• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • JessicaJKM
    Thasz skrev 2022-03-28 19:55:24 följande:

Vilka har ni berättat om graviditeten om?

Jg och sambon har kommit överens om att vänta till vecka 12, men jag kommer kanske behöva berätta för jobbet redan i veckan (trots att jag bara är inne i vecka 7). Mår så otroligt illa, även om sea band hjälper något, och är klubbad om kvällarna pga trötthet. Det ställer till det på jobbet eftersom jag dels jobbar sent på ungdomsgård men också inom lägerverksamhet. Bävar lite inför ett helgläger om knappt två veckor. Tyst

Jag har berättat för mina 3 bästa vänner, två kollegor samt min mamma och syster, min kille har inte berätta åt någon ännu ???? jag kunde inte hålla mig att berätta haha..
  • Loppster
    Thasz skrev 2022-03-28 20:30:40 följande:
    Jag bor i Uppsala och är lite osäker på hur diagnostiken ser ut, det jag minns från inskrivningssamtalet var att rutinultraljudet skulle göras i vecka 18-20, vilket känns otroligt långt fram. Hon nämnde något om KUB, men jag kan verkligen inte komma ihåg om hon sa att jag skulle erbjudas det eller ej (är 29 år ). Sambon säger att han har för sig att hon sa att man kunde göra det i vecka tio, men ingen av oss är säker.
    Jag bor i Halland och här gör man kub på alla oavsett ålder. här görs det i vecka 12-13 men det verkar vara lite olika var man bor i Sverige. Kan du inte ringa din Bm och fråga? Om de inte erbjuder det så kanske ni kan boka in ett vanligt ultraljud längre fram så ni kan få se bebis innan rul? 
  • Pico

Februariblomma: jag är i v7 (6+3) idag och bm sa att de helst ville att man var i V8 för ett vul. Men eftersom jag är i V8 utefter senaste mensen så bokade hon in mig nu trots allt även fast NC och ägglossningstest indikerar på en vecka mindre för att det bör gå att se redan nu :) 

Här där jag bor är det inga problem att få ett vul, hoppas att det är samma för dig!

Värmekudde: tack för peppen Hjärta håller tummarna för dig också!

• bubbelfika

Alltså jag blir så uppsvälld på kvällarna att jag mår riktigt dåligt, känns som jag ska bli magsjuk typ och har svårt att avgöra om jag är hungrig, mätt eller bara rejält uppsvälld och körigt i magen. På dagarna är jag lite gasig men kvällarna är 5 gånger värre.  Tips??

• Pico

Mörker? kom lite rött på pappret igårkväll och lite mer idag på morgonen. Gråter Jag är så ledsen

• Värmekudde
    Pico skrev 2022-03-29 05:09:43 följande:

Mörker? kom lite rött på pappret igårkväll och lite mer idag på morgonen. Gråter Jag är så ledsen

Åhh de där är så jobbigt, men vet du det behöver inte betyda att det är över. Hoppas du får positiva nyheter på ditt vulHjärta

Själv är jag också stressad för idag vaknade jag upp och illamåendet har försvunnit. Det är så ansträngande för psyket att oroa sig.
  • zarizael

Oooohhhh pico håller tummarna för dig. 

Här vet en kompis. Henne jag skrev till när jag plussade o var lite smått chockskadad haha
    och hennes man vet så klart
    Och en av kollegorna i min arbetsgrupp. Thats it. Inte ens pappan då jag fruktar hans reaktion. Tänker vänta tills jag vet att något lever där inne innan jag berättar. Min mor kommer antagligen få veta nästa vecka när vi ska till fjällen, kommer inte kunna dölja illamåendet. 

• Loppster

Värmekudde: mitt illamående försvinner med ibland men tror det är lugnt. Jag har googlat så mycket på det och det verkar vara normalt att det kommer och går. Jag har haft illamående varannan dag senaste dagarna. Idag är en dag utan illamående men det ger mig chansen att äta lite mer för de dagarna med illamående går det inte så bra att få i mig något.  Tror att du kan vara lugn Hjärta

• Bebis2021

Pico: förstår att de känns väldigt jobbigt har varit med om det vid tidigare graviditeter så vet precis hur de känns, man får försöka trösta sig med att det trots allt är väldigt vanligt med blod.. du får försöka tänka positivt så länge du inte vet annat än att du faktiskt är gravid just nu när har du vul? Håller tummarna för dig

Svar på tråden Gravid med bf november 2022