• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • zarizael

Emphz visst hade du gjort vul o sett liv? Eller har jag blandat ihop folk?

Inte kul med blod, ger ju katastroftankar direkt. Men det kan bero på att moderkakan är nära livmoderns öppning och det skaver typ. Det brukar ge sig när livmodern växer sig större. Men förstår att det är påfrestande för psyket. Åk in till akuten om det är jobbigt

Nä magsjuka o gravidillamående är ingen bra kombo. Den testade jag i veckan jag oxå. Urk. 

Hur gör ni för att citera? Min telefon vägrar vart jag än försöker trycka

• emphz
    zarizael skrev 2022-03-26 09:57:32 följande:

Emphz visst hade du gjort vul o sett liv? Eller har jag blandat ihop folk?

Inte kul med blod, ger ju katastroftankar direkt. Men det kan bero på att moderkakan är nära livmoderns öppning och det skaver typ. Det brukar ge sig när livmodern växer sig större. Men förstår att det är påfrestande för psyket. Åk in till akuten om det är jobbigt

Nä magsjuka o gravidillamående är ingen bra kombo. Den testade jag i veckan jag oxå. Urk. 

Hur gör ni för att citera? Min telefon vägrar vart jag än försöker trycka

Det stämmer, såg hjärtat slå i tisdags! Men det hjälper inte i stunden när man ser blodet :(  ja jag hoppas det är något enkelt ocu normalt och inget mf på gång 

jag trycker på lilla kugghjulet i det inlägget man vill. Citera bara! 
  • Jowalowa

Var på privat VUL igår på vad jag trodde var v7+3 men jag blev tillbakaflyttad en vecka till 6+3.

Precis innan vi skulle dit fick jag rosa flytningar för första gången och tänkte vad fan är oddsen..
    Först kunde hon knappt se något alls och då var det panik men så fick jag gå och kissa igen för att få undan blåsan och därefter såg hon bättre och man kunde se och höra hjärtat.

jätteskönt att få ha sett att det lever och ser bra ut Och hon kunde inte se att den lilla blödningen skulle vara pga något onormalt!

MEN jäklar vad hårt det tagit på mig att flyttas tillbaka, alltså är helt orimligt besviken? Vet inte om jag hade skapat något drömscenario där hon skulle säga att jag var längre gången än vad jag trodde eftersom jag mått så dåligt.

men men allt såg som sagt bra ut och en vecka bakåt är inte omöjligt att det faktiskt stämmer då min ägglossning var lite senare även månaden innan.

Bara ändra min nedräkningsapp till nya datum tills man förhoppningsvis får gå in i den gyllene andra trimestern och må bra igen!

• Loppster

Ni som mår illa. Hur gör ni får att få i er någon mat? Haha jag Får knappt i mig något på hela förmiddagen. En banan om jag har tur. får kväljningar  när jag borstar tänderna till och med. Haha

• Februariblomma
    bubbelfika skrev 2022-03-26 06:23:35 följande:

Alltså jag har bara en dålig magkänsla, att graviditeten  har/kommer avstanna. Jag vet inte varför men kan inte riktigt skaka av nig känslan. Har inte haft någon blödning eller så. Har lite symtom som uppsvälld,  huvudvärk,  varm i kroppen. Vet inte vart denna känsla kommer ifrån men  den är väldigt otrevlig..

Jag förstår precis hur du känner. Jag fick ma i v 13 förra gången där hjärtat stannat i v12. Paniken att samma ska hända igen är enorm. Överallt läser man att vanliga tecken är tex illamående ömma bröst och enorm trötthet. Jag mår prima ballerina, pyttelite illamående, lite större bröst bara och piggare än någonsin. Istället för att lugna mig gör avsaknaden av symptom mig orolig och jag tar sticka efter sticka för att se om de blir tydligare. Man försöker njuta av graviditeten men det är jättesvårt. Är i v 6 (5+3) så kanske bara är för tidigt för symptomen...
  • Hanna95u

Jag mår ovanligt bra denna tidiga graviditet. Har bara spytt lite galla en morgon men det var allt. Har till och med kunnat äta middag de senaste dagarna utan att behöva ta postafen ???? igår hade jag en märklig "mensvärk" hela dagen men idag är den som bortblåst. Varit lite illamående på förmiddagen men kunde ändå äta frukost och nu är jag sugen på lunch. Är inte heller känslig mot lukter denna gång. I vecka 7 förra grav kunde jag inte ens vara inne i ett annat rum när någon skar lök i köket, denna gång helt oberörd av lukter ???? men det brukar tydligen vara olika för olika graviditeter. 

• Värmekudde

Jowalowa: jag förstår dig, hade också tagit det hårt om jag blev flyttad en vecka bakåt för man vill ju framåt!Glad

• Värmekudde

Igår testade jag postafen för första gången och det blev inte bra för min del. Var heelt dåsig och fick en extrem trötthet så att jag sov nästan hela dagen + natten. Hade inte ork att göra något eller att röra på mig det var faktiskt lite obehagligt. Så var det inte förra graviditeten när jag tog postafen. Men ska ge det en chans och se om tröttheten kanske försvinner med tiden. Har testat seaband också och det funkade litegrann, dock inte så jätte snygga band man går runt med. Ser lite ut som svettband haha
    Fick också lite hjärtklappning igår men det kan bero på att blodvolymen ökar i kroppen när man är gravid. 

• Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-03-27 10:11:24 följande:

Igår testade jag postafen för första gången och det blev inte bra för min del. Var heelt dåsig och fick en extrem trötthet så att jag sov nästan hela dagen + natten. Hade inte ork att göra något eller att röra på mig det var faktiskt lite obehagligt. Så var det inte förra graviditeten när jag tog postafen. Men ska ge det en chans och se om tröttheten kanske försvinner med tiden. Har testat seaband också och det funkade litegrann, dock inte så jätte snygga band man går runt med. Ser lite ut som svettband haha
    Fick också lite hjärtklappning igår men det kan bero på att blodvolymen ökar i kroppen när man är gravid. 

Testa att ta tabletten på kvällen istället. Blir också helt däckad av det men sover bort det värsta när jag tar den på kvällen och för mig håller den det värsta illamåendet borta dagen efter. 
  • MySecret

Lider med er som har konstant illamående. Jag gungade med dottern idag och jäklar var illamående jag blev, väldigt nära att kräkas. Jag brukar kunna gunga utan problem annars. Mår fortfarande illa men tog en skiva bröd som dämpade det värsta. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022