Inlägg från: Februariblomma |Visa alla inlägg
  • Februariblomma

Gravid med bf november 2022

Hej och grattis till er alla!
    Har äntligen plussat igen efter att ha kämpat i 3,5 år (med ett ma i v13 i somras). Så jag håller tummarna att vår son får ett syskon i november :) Vet dock inte vad jag ska fylla i I listan, det är ju på sätt och vis både andra och tredje barnet liksom.

3/11 Zarizael, fjärde barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet

12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomman, tredje barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

• Februariblomma

Tack! Då ändrar jag till andra barnet i listan :)

3/11 Zarizael, fjärde barnet
    3/11 Dalarna91, första barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

• Februariblomma
    bubbelfika skrev 2022-03-26 06:23:35 följande:

Alltså jag har bara en dålig magkänsla, att graviditeten  har/kommer avstanna. Jag vet inte varför men kan inte riktigt skaka av nig känslan. Har inte haft någon blödning eller så. Har lite symtom som uppsvälld,  huvudvärk,  varm i kroppen. Vet inte vart denna känsla kommer ifrån men  den är väldigt otrevlig..

Jag förstår precis hur du känner. Jag fick ma i v 13 förra gången där hjärtat stannat i v12. Paniken att samma ska hända igen är enorm. Överallt läser man att vanliga tecken är tex illamående ömma bröst och enorm trötthet. Jag mår prima ballerina, pyttelite illamående, lite större bröst bara och piggare än någonsin. Istället för att lugna mig gör avsaknaden av symptom mig orolig och jag tar sticka efter sticka för att se om de blir tydligare. Man försöker njuta av graviditeten men det är jättesvårt. Är i v 6 (5+3) så kanske bara är för tidigt för symptomen...
  • Februariblomma
    Pico skrev 2022-03-28 18:58:13 följande:

Hallå där!

Hur går det för er - någon som varit på VUL? Dags för mig på onsdag och jag är så jävla orolig Gråter sist jag var där hade hjärtat slutar slå 4 dagar tidigare.. svårt att inte tänka i negativa banor :(

Från vilken vecka kan man göra VUL? Jag vill gärna göra men vet inte om jag lyckas få igenom det.

Jag håller alla tummar för att det ser bra ut för dig <3
  • Februariblomma
    Thasz skrev 2022-03-28 19:55:24 följande:

Vilka har ni berättat om graviditeten om?

Jg och sambon har kommit överens om att vänta till vecka 12, men jag kommer kanske behöva berätta för jobbet redan i veckan (trots att jag bara är inne i vecka 7). Mår så otroligt illa, även om sea band hjälper något, och är klubbad om kvällarna pga trötthet. Det ställer till det på jobbet eftersom jag dels jobbar sent på ungdomsgård men också inom lägerverksamhet. Bävar lite inför ett helgläger om knappt två veckor. Tyst

Min bästa vän vet det. Sen har jag berättat för tre stycken på jobbet. Jag jobbar ju i vården och i och med covid så behövde jag berätta eftersom jag inte får gå in till misstänka/konstaterade. Eftersom vi fick ma i v 13 förra gången vill sambon egentligen vänta tills efter kub. Jag vill hellre att mina närmaste inkl de närmaste på jobbet vet det för om någon skulle hända är det jätteskönt med stödet från dem. Så jag och sambon har inte riktigt samma åsikt tyvärr...
  • Februariblomma

Zarizael:
    Ledsen att pappan strular till det för dig. 
    Sitter i samma båt fast ändå annorlunda. Lever ihop med pappan och vår son som är 10 år. Det har varit lite struligt med sonen som inte mått så bra och nu helt plötsligt vill sambon kanske inte ha den i magen utan tycker att det hade varit bättre om vi gör abort så vi slipper fler "problem". Vi har försökt få syskon i 3,5 år med missfall förra året och nu när vi äntligen är gravida igen så vill han inte ha det längre... Så det är svårt att glädjas åt graviditeten. 

• Februariblomma

Vad skönt att allt ser bra ut för erHjärta
    Idag har jag varit på inskrivning hos bm och fick se det lilla hjärtat slå så fint! Hon mätte till 9+5 men vi skulle köra på mensen sista dag ändå så länge (10+2). Det känns ändå som en milstolpe. Samtidigt är det kluvet lugn för vi fick ma förra året i v13 (bebis var 12+2) så hjärtat hade slutat slå bara någon dag innan. Även då hade vi sett hjärtat slå i v 11 så jag vet ju att allt kan hända. 

• Februariblomma

Idag var det min tur för kubtest. Hjärtat tickade på men fick 1:2 på sannolikhet så fick moderkaksprov inbokat på tisdag. Det ser allt annat än ljust ut...

• Februariblomma
    zarizael skrev 2022-05-19 14:00:06 följande:

Håller tummarna för er februariblomma. Kub är ju sannolikhet o inte definitivt. Så hoppas moderkaksprovet går bra. Sa dom vilken trisomi det var dåliga ods för eller var det alla tre sammanslaget? 
    Downs syndrom är visserligen tufft men det överlever barnet ju oftast med. Dom andra två trisomierna är ju däremot hemska. Styrkekramar Hjärta
    Hoppas på bra besked för er

Nej, hon sa inte vilken det var eller om det var alla. Hade ingen aning om att de kunde se det, men hon sa kanske inget för att det var alla tre. 

Tack allihop <3
  • Februariblomma
    Loppster skrev 2022-05-19 16:26:34 följande:

Ni som gjort kub. Kunde ni se era provsvar på 1177 innan ultraljud? Ska på ultraljud imorgonbitti och gjorde blodprov 9 maj. Var nyfiken ( även fast jag vet att man behöver både blodprov och ultraljud ihop)så Loggade jag in på 1177 men de finns inte registrerade där. 

Jag kunde se ferritin och tsh dagen efter mitt besök hos bm. Och att det var två andra prover tagna som man inte ser svaret på. 
  • Februariblomma

Hej alla!
    Dags för moderkaksprov imorgon. Någon av er som gjort det? Behöver man vara fastande? Hittar inget om det men när vi gör liknande provtagningar på mitt jobb ska man ju vara det.

• Februariblomma
    Humlisen17 skrev 2022-05-23 19:34:53 följande:

Februariablomma:

Jag har fått göra moderkaksprov i en tidigare graviditet. Du behöver inte vara fastande, men läkaren kommer göra ultraljud så håll din urinblåsa fylld. Hoppas allting går bra för er!

Tack så mycket!!! 

Cemi: Ska göra vid 10. 
  • Februariblomma

Hej alla!
    Har nu fått svar på mitt moderkaksprov. Tyvärr inget bra besked och vi har valt att avbryta graviditeten. 

Jag vill bara önska er lycka till med era små bebisar Hjärta

Svar på tråden Gravid med bf november 2022