• Holy93

Gravid med bf november 2022

Hallå! Jag hoppar med här då jag plussade igår. Jag har dock inte riktigt hunnit tänka på att jag är gravid än då jag redan har ett litet barn så man hinner ju knappt kissa på dagarna, ännu mindre reflektera över graviditet. Det känns på något vis inte "riktigt" än haha

• Holy93

Ska tilläggas att BF just nu enligt app är beräknat ca 15/11. 
    Med tidigare barnet så hade jag inga riktigt klassiska graviditetssymptom förrän vecka 7-8, så det oroar mig inte så mycket att jag kanske inte kommer känna så mycket nu heller i början. 
    Vad kul att det ändå verkar vara så många här! 

• Holy93

Kombinationen av att sluta snusa sen jag plussade, samt lite hormonellt instabil just nu gör att jag inte är speciellt rolig att ha att göra med tycker mitt barn och sambo haha. Tycker synd om dem Drömmer

• Holy93
    Chilins skrev 2022-03-10 11:23:12 följande:

Ser att det är så många som oroar sig såhär i början vilket jag också gör men jag vill bara skicka till er allihopa att vi kan inget mera göra än att hoppas att det går bra denna gång Hjärta först oroade man sig för att man aldrig skulle plussa, när plusset kommer oroar man sig för att det ska vara fel eller att det ska bli missfall direkt. När man sen kommit över det så kommer nästa oro. Det byts bara till någon annan form av oro hela tiden och det mår ju ingen bra av :) så försök att ta det lugnt och låta kroppen göra sitt. Jag tror inte att det är så nyttigt att jaga symptom eller stressa upp sig :) jag är, precis som er, orolig men jag försöker verkligen att jobba med känslan för jag kan inget mera göra. Kram på er alla! 

Håller med här, man oroar sig nog inte för sitt/sina barn förrän man ligger i graven tyvärr haha! 
  • Holy93

Jag har haft lite blödningar efter sex med killen. Tidigare under veckan märkte jag att pappret blev lite brunt på toalettbesöket efter sexet, igår var det mera brunt efter mysstund. Jag hade aldrig någon blödning i första graviditet, så man tänker och funderar extra mycket. 
    För övrigt så har jag inte ont, lite växtvärk i livmodern till och från under dagarna och de symptom jag har känns som vanligt.

• Holy93
    mimmi97 skrev 2022-03-13 08:39:46 följande:

Vad roligt att ni skapat denna tråd! Jag plussade svagt för ca. 4 dagar sedan och tog ett digitalt CB för två dagar sedan, enligt appens beräkningar har jag BF ca. 20:e november. Det känns som att det enda man gör under sin graviditet är att vänta..

De symtom jag har känt av hittills är hunger, jag behöver äta något hela tiden. Jag har även känt av den klassiska molvärken i livmodern och så är jag extra känslig för lukter. Känns som att jag har fått ett superluktsinne! Har även närmare till mina känslor. 

Vad har ni haft för symtom så här tidigt?

Har lite lätta symptom som sura uppstötningar vilket ger lite illamående. Sedan lite känslig för lukt, tycker mitt barn luktar så illa de senaste dagarna (typ kräk/dregel/kiss vilket jag aldrig brukar reagera på annars). Molvärk ibland och lite känslig, annars inget mer 
  • Holy93
    Thasz skrev 2022-03-16 14:58:59 följande:

Lite nyfiken, vilka kosttillskott tar ni? Jag tänkte köpa någon multivitamin imorgon för gravida men funderar på att kanske börja med någon omega 3. Är vegan så får i mig en del via frön, nötter och rapsolja men tänker att det kanske är bra att komplettera.

Tar folsyra, någon multi kvinna och sen D-vitamin. Förra graviditeten var jag i behov av extra järn också, så får se sen om jag behöver börja med niferex också.
    Vill bara "varna" om apotekets egna vitamin för gravida, jag vet flera stycken som har mått väldigt illa av den inklusive jag själv Drömmer
  • Holy93
    3/11 Dalarna91, första barnet. 
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
  • Holy93

Jag har inte hunnit kontakta mvc än, känner att det kanske är dags haha. Fullt upp på dagarna med en 7 månaders bebis.. Drömmer Jag hinner knappt tänka på att jag är gravid

• Holy93

Har fått corona så jag avvaktar med att ringa till barnmorskan tills jag är frisk tror jag. 
    Känner mig illamående så fort jag blir lite hungrig, och idag gick det kalla kaffet inte ner haha (typiskt mammakaffe när man glömt det en timme) utan mådde illa av bara tanken på att dricka det kallt

Svar på tråden Gravid med bf november 2022