Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-13 11:23:34 följande:
Du har inte läst mina inlägg särskilt noga och vet intevad jag ev har för idéer.De som ramlar från fönster o balkonger är nog oftare från muslimsk bakgrund och offer för hedersvåld än vanliga ryssar som flytt från mobilisering. Har inte hört om några vanliga ryssar som först lämnat landet och sedan fallit. Däremot, i fall när just ryssar fallit offer, har det hänt med politiskt kända profiler, men det är en annan sak. Vanligt folk har inte Rysslands säkerhetstjänst resurser att jaga utomlands, och de är för många för att satsa på att generellt eliminera.
Anser du att det är BÄTTRE att ryssar LYDER PUTLER än åker utomlands och undgår mobilisering till PUTLERS KRIGSMAKT?
Jag har god koll + är gammal och erfaren. Det finns goda skäl att stödja VAPENVÄGRARE på BÅDA SIDOR och att SKYDDA DEM T:EX HÄR som jag ser det.
Dina idéer som sagt vad är en önskedröm för putin, att låtsas om att du inte har dåliga idéer som är ogenomförbara i ryssland och som skulle ha den allra minsta betydelse.
Vad ska det ge dig, du upprepar ju dom ändå hela tiden.
Och att du inte förstår inkallning i krig och påstå du är utbildad militär, den är rätt komisk faktiskt.
Vill du ha ryssland i Sverige?
Undrar då det du skriver berättar att det är just vad du vill ha, och då sekundärt då Ukrainarna ska lägga ned sina vapen.
Något som putin aldrig kommer tillåta.
Så varför springer du ryssen ärenden för, för finner det rätt udda att du säger en sak, men det du vill ska ske är just detta....