• Xenia

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Ja, Putin har gjort precis det vi oroat oss för. Han drar sig inte för något. Hur kommer det att sluta? Först tar han hela Donbass, sedan hela Ukraina. Och omvärlden ser bara på och fördömer.

Vad innebär detta för Sverige? Dyrare elpriser förstås.

Borde inte Sverige ha sålt vapen till Ukraina, en demokrati (även om den är korrumperad) hotad av en diktatur? Ok att sälja vapen till diktaturen Saudiarabien, inte ok att sälja till Ukraina.

Vad tänker ni andra om allt detta?

• Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
  • Anonym (Den 3.e sidan i kriget)
    klyban skrev 2024-09-16 13:25:42 följande:

Intressant vi hör samma idé om och om igen och ändå frågar du dig själv vilken idé :lol:

Det finns inget och inte det allra minsta som tyder på att du förstår inkallningar och med tanke vad du sen säger.
    Och nu pratar vi om inte överhuvudtaget.

putin skulle önska mer folk som du, komiskt nog skulle inte heller putin dra sig för att döda av även dig och han kom hit som det skulle innebära om din idé blev bredare i Ukraina(För en sak vet vi, vapenvägrare kommer inte överleva putin, utan de kommer ramla på en kvin 50ggr och sen hoppa ut genom fönstret.)

Din naivitet här är så enorm att man undrar vad den baserar sig på och samtidigt du påstår du förstår såna här saker pga utbidlning.
    Kan inte vara mycket till utbildning och när man inte ens förstår det nödvändiga i att inkallningar sker.

Nej. Putin önskar de som vill ställa upp lojalt för honom och dö för honom. Jag stöder i stället de enkla vanliga individer som inte vill ha någon del av något krig alls, och som inte vill ställa upp för honom eller någon annan politiskt makt som vill att folk offrar sitt blod för dessa.

Vad jag vet är inte samma sak som om jag är för eller emot något.

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-16 13:55:24 följande:

Nej. Putin önskar de som vill ställa upp lojalt för honom och dö för honom. Jag stöder i stället de enkla vanliga individer som inte vill ha någon del av något krig alls, och som inte vill ställa upp för honom eller någon annan politiskt makt som vill att folk offrar sitt blod för dessa.

Vad jag vet är inte samma sak som om jag är för eller emot något.

Dina idéer leder till putin kommer hit dock, och är det något du önskar?

Självklart behövs både vapen och soldater för att försvara sig, m man nu inte vill ge upp som du.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
    klyban skrev 2024-09-16 16:05:24 följande:

Dina idéer leder till putin kommer hit dock, och är det något du önskar?

Självklart behövs både vapen och soldater för att försvara sig, m man nu inte vill ge upp som du.

Du vet inte något om någon "ide" jag skulle ha. Jag är för att fler ryssar inte lyder putte och t.ex flyttar utomlands.

Det gör inte att putte kommer hit. Jag har aldrig sagt något om "ge upp", och jag har inte sagt att "Ukraina ska lägga ned vapnen medans puttes soldater ska fortsätta använda sina"

Däremot stöder jag alla individuella ryska medborgare som vägrar lyda putte.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-17 14:33:13 följande:

Du vet inte något om någon "ide" jag skulle ha. Jag är för att fler ryssar inte lyder putte och t.ex flyttar utomlands.

Det gör inte att putte kommer hit. Jag har aldrig sagt något om "ge upp", och jag har inte sagt att "Ukraina ska lägga ned vapnen medans puttes soldater ska fortsätta använda sina"

Däremot stöder jag alla individuella ryska medborgare som vägrar lyda putte.

Vi vet vilka idéer du har och hur orimliga de är.

Och det går bara dra en slutsats att du vill putin ska segra i Ukraina och rikta blicken till Moldavien istället och sen vidare mot Sverige.

Aldrig träffat på en riktigt så naiv som du, som inbillar sig dessa idéer skulle göra saker bättre.
    För steg två, så är kriget bara en smekning av döda Ukrainare, om de vinner, så är det bara början på folkmordet på Ukrainare.

Och att du inte förstår inkallat är också rätt konstigt, för dom idéerna kring det är lika konstiga.

Men inser du upprepar vilka idéer, men räcker läsa några inlägg tillbaka och vilka dessa är och hur lite putin bryr sig om dom och kommer bara fram med piskan och samtidigt låter en del av dom ramla på en kniv 50ggr och sen kasta ut sig genom fönstret som redan död.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
    klyban skrev 2024-09-17 15:54:27 följande:

Vi vet vilka idéer du har och hur orimliga de är.

Och det går bara dra en slutsats att du vill putin ska segra i Ukraina och rikta blicken till Moldavien istället och sen vidare mot Sverige.

Aldrig träffat på en riktigt så naiv som du, som inbillar sig dessa idéer skulle göra saker bättre.
    För steg två, så är kriget bara en smekning av döda Ukrainare, om de vinner, så är det bara början på folkmordet på Ukrainare.

Och att du inte förstår inkallat är också rätt konstigt, för dom idéerna kring det är lika konstiga.

Men inser du upprepar vilka idéer, men räcker läsa några inlägg tillbaka och vilka dessa är och hur lite putin bryr sig om dom och kommer bara fram med piskan och samtidigt låter en del av dom ramla på en kniv 50ggr och sen kasta ut sig genom fönstret som redan död.

Nej. Jag har mycket kunskap. JAG VET vad det är att bli inkallad till krigstjänst. Det var ju just DÄRFÖR jag sökte och fick godkänt att vara vapenfri, och i den frågan följde jag samvetet.

Jag har aldrig sagt att jag vill att mördaren putin ska vinna.

Jag har över huvud taget inte nämnt några idér men detta är helt meningslöst så jag sätter punkt här .Det är inte värt att slösa min ork och min tid på den diskussionen.

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-17 16:04:18 följande:

Nej. Jag har mycket kunskap. JAG VET vad det är att bli inkallad till krigstjänst. Det var ju just DÄRFÖR jag sökte och fick godkänt att vara vapenfri, och i den frågan följde jag samvetet.

Jag har aldrig sagt att jag vill att mördaren putin ska vinna.

Jag har över huvud taget inte nämnt några idér men detta är helt meningslöst så jag sätter punkt här .Det är inte värt att slösa min ork och min tid på den diskussionen.

Det finns inget som tyder på detta och med tanke på vad du skriver tex om inkallning och annat.
    Men det kanske kommer nästa inlägg dina kunskaper?

Vi alla vet redan som läser tråden att du kommer återkomma med samma havererade idéer om att de ska vapenvägra.
    Och det är bara en av flera konstigheter som putinaldrig någonsin kommer bry sig om, och bara piska dom till lydnad.

KillBill skrev 2024-09-20 07:32:06 följande:

Lita aldrig på en moderat..

SD har inte vad jag vet på något sätt utmärkt sig för att rösta "Rysslandsvänligt" i vare sig riksdagen eller EU-parlamentet.
  • K Markatta

Den sakfråga som det röstades om i Europaparlamentet var att erkänna Edmundo Gonzalez, som tvingats i exil, som Venezuelas rättmätige president:

www.politico.eu/article/european-parliament-venezuela-exil-edmundo-gonzalez-legitimate-president/

www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-10-2024-0013_EN.pdf

European Parliament recognizes Venezuela's exiled candidate as real president

The European Parliament on Thursday recognized Venezuela's exiled presidential candidate Edmundo Gonzalez as the country's legitimate and democratically elected president.

The joint resolutionwas backed by the center-right European People's Party (EPP), the hard-right European Conservatives and Reformists (ECR) and the far-right Patriots for Europe, marking the first time since the June EU election that conservatives from across the right have united to pass a vote.

Emma (C) stödjer egentligen förslaget men upprörs över att patriotgruppen var medförfattare och hon la därför ner sin röst i protest.

Tilläggas bör att S, V och MP röstade nej och därmed aktivt stödde Putins diktatorkompis Maduro.

Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa