Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-23 11:53:28 följande:
Vaddå förneka? Jag hindrar väl ingen att slåss? Jag är inte där och vrider vapnen ur händerna på dem. DÄREMOT måste det vara tillåtet att ha en pacifistisk övertygelse och att inte vara glad över att MINA EGNA skattepengar går till vapen. Jag är emot det för att jag inte vill ah någon del i blodsutgjutelse.
Jag är emot att tvinga människor att dö vid fronten. och jag stöder desertörer och vapenvägrare från BÅDA SIDOR. Jag har personligen hjälpt en ung ukrainsk man med pengar och ångrar det inte en sekund, och jag skulle hjälpa en rysk medborgare med.
Jag är för att individer på BÅDA SIDOR vägrar lyda staten. Jag är för att "ryska" inkallade VÄGRAR LYDA PUTIN. (jag skriver inom cittationstecken eftersom putler sätter in etniska minoriteter, inte faktiska ryssar).
Det måste vara tillåtet att sympatisera med individen före staten, med de som inte vill ha med kriget att göra. Det är skillnad på frivilliga soldater och tvingade.
Som du förstår, det är dina idéer du gett och får ta ansvar för.
Och det är samma sak som du brukar säga, som du först säger , DET HAR JAG INTE SAGT, och sen upprepar du just vad du sagt.
Och igen så berättar du att du inte vet vad inkallning är, sade du inte att du var utbildad på området och ändå upprepar du inte förstår vad att bli inkallad är i krig.
putin skiter fullständigt i vad du tycker och tror, så det är betydelselöst det du skriver.
För det som sker är att de trillar på en kniv 30-50ggr och sen kastar ut sig genom fönstret och som död.
Det är faktiskt makalöst att du inte förstår vad militär är och vad de gör med de som inte vill, rätt komiskt faktiskt.