• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • samejentan
    Angelika07 skrev 2022-01-27 14:36:41 följande:
    Åh det låter ju gott :) Jag är mest sugen på frukt och grönsaker..  Igår fick jag extremt sughet på thaimat. Lagade ca 7 kg thaimat. Ni skulle sett min sambons min. Stekt ris med kyckling, lövbiff, paprika, majs, ärtor, ägg, soja och morötter. Nu kan jag äta både på dagen och natten (är jättehungrig på natten haha). Jag tränar inte så mycket, så det är dags att börja, måste bara hitta inspirationen haha.... Jag mår normalt, lite sömnig kanske och natt hungrig. 

Har ni skrivit in er än? Gjorde det i samband med när jag ringde till BM och frågade om brist med symptom och mensvärken jag hade. Nervöst inför första besöket... 

Har fått Gravid 3+ nu på digital, så det stiger iallafall. Aldrig fått det tidigare så det var roligt att få :) 

Ja men faktiskt jag med, mycket frukt och grönt, helt tvärtom mot för vad jag ville ha när jag väntade dottern då jag levde på choklad, haha. Sen senaste graviditeten fick jag värsta suget på leverpastej och det var min höjdpunkt på dagen när jag fick äta knäckebröd med min leverpastej på  

Har inte skrivit in mig än, är nervös för att göra det eftersom jag fått ringt och avboka mötet två gånger, så jag vill avvakta. Kanske ringer nästa vecka. Vill verkligen vänta och se vad som sker först för jag vet inte om jag orkar ringa och avboka en gång till  

Kul att du fått ökning på digital, jag vågar inte ta ett för jag har hört att de kan visa fel och skulle jag få fel skulle jag bli väldigt nervös. men jag tog ett nytt vanligt test idag och det var ännu starkare än i måndags, även fast det i måndags var starkt men detta var ännu starkare så det kändes skönt  

• Gerberan
    Angelika07 skrev 2022-01-27 14:36:41 följande:
    Åh det låter ju gott :) Jag är mest sugen på frukt och grönsaker..  Igår fick jag extremt sughet på thaimat. Lagade ca 7 kg thaimat. Ni skulle sett min sambons min. Stekt ris med kyckling, lövbiff, paprika, majs, ärtor, ägg, soja och morötter. Nu kan jag äta både på dagen och natten (är jättehungrig på natten haha). Jag tränar inte så mycket, så det är dags att börja, måste bara hitta inspirationen haha.... Jag mår normalt, lite sömnig kanske och natt hungrig. 

Har ni skrivit in er än? Gjorde det i samband med när jag ringde till BM och frågade om brist med symptom och mensvärken jag hade. Nervöst inför första besöket... 

Har fått Gravid 3+ nu på digital, så det stiger iallafall. Aldrig fått det tidigare så det var roligt att få :) 
    Härligt att få det svart på vitt! 
    jag vågar inte ringa mvc ännu, känns som jag jinxar det! extremt jobbigt att behöva ringa sen och berätta att det blivit mf.. Ska ringa efter mitt tidiga ultraljud i vecka 9 om jag fått se ett hjärta då!
  • samejentan

Hur ser ni på viltkött? har läst lite på Livsmedelsverket och där ska man undvika framför allt grytbitar och färs. Sambon är jägare och jag är soon 2 be och frysen är full med älgkött. Ska jag våga äta nu? Vi som lever på köttfärs från älg här hemma. hur tänker ni? 

• Gerberan
    samejentan skrev 2022-01-28 09:30:04 följande:

Hur ser ni på viltkött? har läst lite på Livsmedelsverket och där ska man undvika framför allt grytbitar och färs. Sambon är jägare och jag är soon 2 be och frysen är full med älgkött. Ska jag våga äta nu? Vi som lever på köttfärs från älg här hemma. hur tänker ni? 

Perfekt med jägare hemma ju, nyttigt med viltkött Glad Det enda man ska undvika är kött nära sårkanalen om man skjutit med ammunition som innehåller bly, plus såklart att man ska tillaga köttet ordentligt. Så mumsa på!
  • Solskensdag

Hej! Jag har inte testat mig igen sen mitt första testa-tidigt 5 dagar innan bim (1,5 vecka sen). Tänkte göra det nu - vilka testa skulle ni rekommendera att använda för att få en idé om stegringen? Har tidigare bara använd CB testa tidigt.

• Pörny

Jag vill också hänga här, fick positivt för 2 dagar sedan lite chockartat då jag ätit p-piller. Bf 6 oktober och har just nu ingen att prata med då jag inte vill berätta för någon än. de enda symtomen jag har är en konstant hunger och växtvärk. 

• Angelika07
    Gerberan skrev 2022-01-28 07:24:15 följande:
    Härligt att få det svart på vitt! 
    jag vågar inte ringa mvc ännu, känns som jag jinxar det! extremt jobbigt att behöva ringa sen och berätta att det blivit mf.. Ska ringa efter mitt tidiga ultraljud i vecka 9 om jag fått se ett hjärta då!
    Kanske jag bokade för tidigt med.. inte direkt pepp på att förklara om något går fel, speciellt med en historik med MA pch MF... Vart kan man boka ultraljud och i vilken vecka? Läste att det kan gå bra att göra ultraljud vid v.6 eller är jag för ivrig.... haha. 
  • Angelika07
    Solskensdag skrev 2022-01-28 11:31:06 följande:

Hej! Jag har inte testat mig igen sen mitt första testa-tidigt 5 dagar innan bim (1,5 vecka sen). Tänkte göra det nu - vilka testa skulle ni rekommendera att använda för att få en idé om stegringen? Har tidigare bara använd CB testa tidigt.

Jag har kört med Gravidkollen, deras stickor. Ganska billigt med så många med... annars kommenterar jag CB (fast dyra), och kanske rfsu?  Jag kör iallafall med gravidkollens egna. Tror jag betalade för 40 st- 200 kr nånting. Funkat bra för mig. 
  • Angelika07
    Angelika07 skrev 2022-01-28 12:02:40 följande:
    Jag har kört med Gravidkollen, deras stickor. Ganska billigt med så många med... annars kommenterar jag CB (fast dyra), och kanske rfsu?  Jag kör iallafall med gravidkollens egna. Tror jag betalade för 40 st- 200 kr nånting. Funkat bra för mig. 
    Rekommenderar* inte kommenterar... 
  • Solskensdag
    Angelika07 skrev 2022-01-28 12:03:04 följande:
    Rekommenderar* inte kommenterar... 
    tack för tips!! Får se vilket jag testar - kanske jag bara ska försöka med en till testa tidigt från CB, har en hemma nämligen. Man blir så nojig, har ju inte jätte många symtom, och tiden går sååå långsamt ju
Svar på tråden BF oktober 2022