mammamalin skrev 2022-01-26 14:03:43 följande:
Vilken historia du har bakom dig, håller tummarna för att det är er tur nu! Hur tidigt i graviditeten kunde du känna att allt inte stod rätt till?
Relaterar till oron om symptom som kommer och går, trots att jag inte varit med om det du varit.
Wow jättestarkt plus!! Grattis :)
Åh tack, håller tummarna för att ska gå bra för dig med :)
Redan äl+13 började oron. Jag plussade första gången den dagen, och fick brun flytning som inte ville sluta komma. Sparsam men varje dag. Typiska grav-symptom och ingen smärta. Plötsligt försvinner alla symptom och bubblandet i magen efter 2 veckor och några dagar efter börjar jag blöda. Fick ingen tid hos läkaren heller då de tyckte att jag ska avvakta oavsett om det är missfall eller bara lite blödningar. Fick gå på ett ultraljud veckan därpå där de såg inget och drog slutsatsen att det är missfall och jag ska vara hemma och vila bara. Men gravtesten blev starkare och starkare. Fick tyvärr ingen hjälp eller möte i hela 2,5 månader. Jag visste att det var något fel från första början. Gick privat till slut (Fick den tidigaste tiden-det var ganska fullbokad då) och då såg de ett foster i min äggledare på ca 30mm. Fick åka genast till sjukhuset och ta alla tester och kontroller och visst stämde det. Tack o lov ingen operation eller så, men att blöda så länge, i så många månader.... det kunde ha hänt något. Känner mig ganska "skadad" efter den händelsen. Fy
Jag har väntat rätt länge på en utredning men tog saker I egna händer och medan jag var på semester i somras hos mormor nere i Polen så besökte jag privat gyn, tog alla tester, undersökningar och fick medicin utskrivet, allt på en vecka. Fick ägglossningstimulerade tabletter och blev gravid efter andra kuren. Fantastisk vård där och uppföljning. Kände mig för första gången viktig och mina behov.
Visst var den stark, blev rätt förvånad :) Hur går det för dig? Hur mår du?