• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Rebeccaengen

Hej! 

jag hoppar in här. plussade igår. BF 6;te oktober. detta blir vårt andra barn. 

rädd för om och när illamåendet tar fart, förra graviditet hade jag hyperemesis gravidarum och gick ner 9 kg i början. har köpt hem hårda godisar och tänkte köpa hem lite mer mat som man kan småäta på och se om det kan hålla borta illamåendet ?.

• samejentan

När jag väntade min dotter fick jag jätte problem med illamående v.8 och då fick jag tips om åksjuketabletter, det var min räddning! Grattis till plusset {#emotions_dlg.flower}

• NIML

Grattis till nytillkomna! ??

mammamalin skrev 2022-01-25 15:25:05 följande:

Kan inte låta bli att oroa mig över att strecken är så svaga :( tagna på äl +13 och äl+ 15, dock aldrig med morgonurin. Någon annan som fått svaga plus?

jag förstår att svaga streck oroar dig. Det sätter igång så mycket tankar. Jag är likadan och därför har jag bara låtit bli helt att ta fler test. Men, trots att det är svagt är du ju trots allt gravid. Vilken dag är du på idag? När tog du sista testet?

Jag tog mitt I onsdags då jag
     stensäker på att det inte hade blivit något denna månaden. Testade mig på äl+10 och på äl+11. Helt blankt. Med alla övriga 7 graviditeter har jag plussat äl+10. Så det är något som oroar mig? varför blev det såhär denna gången? haha 

För övrigt kunde jag inte hålla mig från att testa efter att jag sett att ni också tog flera tester. Det var olika märken, så kanske det spelar roll men var ändå nöjd med att strecket blivit starkare. I oktober testade jag varje morgon för att se om strecket blev starkare men då slutade det i MA v. 7+2 efter typ 20 undersökningar. De vågade inte avsluta för att graviditeten växte, men för långsamt. När de till skut bestämde sig för att det var läge att avsluta hade jag gått 3 veckor. Värsta veckorna i mitt liv, när man inte vet något. 

Såhär såg det ut, det gröna är från i onsdags och det rosa från idag. Hoppas denna lilla stannar ??

• Gerberan

Jag har bf 4e oktober! Haft upprepade missfall så är också väldigt orolig. Fått progresteron av min läkare, känns skönt! Bokat in ett ultraljud den 21a också! Håller tummarna för mig och oss alla

• mammamalin
    Rebeccaengen skrev 2022-01-25 17:08:18 följande:

Hej! 

jag hoppar in här. plussade igår. BF 6;te oktober. detta blir vårt andra barn. 

rädd för om och när illamåendet tar fart, förra graviditet hade jag hyperemesis gravidarum och gick ner 9 kg i början. har köpt hem hårda godisar och tänkte köpa hem lite mer mat som man kan småäta på och se om det kan hålla borta illamåendet ?.

Grattis och välkommen hit :) 

Huja, låter fruktansvärt så hoppas verkligen du slipper så kraftigt illamående denna gång. 
  • mammamalin
    NIML skrev 2022-01-25 17:36:41 följande:

Grattis till nytillkomna! ??

jag förstår att svaga streck oroar dig. Det sätter igång så mycket tankar. Jag är likadan och därför har jag bara låtit bli helt att ta fler test. Men, trots att det är svagt är du ju trots allt gravid. Vilken dag är du på idag? När tog du sista testet?

Jag tog mitt I onsdags då jag stensäker på att det inte hade blivit något denna månaden. Testade mig på äl+10 och på äl+11. Helt blankt. Med alla övriga 7 graviditeter har jag plussat äl+10. Så det är något som oroar mig? varför blev det såhär denna gången? haha 

För övrigt kunde jag inte hålla mig från att testa efter att jag sett att ni också tog flera tester. Det var olika märken, så kanske det spelar roll men var ändå nöjd med att strecket blivit starkare. I oktober testade jag varje morgon för att se om strecket blev starkare men då slutade det i MA v. 7+2 efter typ 20 undersökningar. De vågade inte avsluta för att graviditeten växte, men för långsamt. När de till skut bestämde sig för att det var läge att avsluta hade jag gått 3 veckor. Värsta veckorna i mitt liv, när man inte vet något. 

Såhär såg det ut, det gröna är från i onsdags och det rosa från idag. Hoppas denna lilla stannar ??

Idag är jag på äl+16, tänkte ta ett imorgon bitti för att se om strecket blivit starkare. Sen måste jag ge mig haha

Ditt streck var starkt och fint idag !! Hjärta
  • Gerberan

På tal om att testa så har jag använt 20 stickor ???? behövde också se att det blev starkare! Så ni är inte ensamma

• mammamalin
    Gerberan skrev 2022-01-25 20:47:08 följande:

På tal om att testa så har jag använt 20 stickor ???? behövde också se att det blev starkare! Så ni är inte ensamma

Jäklar det var många! När började du och hur många dagar efter äl är det nu? Blev det starkare ?

Jag köpte två nya stickor idag, ska testa imorgon bitti i hopp om ett starkare plus Foten i munnen
  • Grumpycavat

Hej, 
    jag hoppar in här. Plussade imorse. Lite oväntat men planerat och välkommet. 

mitt första barn fyller snart 2 år, och det tog 2år (!) att producera henne. Därav att jag ställt in mig på att vi nog inte kunde få fler barn. 

slutade med minipiller i augusti. Och nu i januari lyckades vi tydligen pricka in ÄL exakt, vi lyckades få till typ 2 ligg den här månaden. Haha. 

beräknad bf 6 oktober! 

• samejentan
    Gerberan skrev 2022-01-25 19:13:20 följande:

Jag har bf 4e oktober! Haft upprepade missfall så är också väldigt orolig. Fått progresteron av min läkare, känns skönt! Bokat in ett ultraljud den 21a också! Håller tummarna för mig och oss alla

Hur många missfall? Om jag får ett nu blir det min tredje så då borde jag få hjälp, är jätte rädd att jag har för lite progrestosteron Rynkar på näsan
Svar på tråden BF oktober 2022