• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Rilakkuma
    samejentan skrev 2022-01-30 22:39:50 följande:
    Grattis till plusset! Har själv två täta missfall i bagaget, v4 och v6, v6 var i oktober så man är ju lite traumatiserad om man säg som så med allt övertänkande och analyserande av symtom även Jag har en dotter på 5år också håller me dig, bättre man försöker njuta och vara glad istället

Tack så mycket! Och detsamma :) Ja exakt, tror det är svårt att komma ifrån tankarna helt när man upplevt själv hur skört det är med en graviditet. Trist att vi delar samma tråkiga erfarenhet, men lite tryggt att ha någon i tråden som kan relatera till oron. Min dotter är så peppad på syskon och jag har ibland dåligt samvete över att hon inte fått det än. Har din dotter också önskat sig syskon? 

Precis, nu får vi passa på att vara glada! Tog ett nytt test ikväll som tack och lov var starkare och dök upp snabbare än det jag tog för 2 dagar sen. Nu kan jag släppa oron ett tag till :) 

• samejentan
    Rilakkuma skrev 2022-01-30 23:36:40 följande:

Tack så mycket! Och detsamma :) Ja exakt, tror det är svårt att komma ifrån tankarna helt när man upplevt själv hur skört det är med en graviditet. Trist att vi delar samma tråkiga erfarenhet, men lite tryggt att ha någon i tråden som kan relatera till oron. Min dotter är så peppad på syskon och jag har ibland dåligt samvete över att hon inte fått det än. Har din dotter också önskat sig syskon? 

Precis, nu får vi passa på att vara glada! Tog ett nytt test ikväll som tack och lov var starkare och dök upp snabbare än det jag tog för 2 dagar sen. Nu kan jag släppa oron ett tag till :) 

Ja hon tjatar om syskon av och till och känner som dig har så dåligt samvete över att hon inte har något syskon än.  

jag ska ta ett nytt test imorgon, för min del känns det egentligen meningslöst för när jag hade förra missfallet tog jag ett test och det var super starkt så börja jag blöda dagen efter så litar inte riktigt på dom ändå nu går jag dessutom in i den veckan då alla symtom försvann för mig och en vecka senare började jag blöda så denna vecka blir nog tuff  
  • Solskensdag
    samejentan skrev 2022-01-31 07:21:33 följande:
    Ja hon tjatar om syskon av och till och känner som dig har så dåligt samvete över att hon inte har något syskon än.  

jag ska ta ett nytt test imorgon, för min del känns det egentligen meningslöst för när jag hade förra missfallet tog jag ett test och det var super starkt så börja jag blöda dagen efter så litar inte riktigt på dom ändå nu går jag dessutom in i den veckan då alla symtom försvann för mig och en vecka senare började jag blöda så denna vecka blir nog tuff  
    Skickar en stor kram! Jag fick ett mf i oktober och känner verkligen igen mig i det ni skriver om att när man först har känd hur skört det är med graviditet då är det svårt att släppa. Jag har kommit förbi en liten milstolpe då jag i lördags var en dag längre än jag kom sist (slut v 5), så det kändes bra. Hoppas verkligen du kommer igenom denna vecka också samejentan, håller alla tummar jag har! Men nervositeten sitter ju där konstant - jag känner också efter och är konstant nervös att det värsta händer? 
    tänker försöka ringa en gyn på torsdag, om det går bra tills dess, och boka en privat VUL i vecka 8 . Men gud vad rädd jag är att jinxa något! 
  • mammamalin
    Mizzi26 skrev 2022-01-31 12:14:18 följande:

Hej alla, jag är gärna med i fb gruppen. Glad

Absolut, skicka ett meddelande till mig så ska du få länk till gruppen ????
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-01-31 09:46:02 följande:
    Skickar en stor kram! Jag fick ett mf i oktober och känner verkligen igen mig i det ni skriver om att när man först har känd hur skört det är med graviditet då är det svårt att släppa. Jag har kommit förbi en liten milstolpe då jag i lördags var en dag längre än jag kom sist (slut v 5), så det kändes bra. Hoppas verkligen du kommer igenom denna vecka också samejentan, håller alla tummar jag har! Men nervositeten sitter ju där konstant - jag känner också efter och är konstant nervös att det värsta händer? 
    tänker försöka ringa en gyn på torsdag, om det går bra tills dess, och boka en privat VUL i vecka 8 . Men gud vad rädd jag är att jinxa något! 
    Tack så mycket! Ja verkligen så svårt att släppa det, framför allt när symtomen kommer och går liksom. Det tycker jag du gör helt rätt i Jag ringde BM idag och förklarade så jag ska på tidigt ultraljud tisdag nästa vecka och sen ska hon ringa mig på onsdag och höra hur det gick så får vi se om vi ska skriva in, bad även om att få komma och prata med någon för att bearbeta mina tidigare missfall då de sitter så djupt. Håller tummarna för oss båda två att detta går vägen Solig
  • Mizzi26
    mammamalin skrev 2022-01-31 13:12:58 följande:
    Absolut, skicka ett meddelande till mig så ska du få länk till gruppen ????
    Jag har skickat ett meddelande Glad 
  • Cannano

Jag hoppar väl in och joinar er här oxå.
    Skulle gärna vara med i FB gruppen oxå, men är den sluten? Vill inte att personer i min omgivning ska veta om graviditeten än då det ännu är så tidigt. 

Lycka till till er allihopa! :) 
  • mammamalin
    Cannano skrev 2022-01-31 17:43:29 följande:
    Skulle gärna vara med i FB gruppen oxå, men är den sluten? Vill inte att personer i min omgivning ska veta om graviditeten än då det ännu är så tidigt. 

Grattis till plusset :) skicka meddelande till mig så får du länk till gruppen 
  • mammamalin
    Cannano skrev 2022-01-31 17:43:29 följande:

Och ja den är sluten och går ej att söka eller se för den som en är med i gruppen 
Svar på tråden BF oktober 2022