• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • mammamalin
    mammamalin skrev 2022-01-31 19:13:24 följande:
    Och ja den är sluten och går ej att söka eller se för den som en är med i gruppen 
    *Ej är med
  • Sabbra97

Är det fler än jag som fått väldigt mycket symptom väldigt tidigt? Fick ju reda på att jag var gravid redan i v.4 och hade då jätte ömma bröst och kraftigt illamående. Är det nån mer i gruppen som pluggar? Kommer ha ca 2 terminer kvar när jag ska föda om allt går som det ska :)

• mammamalin
    Sabbra97 skrev 2022-02-01 10:41:10 följande:

Är det fler än jag som fått väldigt mycket symptom väldigt tidigt? Fick ju reda på att jag var gravid redan i v.4 och hade då jätte ömma bröst och kraftigt illamående. Är det nån mer i gruppen som pluggar? Kommer ha ca 2 terminer kvar när jag ska föda om allt går som det ska :)

Jaa, jag har haft ett illamående sen innan BIM, samt att jag känner av foglossning sen innan BIM, var typ så jag förstod att jag var gravid innan testet troligen hade kunnat visa nåt Drömmer

Vad pluggar du? Jag pluggade i min förra graviditet och tog inget uppehåll sen när hon hade fötts, det gick vägen trots att det såklart hade varit skönare att vara helt ledig med henne Glad
  • Sabbra97
    mammamalin skrev 2022-02-01 11:29:03 följande:
    Jaa, jag har haft ett illamående sen innan BIM, samt att jag känner av foglossning sen innan BIM, var typ så jag förstod att jag var gravid innan testet troligen hade kunnat visa nåt Drömmer

Vad pluggar du? Jag pluggade i min förra graviditet och tog inget uppehåll sen när hon hade fötts, det gick vägen trots att det såklart hade varit skönare att vara helt ledig med henne Glad
    Jag pluggar marknadsföring och kommer ha valbarakurser samt c-uppsatsen kvar i så fall. Kul att höra att du kunde plugga samtidigt! Har en förhoppning som sagt om att kunna göra detsamma - hade varit skönt att slippa ha så "lite" kvar sen ;). 
  • Solskensdag

Å, jag var hos gyn idag, och hon kollade på VUL och kunde se att det fanns något där - kändes ändå lugnande och skönt! Sen kunde man inte se om det var ?levande?, är för tidigt (är i v 5+2). Dock såg hon två stycken ?böner? (är det gulsäcker det heter?), hon sa det bara kunde vara bilden, men det också kunde vara tvillingar. Å gud haha. Men just nu är jag bara väldigt lättad att det fanns något där att se. Hon var också otroligt förstående för att man är extra nervös efter ett mf, och skulle skicka en kallelse om 4 veckor igen :)

• mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-02-01 16:16:52 följande:

Å, jag var hos gyn idag, och hon kollade på VUL och kunde se att det fanns något där - kändes ändå lugnande och skönt! Sen kunde man inte se om det var ?levande?, är för tidigt (är i v 5+2). Dock såg hon två stycken ?böner? (är det gulsäcker det heter?), hon sa det bara kunde vara bilden, men det också kunde vara tvillingar. Å gud haha. Men just nu är jag bara väldigt lättad att det fanns något där att se. Hon var också otroligt förstående för att man är extra nervös efter ett mf, och skulle skicka en kallelse om 4 veckor igen :)

Ååh men vad häftigt om det skulle vara tvillingar! :D Har du det i släkten?
  • Solskensdag
    mammamalin skrev 2022-02-01 17:14:18 följande:
    Ååh men vad häftigt om det skulle vara tvillingar! :D Har du det i släkten?
    Ja det är ju jätte häftigt, även om det är skrämmande haha! Både min och min mans pappor har syskon som är tvillingar, så det finns i släkten ja?
    Å men vi får se. Hoppas bara på att det faktiskt tar vägen och blir ett - eller två - livsdugliga barn Hjärta Väntetiden är så lång! 
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-02-01 17:40:06 följande:
    Ja det är ju jätte häftigt, även om det är skrämmande haha! Både min och min mans pappor har syskon som är tvillingar, så det finns i släkten ja?
    Å men vi får se. Hoppas bara på att det faktiskt tar vägen och blir ett - eller två - livsdugliga barn Hjärta Väntetiden är så lång! 
    Wow då är det ju ändå en relativt "stor" chans att det är så! Missa inte att gå med i fb-gruppen, om du vill förstås! Den är privat och går ej att se eller söka efter den om man inte blir inbjuden :) Skicka isf meddelande till mig  så får du länken
  • Anonym4848
    Solskensdag skrev 2022-02-01 17:40:06 följande:
    Grattis! Att din man har tvillingar i släkten spelar dock ingen roll för ärftligheten, han kan inte påverka dina ägg ändå.
  • Solskensdag
    Anonym4848 skrev 2022-02-01 17:57:16 följande:
    Grattis! Att din man har tvillingar i släkten spelar dock ingen roll för ärftligheten, han kan inte påverka dina ägg ändå.
    Tack! Nej jag vet inte helt hur det är med det, som jag förstår det är det enäggs som kan vara ärftligt men inte tveeggad.. men det är ju som sagt inte alls säkert det är det, och förstår att många tvillingar också ?försvinner? med tiden. Men lire kul ändå
Svar på tråden BF oktober 2022