• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Gerberan
    Angelika07 skrev 2022-01-28 12:00:43 följande:
    Kanske jag bokade för tidigt med.. inte direkt pepp på att förklara om något går fel, speciellt med en historik med MA pch MF... Vart kan man boka ultraljud och i vilken vecka? Läste att det kan gå bra att göra ultraljud vid v.6 eller är jag för ivrig.... haha. 
    Jag får det nu i v 9 via den fertilitetsklinik vi gjorde utredning på. Förra gången bokade jag privat på en annan klinik, det var dock rätt dyrt (runt 1000kr). Då hade fostret tyvärr dött och dom kunde inte hjälpa mig med cytotec så jag fick ändå åka till gynakuten :( Verkar som dom flesta kliniker har en gräns på tidigast v8 för tidigt ultraljud. Är man orolig så känns det ju väldigt skönt att få *förhoppningsvis* se det där lilla hjärtat, även om det såklart ändå kan gå dåligt. Och om det har dött så vill man ju gärna komma igång med cytotec så snabbt som möjligt.. Kolla vilka kliniker som erbjuder i närheten av dig!
  • Angelika07
    Gerberan skrev 2022-01-28 14:38:05 följande:
    Jag får det nu i v 9 via den fertilitetsklinik vi gjorde utredning på. Förra gången bokade jag privat på en annan klinik, det var dock rätt dyrt (runt 1000kr). Då hade fostret tyvärr dött och dom kunde inte hjälpa mig med cytotec så jag fick ändå åka till gynakuten :( Verkar som dom flesta kliniker har en gräns på tidigast v8 för tidigt ultraljud. Är man orolig så känns det ju väldigt skönt att få *förhoppningsvis* se det där lilla hjärtat, även om det såklart ändå kan gå dåligt. Och om det har dött så vill man ju gärna komma igång med cytotec så snabbt som möjligt.. Kolla vilka kliniker som erbjuder i närheten av dig!
    Sant. Fick samtal idag att de vill boka ultraljud snarast för mig, förmodligen nästa vecka då jag haft ett utomkvedskap tidigare så de vill dubbelkolla att allt är ok. Skönt. 

Det var dyrt. Vad tråkigt att lillen inte klarade sig :(  det kommer gå bra denna gång! <3 inte tänka för mycket och njuta så mycket det går! 
  • Gerberan
    Angelika07 skrev 2022-01-28 15:17:57 följande:
    Sant. Fick samtal idag att de vill boka ultraljud snarast för mig, förmodligen nästa vecka då jag haft ett utomkvedskap tidigare så de vill dubbelkolla att allt är ok. Skönt. 

Det var dyrt. Vad tråkigt att lillen inte klarade sig :(  det kommer gå bra denna gång! <3 inte tänka för mycket och njuta så mycket det går! 
    Tack <3 Håller tummarna för dig också! Vad skönt att du får ultraljud nästa vecka, får du en kallelse då? Kommer kännas så skönt efteråt
  • samejentan
    Gerberan skrev 2022-01-28 10:51:04 följande:
    Perfekt med jägare hemma ju, nyttigt med viltkött Glad Det enda man ska undvika är kött nära sårkanalen om man skjutit med ammunition som innehåller bly, plus såklart att man ska tillaga köttet ordentligt. Så mumsa på!
    Ja jag läste också att just köttet nära såret sen att de oftast är köttfärsen och grytbitarna vilket gjorde mig lite ledsen för vi lever ju på köttfärs som sagt här hemma så frågan är hur försiktig jag måste vara? Känns ju dumt att köpa kött när vi har två frysar fulla, haha. Samtidigt vill jag inte skada det lilla i magen  hur hade du gjort? 
  • Gerberan
    samejentan skrev 2022-01-28 16:14:17 följande:
    Ja jag läste också att just köttet nära såret sen att de oftast är köttfärsen och grytbitarna vilket gjorde mig lite ledsen för vi lever ju på köttfärs som sagt här hemma så frågan är hur försiktig jag måste vara? Känns ju dumt att köpa kött när vi har två frysar fulla, haha. Samtidigt vill jag inte skada det lilla i magen  hur hade du gjort? 
    Jag äter bara viltkött och ren! Köper aldrig kött från butiken. Dom skriver grytbitar och köttfärs eftersom man inte har koll på vilken del det är ifall man köper, det kan lika gärna kan vara nära sårkanal. Men om ni skjuter själv är det ju jättelätt att sortera bort utefter sårkanal, alternativt använd ammunition utan bly så behöver du inte tänka på det öht. 
  • Mangopassion

Hej! Jag hoppar gärna in här också! 
    Har BF enligt min natural cycles app den 6 oktober. Är i v5 nu (4+1) och testade positivt redan 2 dagar innan beräknad mens. Vi väntar vårat första barn. Vågar dock inte hoppas på för mycket ännu då vi fick missfall i somras i vecka 7-8. 

Hade precis rosa-aktiga flytningar när jag var på toaletten för en stund sedan och blev direkt orolig. :( dock verkar dom ha slutat nu. Någon annan här som haft det förut som vill dela med sig om hur det gick för er?

• Angelika07
    Mangopassion skrev 2022-01-28 19:22:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här också! 
    Har BF enligt min natural cycles app den 6 oktober. Är i v5 nu (4+1) och testade positivt redan 2 dagar innan beräknad mens. Vi väntar vårat första barn. Vågar dock inte hoppas på för mycket ännu då vi fick missfall i somras i vecka 7-8. 

Hade precis rosa-aktiga flytningar när jag var på toaletten för en stund sedan och blev direkt orolig. :( dock verkar dom ha slutat nu. Någon annan här som haft det förut som vill dela med sig om hur det gick för er?

Grattis! Håller tummarna att allt går bra hela vägen :) Jag läste att ljusrosa flytningar behöver inte betyda att något är fel. Läste mycket om att eftersom man blir mer skör där nere och känslig så kan det påverkas och man kan få rosa flytningar vid samlag osv. Sålänge du i te blöder rött och smärtor så skulle jag inte försöka tänka på det :) Tror man läst hela familjeliv vid detta laget... 
  • Blucky

Hoppar in här :) grattis alla! Jag var på tidigt besök hos MVC idag och de daterade BF till 1 oktober. är i vecka 4+5 enligt dem. Finns det någon FB-grupp att gå med i?

• Mangopassion

Haha ja jag har också läst hela familjeliv tror jag men blir ändå inte nå klokare ???? får avvakta och se vart det tar vägen. När jag fick missfall I somras började det också med blödning men då hade jag redan en dålig känsla att det inte skulle gå vägen eftersom jag inte kände av några som helst symtom. 
    Denna gången är jag också orolig att det inte ska gå vägen men mest pga att jag hade corona i samband med ägglossning. Är orolig att det tagit skada. ????

• samejentan
    Mangopassion skrev 2022-01-28 19:53:20 följande:

Haha ja jag har också läst hela familjeliv tror jag men blir ändå inte nå klokare ???? får avvakta och se vart det tar vägen. När jag fick missfall I somras började det också med blödning men då hade jag redan en dålig känsla att det inte skulle gå vägen eftersom jag inte kände av några som helst symtom. 
    Denna gången är jag också orolig att det inte ska gå vägen men mest pga att jag hade corona i samband med ägglossning. Är orolig att det tagit skada. ????

Jag hade också corona i samband med ägglossning, tror inte det är någon fara eftersom ägget förmodligen fäste när du blivit frisk, så jag försöker trösta mig själv i alla fall :-P Grattis till plusset! 
Svar på tråden BF oktober 2022