Inlägg från: Angelika07 |Visa alla inlägg
  • Angelika07

BF oktober 2022

Har BF I oktober. Tror jag är i v. 4 eller v.5. Hade ett utomkvedskap förra året så det satte sin skräck och oro. Försökt att få barn i flera år utöver det utan resultat.

Äntligen kom det en plus oväntat förra veckan. Som ökar i färgen, skönt att se då förra gången var det svagt hela tiden.

En del symptom har redan försvunnit och fått mensvärk både i livmodern och ryggen, men det är vanligt enligt BM. Kanske man oroar sig lite mer om man har förlorat ett barn tidigare. 

Senaste plusset från igår ser ut såhär, rätt starkt :D 

• Angelika07
    mammamalin skrev 2022-01-26 14:03:43 följande:
    Vilken historia du har bakom dig, håller tummarna för att det är er tur nu! Hur tidigt i graviditeten kunde du känna att allt inte stod rätt till? 

Relaterar till oron om symptom som kommer och går, trots att jag inte varit med om det du varit.

Wow jättestarkt plus!! Grattis :) 
    Åh tack, håller tummarna för att ska gå bra för dig med :) 

Redan äl+13 började oron. Jag plussade första gången den dagen, och fick brun flytning som inte ville sluta komma. Sparsam men varje dag. Typiska grav-symptom och ingen smärta. Plötsligt försvinner alla symptom och bubblandet i magen efter 2 veckor och några dagar efter börjar jag blöda. Fick ingen tid hos läkaren heller då de tyckte att jag ska avvakta oavsett om det är missfall eller bara lite blödningar. Fick gå på ett ultraljud veckan därpå där de såg inget och drog slutsatsen att det är missfall och jag ska vara hemma och vila bara. Men gravtesten blev starkare och starkare. Fick tyvärr ingen hjälp eller möte i hela 2,5 månader. Jag visste att det var något fel från första början. Gick privat till slut (Fick den tidigaste tiden-det var ganska fullbokad då) och då såg de ett foster i min äggledare på ca 30mm. Fick åka genast till sjukhuset och ta alla tester och kontroller och visst stämde det. Tack o lov ingen operation eller så, men att blöda så länge, i så många månader.... det kunde ha hänt något. Känner mig ganska "skadad" efter den händelsen. Fy

Jag har väntat rätt länge på en utredning men tog saker I egna händer och medan jag var på semester i somras hos mormor nere i Polen så besökte jag privat gyn, tog alla tester, undersökningar och fick medicin utskrivet, allt på en vecka. Fick ägglossningstimulerade tabletter och blev gravid efter andra kuren. Fantastisk vård där och uppföljning. Kände mig för första gången viktig och mina behov. 

Visst var den stark, blev rätt förvånad :) Hur går det för dig? Hur mår du?
  • Angelika07
    samejentan skrev 2022-01-26 16:22:30 följande:

Miss oro här igen! 

mina symtom har stannat av. från att ha vart så trött att jag måste sova på toan på jobbet en stund för att orka, igår fick jag jätte känsliga nippels och idag på eftermiddagen försvann de också. Känns som allt bara stannat av. Precis som med mina tidigare missfall. Brösten har sjunkit också, de som va så svullna och fina men nu är de i typ vanlig storlek. Vill bara gråta, är det verkligen över redan? 

Mina symptom har också stannat av förrgår, men igår hade jag mensvärk både i magen och rygg, konstigt kände jag. Ringde till BM idag och hon sa att det är inget att oroa sig för. I dessa veckor kam symptom försvinna, komma tillbaka eller i mindre doser. Väldigt vanligt sa hon. Mensvärk är normalt med då livmodern växer för fullt. Jag har samma oro som dig då mina symptom avstannade vid förra graviditet men enligt BM från idag sa att det är vanligt och behöver inte betyda något. Viktigaste är att man inte har jätteont, blöder eller väldigt ont på ena sidan.

Det kommer bli bra. Vi går igenom dessa tillsammans! 
  • Angelika07
    samejentan skrev 2022-01-26 19:52:48 följande:
    Jag hade lite mensvärk tidigare idag men det avstannade och nu känner jag bara som små "hugg" av och till typ, är det normalt? Minns typ inte hur det var när jag väntade dottern, hon fyller fem snart så det är ju ett tag sen hehe Men det lugnade mig lite, tack <3 Ska nog åka och köpa mer tester imorgon haha  
    Ja det är fullt normalt. Tecken på att livmodern jobbar :) Hade rätt jobbig och ibland mensvärk för några dagar sedan, det var enligt bm också normalt. Livmodern växer i full hastighet så det är ingen fara. Slappna av och njut för varje dag. Fokusera på att må bra, äta bra och promenader är bra :) Har fortfarande inga symptom heller, bara lite ömma bröst. Känns konstigt men skönt att slippa illamåendet än så länge :p 
  • Angelika07
    NIML skrev 2022-01-26 19:47:28 följande:

Fick du behålla din äggledare? Vilken tur i oturen att det gick så bra. Det kan ju vara direkt livshotande  

Min upplevelse var väldigt lik din (bruna flytningar från äl+15 som inte gav sig) men min äggledare brast i v.7 nån gång och de var tvungna att plocka bort den vänstra. Gjorde vidrigt ont :(. Har nu bara på höger sida men kroppen tycks kompensera för jag ägglossar nästan alltid på den sidan. 

Fick behålla båda. Men de sa att jag skulle förberedda mig på operation eller tabletter, men de såg att min HCG gick ner så det blev inte av. Puh. Jag tänker mest de dagar jag var ensam hela ca 13 h ibland då sambon jobbar i vården långa pass, och hade ont och blödde som tusan. Då skulle jag nog inte hinna ringa någon. Man reflekterar mycket nu i efterhand. 

Jag upplever att man oftast får ägglossning i samma ledare, jag har alltid på vänster sida. 

Hur mår du? Har du några symptom? ???? 
  • Angelika07
    samejentan skrev 2022-01-27 14:19:39 följande:
    Skönt och få höra att det är normalt kan man slappna av lite. Otroligt nog är jag inte ett dugg sugen på nått ?onyttigt? vilket är olikt mig men craving på paprika, aromat och inatt drömde jag om lime haha men aptiten är lite av och på med så kanske därför. Tränar regelbundet men är så trött denna veckan så har inte orkat åka på gymmet. ja verkligen skönt! vill minnas att med dottern kom den som en storm i V8 så hoppas jag klarar mig till denna gången för den var hemsk :-P hur mår du annars? Några cravings?
    Åh det låter ju gott :) Jag är mest sugen på frukt och grönsaker..  Igår fick jag extremt sughet på thaimat. Lagade ca 7 kg thaimat. Ni skulle sett min sambons min. Stekt ris med kyckling, lövbiff, paprika, majs, ärtor, ägg, soja och morötter. Nu kan jag äta både på dagen och natten (är jättehungrig på natten haha). Jag tränar inte så mycket, så det är dags att börja, måste bara hitta inspirationen haha.... Jag mår normalt, lite sömnig kanske och natt hungrig. 

Har ni skrivit in er än? Gjorde det i samband med när jag ringde till BM och frågade om brist med symptom och mensvärken jag hade. Nervöst inför första besöket... 

Har fått Gravid 3+ nu på digital, så det stiger iallafall. Aldrig fått det tidigare så det var roligt att få :) 
  • Angelika07
    Gerberan skrev 2022-01-28 07:24:15 följande:
    Härligt att få det svart på vitt! 
    jag vågar inte ringa mvc ännu, känns som jag jinxar det! extremt jobbigt att behöva ringa sen och berätta att det blivit mf.. Ska ringa efter mitt tidiga ultraljud i vecka 9 om jag fått se ett hjärta då!
    Kanske jag bokade för tidigt med.. inte direkt pepp på att förklara om något går fel, speciellt med en historik med MA pch MF... Vart kan man boka ultraljud och i vilken vecka? Läste att det kan gå bra att göra ultraljud vid v.6 eller är jag för ivrig.... haha. 
  • Angelika07
    Solskensdag skrev 2022-01-28 11:31:06 följande:

Hej! Jag har inte testat mig igen sen mitt första testa-tidigt 5 dagar innan bim (1,5 vecka sen). Tänkte göra det nu - vilka testa skulle ni rekommendera att använda för att få en idé om stegringen? Har tidigare bara använd CB testa tidigt.

Jag har kört med Gravidkollen, deras stickor. Ganska billigt med så många med... annars kommenterar jag CB (fast dyra), och kanske rfsu?  Jag kör iallafall med gravidkollens egna. Tror jag betalade för 40 st- 200 kr nånting. Funkat bra för mig. 
  • Angelika07
    Angelika07 skrev 2022-01-28 12:02:40 följande:
    Jag har kört med Gravidkollen, deras stickor. Ganska billigt med så många med... annars kommenterar jag CB (fast dyra), och kanske rfsu?  Jag kör iallafall med gravidkollens egna. Tror jag betalade för 40 st- 200 kr nånting. Funkat bra för mig. 
    Rekommenderar* inte kommenterar... 
  • Angelika07
    Gerberan skrev 2022-01-28 14:38:05 följande:
    Jag får det nu i v 9 via den fertilitetsklinik vi gjorde utredning på. Förra gången bokade jag privat på en annan klinik, det var dock rätt dyrt (runt 1000kr). Då hade fostret tyvärr dött och dom kunde inte hjälpa mig med cytotec så jag fick ändå åka till gynakuten :( Verkar som dom flesta kliniker har en gräns på tidigast v8 för tidigt ultraljud. Är man orolig så känns det ju väldigt skönt att få *förhoppningsvis* se det där lilla hjärtat, även om det såklart ändå kan gå dåligt. Och om det har dött så vill man ju gärna komma igång med cytotec så snabbt som möjligt.. Kolla vilka kliniker som erbjuder i närheten av dig!
    Sant. Fick samtal idag att de vill boka ultraljud snarast för mig, förmodligen nästa vecka då jag haft ett utomkvedskap tidigare så de vill dubbelkolla att allt är ok. Skönt. 

Det var dyrt. Vad tråkigt att lillen inte klarade sig :(  det kommer gå bra denna gång! <3 inte tänka för mycket och njuta så mycket det går! 
  • Angelika07
    Mangopassion skrev 2022-01-28 19:22:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här också! 
    Har BF enligt min natural cycles app den 6 oktober. Är i v5 nu (4+1) och testade positivt redan 2 dagar innan beräknad mens. Vi väntar vårat första barn. Vågar dock inte hoppas på för mycket ännu då vi fick missfall i somras i vecka 7-8. 

Hade precis rosa-aktiga flytningar när jag var på toaletten för en stund sedan och blev direkt orolig. :( dock verkar dom ha slutat nu. Någon annan här som haft det förut som vill dela med sig om hur det gick för er?

Grattis! Håller tummarna att allt går bra hela vägen :) Jag läste att ljusrosa flytningar behöver inte betyda att något är fel. Läste mycket om att eftersom man blir mer skör där nere och känslig så kan det påverkas och man kan få rosa flytningar vid samlag osv. Sålänge du i te blöder rött och smärtor så skulle jag inte försöka tänka på det :) Tror man läst hela familjeliv vid detta laget... 
  • Angelika07
    mammamalin skrev 2022-01-29 10:37:57 följande:

Nu funkar det att skicka meddelande till mig, och har lyckats bjuda in till facebookgruppen. Har även uppdaterat i trådstartsinlägget om att facebookgrupp finns :) 

mammamalin skrev 2022-01-29 10:37:57 följande:

Nu funkar det att skicka meddelande till mig, och har lyckats bjuda in till facebookgruppen. Har även uppdaterat i trådstartsinlägget om att facebookgrupp finns :) 

Åh jag vill gärna vara med ????
  • Angelika07

Några fler som känner sig hungriga som tusan men inte sugna på något? Vad ska man äta? Känns som jag inte ätit på en vecka men inget ser gott ut eller ätbart ut.... haha

Svar på tråden BF oktober 2022