• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Kourion

Jag joinar denna tråden med! :) 
    MA i November och plussade nu tidigare i veckan! Tjohoo, hoppas det lilla fröet väljer att stanna kvar denna gången. 

Finns det någon statistik på upprepade missfall? Så rädd att behöva uppleva ännu ett.. :( 

• NIML

Någon mer som börjar känna av tröttheten? :( 
    Vet inte om det är efterdyningar av covid från förra veckan eller om det är graviditeten eller om det är en blandning. Men fyyy vad trött jag är. Vill gråta för jag vill bara ligga och sova. Så jobbigt att hålla igång på jobb. Är lärare också, så kan liksom inte sega en dag. 

• Angelika07
    samejentan skrev 2022-01-26 19:52:48 följande:
    Jag hade lite mensvärk tidigare idag men det avstannade och nu känner jag bara som små "hugg" av och till typ, är det normalt? Minns typ inte hur det var när jag väntade dottern, hon fyller fem snart så det är ju ett tag sen hehe Men det lugnade mig lite, tack <3 Ska nog åka och köpa mer tester imorgon haha  
    Ja det är fullt normalt. Tecken på att livmodern jobbar :) Hade rätt jobbig och ibland mensvärk för några dagar sedan, det var enligt bm också normalt. Livmodern växer i full hastighet så det är ingen fara. Slappna av och njut för varje dag. Fokusera på att må bra, äta bra och promenader är bra :) Har fortfarande inga symptom heller, bara lite ömma bröst. Känns konstigt men skönt att slippa illamåendet än så länge :p 
  • Angelika07
    NIML skrev 2022-01-26 19:47:28 följande:

Fick du behålla din äggledare? Vilken tur i oturen att det gick så bra. Det kan ju vara direkt livshotande  

Min upplevelse var väldigt lik din (bruna flytningar från äl+15 som inte gav sig) men min äggledare brast i v.7 nån gång och de var tvungna att plocka bort den vänstra. Gjorde vidrigt ont :(. Har nu bara på höger sida men kroppen tycks kompensera för jag ägglossar nästan alltid på den sidan. 

Fick behålla båda. Men de sa att jag skulle förberedda mig på operation eller tabletter, men de såg att min HCG gick ner så det blev inte av. Puh. Jag tänker mest de dagar jag var ensam hela ca 13 h ibland då sambon jobbar i vården långa pass, och hade ont och blödde som tusan. Då skulle jag nog inte hinna ringa någon. Man reflekterar mycket nu i efterhand. 

Jag upplever att man oftast får ägglossning i samma ledare, jag har alltid på vänster sida. 

Hur mår du? Har du några symptom? ???? 
  • Solskensdag

Hej! jag joiner gärna - är i vecka 5 , plussade för 1,5 vecka sen. Det är mitt första barn, hade ett mf i vecka 5 i oktober så är ganska nervös det ska hända igen. Men har det ok, lite symtom som kommer och går. Känner igen mig i nervösiteten att man ena dagen tycker symtomen känns för mkt och nästa dag för lite! 

• samejentan
    Angelika07 skrev 2022-01-27 13:34:07 följande:
    Ja det är fullt normalt. Tecken på att livmodern jobbar :) Hade rätt jobbig och ibland mensvärk för några dagar sedan, det var enligt bm också normalt. Livmodern växer i full hastighet så det är ingen fara. Slappna av och njut för varje dag. Fokusera på att må bra, äta bra och promenader är bra :) Har fortfarande inga symptom heller, bara lite ömma bröst. Känns konstigt men skönt att slippa illamåendet än så länge :p 
    Skönt och få höra att det är normalt kan man slappna av lite. Otroligt nog är jag inte ett dugg sugen på nått ?onyttigt? vilket är olikt mig men craving på paprika, aromat och inatt drömde jag om lime haha men aptiten är lite av och på med så kanske därför. Tränar regelbundet men är så trött denna veckan så har inte orkat åka på gymmet. ja verkligen skönt! vill minnas att med dottern kom den som en storm i V8 så hoppas jag klarar mig till denna gången för den var hemsk :-P hur mår du annars? Några cravings?
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-01-27 13:56:57 följande:

Hej! jag joiner gärna - är i vecka 5 , plussade för 1,5 vecka sen. Det är mitt första barn, hade ett mf i vecka 5 i oktober så är ganska nervös det ska hända igen. Men har det ok, lite symtom som kommer och går. Känner igen mig i nervösiteten att man ena dagen tycker symtomen känns för mkt och nästa dag för lite! 

Vi verkar vara några som haft en tuff oktober, hade själv mf då, så nu borde det va vår tur tycker jag! Grattis till plusset  
  • samejentan
    NIML skrev 2022-01-27 13:27:03 följande:

Någon mer som börjar känna av tröttheten? :( 
    Vet inte om det är efterdyningar av covid från förra veckan eller om det är graviditeten eller om det är en blandning. Men fyyy vad trött jag är. Vill gråta för jag vill bara ligga och sova. Så jobbigt att hålla igång på jobb. Är lärare också, så kan liksom inte sega en dag. 

Jag känner av tröttheten, hade covid i samma veva jag hade ÄL så tror inte det är den för min del. Idag tog jag powernap på rasten  
  • Angelika07
    samejentan skrev 2022-01-27 14:19:39 följande:
    Skönt och få höra att det är normalt kan man slappna av lite. Otroligt nog är jag inte ett dugg sugen på nått ?onyttigt? vilket är olikt mig men craving på paprika, aromat och inatt drömde jag om lime haha men aptiten är lite av och på med så kanske därför. Tränar regelbundet men är så trött denna veckan så har inte orkat åka på gymmet. ja verkligen skönt! vill minnas att med dottern kom den som en storm i V8 så hoppas jag klarar mig till denna gången för den var hemsk :-P hur mår du annars? Några cravings?
    Åh det låter ju gott :) Jag är mest sugen på frukt och grönsaker..  Igår fick jag extremt sughet på thaimat. Lagade ca 7 kg thaimat. Ni skulle sett min sambons min. Stekt ris med kyckling, lövbiff, paprika, majs, ärtor, ägg, soja och morötter. Nu kan jag äta både på dagen och natten (är jättehungrig på natten haha). Jag tränar inte så mycket, så det är dags att börja, måste bara hitta inspirationen haha.... Jag mår normalt, lite sömnig kanske och natt hungrig. 

Har ni skrivit in er än? Gjorde det i samband med när jag ringde till BM och frågade om brist med symptom och mensvärken jag hade. Nervöst inför första besöket... 

Har fått Gravid 3+ nu på digital, så det stiger iallafall. Aldrig fått det tidigare så det var roligt att få :) 
  • mammamalin

Usch, nån annan som har problem med illamående redan? Har vekrligen fått kämpa mig igenom dagen på jobbet idag Foten i munnen Jobbar som förskollärare så man kan som heller inte få må illa ifred haha

Svar på tråden BF oktober 2022