• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • mammamalin
    NIML skrev 2022-01-24 06:31:19 följande:
    Jo, men så blir det ju. Om man går efter befruktningen eftersom du blivit befruktad tre dagar innan den beräknade ägglossningen. När BM sen räknar ut det kommer hon dock gå efter din SM. Jag är lite oregelbunden och har cykler mellan 28-31 dagar och jag brukar räkna från befruktningen då jag vet exakt när jag har äl (enorma smärtor) och uppger då alltid SM som 14 dagar innan äl även om det var 16 eller 17. Och det stämmer alltid på dagen för mig. Lite rörigt. Hoppas du fårstod :) haha 
    Tack!! Inte ett dugg rörigt, då tänkte jag rätt ändå Glad
  • NIML

Hej! 

hur mår ni? ????
    Vi är inte så många än, men förhoppning ansluter väl fler allteftersom dagarna går. 

har idag fått bokat ett tidigt ultraljud då jag haft ett utomkvedshavandeskap, så nästa vecka på onsdag är det dags. Har man tur ser man kanske ett litet hjärta. :) 

• mammamalin
    NIML skrev 2022-01-24 20:21:08 följande:

Hej! 

hur mår ni? ????
    Vi är inte så många än, men förhoppning ansluter väl fler allteftersom dagarna går. 

har idag fått bokat ett tidigt ultraljud då jag haft ett utomkvedshavandeskap, så nästa vecka på onsdag är det dags. Har man tur ser man kanske ett litet hjärta. :) 

Åh vad skönt att få göra ett tidigt ultraljud! Stilla nerverna lite.. jag är mer orolig för missfall än någonsin Skäms Detta är min fjärde graviditet och har inte haft något missfall ännu, därför tänker jag att "det borde vara min tur nu". Så psykiskt påfrestande! Har iaf tänkt boka nipt, men det blir väl runt vecka 10-12 så det är ju ett bra tag kvar..

Har ett illamående som ligger där och skaver mest hela tiden, inte behövt spy dock men det är irriterande ändå.. 
  • samejentan

Hej! Plussade igårmorse med fina starka sträck. Har ett barn sen tidigare och detta är 4e graviditeten då jag har två missfall i bagaget från förra året, senaste i oktober. Dock båda två efter jag vaccinerat mig så jag hoppas verkligen att denna ska gå vägen nu! Är såklart rädd varje dag och känner mig orolig. Har knappt några symtom heller mer än att jag är så himla trött och molande värk till och från, och dålig apiti, nånting sker där inne i alla fall. Om det går som det ska så är det Bf 4 oktober ??

• Karrrooo
    samejentan skrev 2022-01-25 10:35:51 följande:
    BF oktober 2022

Hej! Plussade igårmorse med fina starka sträck. Har ett barn sen tidigare och detta är 4e graviditeten då jag har två missfall i bagaget från förra året, senaste i oktober. Dock båda två efter jag vaccinerat mig så jag hoppas verkligen att denna ska gå vägen nu! Är såklart rädd varje dag och känner mig orolig. Har knappt några symtom heller mer än att jag är så himla trött och molande värk till och från, och dålig apiti, nånting sker där inne i alla fall. Om det går som det ska så är det Bf 4 oktober ??

Håller tummarna! Och Grattis! :) Är också orolig. Jobbigt såhär i början  
  • NIML

Massa oro här också. Känner ingenting speciellt jag heller. Lite trött men det kan lika gärna bero på att jag hade covid förra veckan. 
    Detta blir min åttonde graviditet och jag har tre barn, så statistiken är ju inte så kul. 

Jag har fler test liggandes men har egentligen lovat mig själv att inte testa fler gånger för man blir ju lika knäpp. Har ni testat fler gånger sen ni plussade? 

• mammamalin

Kan inte låta bli att oroa mig över att strecken är så svaga :( tagna på äl +13 och äl+ 15, dock aldrig med morgonurin. Någon annan som fått svaga plus?

• mammamalin
    NIML skrev 2022-01-25 15:04:08 följande:

Massa oro här också. Känner ingenting speciellt jag heller. Lite trött men det kan lika gärna bero på att jag hade covid förra veckan. 
    Detta blir min åttonde graviditet och jag har tre barn, så statistiken är ju inte så kul. 

Jag har fler test liggandes men har egentligen lovat mig själv att inte testa fler gånger för man blir ju lika knäpp. Har ni testat fler gånger sen ni plussade? 

Jag har TYVÄRR testat flera ggr och oroar mig för att strecken är svaga. Så dumt, stressar bara upp mig!  Har du bara testat en gång? Min förra graviditet testade jag bara en gång, det var ett svagt streck, sen testade jag inte mer... Och det gick ju bra ändå! Hjärnspöken är så jobbiga :/
  • samejentan
    Karrrooo skrev 2022-01-25 12:43:29 följande:
    Håller tummarna! Och Grattis! :) Är också orolig. Jobbigt såhär i början  
    Ja det är just så här i början man känner så mycket oro. Sista missfallet var i v.6 så känns som att bara jag tar mig till vecka 7 i alla fall kanske det kommer kännas lite bättre Skäms
  • samejentan
    NIML skrev 2022-01-25 15:04:08 följande:

Jag hade också covid, men för två veckor sedan och insjuknade precis vid ÄL så var helt övertygad om att det var därför min mens var sen för att min ÄL uteblev eller nått. Men så var det inte Skäms 

Nä känner likadant, statistiken är inte så hög för min del heller tyvärr. Men vi får hålla tummarna tillsammans! Jag har inga fler test hemma och jag kommer inte testa fler gånger, som du säger man blir knäpp tillslut. Jag fick väldigt fina sträck på mitt plus så jag känner inte att jag måste pröva igen, säger jag nu, fråga igen om en vecka låter det nog annorlunda haha Tungan ute

Svar på tråden BF oktober 2022