• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • mammamalin
    Karrrooo skrev 2022-01-23 07:18:16 följande:

Har 2 barn sedan tidigare. 2 och 4 år. Haft symtom sedan ägglossning.. ändå tänkt att jag inbillat  mig. Lätt illamående, spänningar i bröst och ont i fogarna... 

Åh du känner också fogarna.. många menar ju att det är omöjligt att känna så tidigt, men jag kände också tydligt! Hoppas det inte är något som kommer sitta i hela tiden Skäms
  • Tizas
    Karrrooo skrev 2022-01-23 07:18:16 följande:

Har 2 barn sedan tidigare. 2 och 4 år. Haft symtom sedan ägglossning.. ändå tänkt att jag inbillat  mig. Lätt illamående, spänningar i bröst och ont i fogarna... 

Åå va kul, bf samma dag ju!!
  • NIML

hej. Hoppar också gärna in ????
    bf 1 oktober om allt går som det ska. Hade ett missfall i oktober, så är lite nojig. 

Detta blir nummer 4. ???? Har barn på 10, 8 och 4 sedan innan. 

• Karrrooo
    Tizas skrev 2022-01-23 09:43:27 följande:
    Åå va kul, bf samma dag ju!!
    Jaa :) kul!!
  • Karrrooo
    mammamalin skrev 2022-01-23 09:28:09 följande:
    Åh du känner också fogarna.. många menar ju att det är omöjligt att känna så tidigt, men jag kände också tydligt! Hoppas det inte är något som kommer sitta i hela tiden Skäms
    Hoppas heller inte det :) fyynjag gruvar mig att ta hand om två små om det blir värre :(
  • Mammaorange

En till med bf 5 oktober, plussade idag???? andra barnet, med första kom illamåendet i typ vecka 7. Denna gången smällde det till igår ???? 

• NIML
    Mammaorange skrev 2022-01-23 12:45:01 följande:

En till med bf 5 oktober, plussade idag???? andra barnet, med första kom illamåendet i typ vecka 7. Denna gången smällde det till igår ???? 

Åh det var tidigt! Känner typ ingenting alls ännu. Lite stickningar/drag i livmodern men inte mer än så. ????

• mammamalin
    NIML skrev 2022-01-23 10:26:37 följande:

hej. Hoppar också gärna in ????
    bf 1 oktober om allt går som det ska. Hade ett missfall i oktober, så är lite nojig. 

Detta blir nummer 4. ???? Har barn på 10, 8 och 4 sedan innan. 

Grattis till plusset :) nr 4 även här Hjärta
  • mammamalin

Hjälp mig att tänka här Drömmer Enligt appen där man ser förväntad ägglossning, menscykel osv var ägglossningen beräknad till den 12, men jag är typ helt säker på att den kom redan den 9e. Vi hade bara sex en gång, den 6e. Tänker man då att bf-datum blir tre dagar innan det gravidappen föreslår då? Förstår ni vad jag menar Oskyldig

• NIML
    mammamalin skrev 2022-01-23 20:42:49 följande:

Hjälp mig att tänka här Drömmer Enligt appen där man ser förväntad ägglossning, menscykel osv var ägglossningen beräknad till den 12, men jag är typ helt säker på att den kom redan den 9e. Vi hade bara sex en gång, den 6e. Tänker man då att bf-datum blir tre dagar innan det gravidappen föreslår då? Förstår ni vad jag menar Oskyldig

Jo, men så blir det ju. Om man går efter befruktningen eftersom du blivit befruktad tre dagar innan den beräknade ägglossningen. När BM sen räknar ut det kommer hon dock gå efter din SM. Jag är lite oregelbunden och har cykler mellan 28-31 dagar och jag brukar räkna från befruktningen då jag vet exakt när jag har äl (enorma smärtor) och uppger då alltid SM som 14 dagar innan äl även om det var 16 eller 17. Och det stämmer alltid på dagen för mig. Lite rörigt. Hoppas du fårstod :) haha 
Svar på tråden BF oktober 2022