BF oktober 2022
hej. Hoppar också gärna in ????
bf 1 oktober om allt går som det ska. Hade ett missfall i oktober, så är lite nojig.
Detta blir nummer 4. ???? Har barn på 10, 8 och 4 sedan innan.
hej. Hoppar också gärna in ????
bf 1 oktober om allt går som det ska. Hade ett missfall i oktober, så är lite nojig.
Detta blir nummer 4. ???? Har barn på 10, 8 och 4 sedan innan.
En till med bf 5 oktober, plussade idag???? andra barnet, med första kom illamåendet i typ vecka 7. Denna gången smällde det till igår ????
Åh det var tidigt! Känner typ ingenting alls ännu. Lite stickningar/drag i livmodern men inte mer än så. ????
Hjälp mig att tänka här Enligt appen där man ser förväntad ägglossning, menscykel osv var ägglossningen beräknad till den 12, men jag är typ helt säker på att den kom redan den 9e. Vi hade bara sex en gång, den 6e. Tänker man då att bf-datum blir tre dagar innan det gravidappen föreslår då? Förstår ni vad jag menar
Hej!
hur mår ni? ????
Vi är inte så många än, men förhoppning ansluter väl fler allteftersom dagarna går.
har idag fått bokat ett tidigt ultraljud då jag haft ett utomkvedshavandeskap, så nästa vecka på onsdag är det dags. Har man tur ser man kanske ett litet hjärta. :)
Massa oro här också. Känner ingenting speciellt jag heller. Lite trött men det kan lika gärna bero på att jag hade covid förra veckan.
Detta blir min åttonde graviditet och jag har tre barn, så statistiken är ju inte så kul.
Jag har fler test liggandes men har egentligen lovat mig själv att inte testa fler gånger för man blir ju lika knäpp. Har ni testat fler gånger sen ni plussade?
Grattis till nytillkomna! ??
Kan inte låta bli att oroa mig över att strecken är så svaga :( tagna på äl +13 och äl+ 15, dock aldrig med morgonurin. Någon annan som fått svaga plus?
jag förstår att svaga streck oroar dig. Det sätter igång så mycket tankar. Jag är likadan och därför har jag bara låtit bli helt att ta fler test. Men, trots att det är svagt är du ju trots allt gravid. Vilken dag är du på idag? När tog du sista testet?
Jag tog mitt I onsdags då jag stensäker på att det inte hade blivit något denna månaden. Testade mig på äl+10 och på äl+11. Helt blankt. Med alla övriga 7 graviditeter har jag plussat äl+10. Så det är något som oroar mig? varför blev det såhär denna gången? haha
För övrigt kunde jag inte hålla mig från att testa efter att jag sett att ni också tog flera tester. Det var olika märken, så kanske det spelar roll men var ändå nöjd med att strecket blivit starkare. I oktober testade jag varje morgon för att se om strecket blev starkare men då slutade det i MA v. 7+2 efter typ 20 undersökningar. De vågade inte avsluta för att graviditeten växte, men för långsamt. När de till skut bestämde sig för att det var läge att avsluta hade jag gått 3 veckor. Värsta veckorna i mitt liv, när man inte vet något.
Såhär såg det ut, det gröna är från i onsdags och det rosa från idag. Hoppas denna lilla stannar ??
Mitt test var starkare imorse så nu ska jag ge mig med testandet haha. Var skönt att få en stegring i alla fall
ser fint ut :D
Grattis till nya plus. Kul att vi blir fler. :)
Miss oro här igen!
mina symtom har stannat av. från att ha vart så trött att jag måste sova på toan på jobbet en stund för att orka, igår fick jag jätte känsliga nippels och idag på eftermiddagen försvann de också. Känns som allt bara stannat av. Precis som med mina tidigare missfall. Brösten har sjunkit också, de som va så svullna och fina men nu är de i typ vanlig storlek. Vill bara gråta, är det verkligen över redan?
Symptomen såhär tidigt är lite vad de är.. jag har aldrig mått illa en endaste dag i någon av mina graviditeter. Knappt haft ont i brösten heller. Kan då och då känna små stick/drag i livmodern eller ut mot äggstockarna. That?s it.
Symptomen kan även komma och gå under loppet av ett par timmar
Tror inte att det behöver betyda något faktiskt. ???? Håller tummarna iallafall.
Oron är skit kring dessa veckor. Man vet ingenting och kan ingenting göra.
Fick du behålla din äggledare? Vilken tur i oturen att det gick så bra. Det kan ju vara direkt livshotande
Min upplevelse var väldigt lik din (bruna flytningar från äl+15 som inte gav sig) men min äggledare brast i v.7 nån gång och de var tvungna att plocka bort den vänstra. Gjorde vidrigt ont :(. Har nu bara på höger sida men kroppen tycks kompensera för jag ägglossar nästan alltid på den sidan.
Någon mer som börjar känna av tröttheten? :(
Vet inte om det är efterdyningar av covid från förra veckan eller om det är graviditeten eller om det är en blandning. Men fyyy vad trött jag är. Vill gråta för jag vill bara ligga och sova. Så jobbigt att hålla igång på jobb. Är lärare också, så kan liksom inte sega en dag.
Jag gjorde en igår så skicka meddelande till mig så löser vi det