Inlägg från: Rilakkuma |Visa alla inlägg
  • Rilakkuma

BF oktober 2022

Hej hej! Jag hoppar in här, plussade igår och om allt går som det ska är BF 8/10. Är litegrann i chock eftersom jag trodde att det inte hade gått vägen den här gången. Jag har en 5-åring sen tidigare.

Har dock haft två täta missfall, ett i vecka 6 i november och ett ännu tidigare i början av januari. Men jag försöker tänka positivt den här gången, det är inget jag kan påverka ändå. Hellre njuta av att få vara glad en stund Solig

• Rilakkuma
    mammamalin skrev 2022-01-30 09:52:11 följande:

Hej och välkommen, och grattis igen :D 

Förstår din oro, men nu tror jag att det är det är er tur att få syskon! Hjärta

Tack igen! Ja jag hoppas verkligen det Glad
  • Rilakkuma
    samejentan skrev 2022-01-30 22:39:50 följande:
    Grattis till plusset! Har själv två täta missfall i bagaget, v4 och v6, v6 var i oktober så man är ju lite traumatiserad om man säg som så med allt övertänkande och analyserande av symtom även Jag har en dotter på 5år också håller me dig, bättre man försöker njuta och vara glad istället

Tack så mycket! Och detsamma :) Ja exakt, tror det är svårt att komma ifrån tankarna helt när man upplevt själv hur skört det är med en graviditet. Trist att vi delar samma tråkiga erfarenhet, men lite tryggt att ha någon i tråden som kan relatera till oron. Min dotter är så peppad på syskon och jag har ibland dåligt samvete över att hon inte fått det än. Har din dotter också önskat sig syskon? 

Precis, nu får vi passa på att vara glada! Tog ett nytt test ikväll som tack och lov var starkare och dök upp snabbare än det jag tog för 2 dagar sen. Nu kan jag släppa oron ett tag till :) 

• Rilakkuma
    Solskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Men oj, vad spännande med två! Skönt att du fick se hjärtan också, då minskar väl risken :) 
  • Rilakkuma
    Utepålandet skrev 2022-03-28 14:35:47 följande:

Har ni haft era partners med på KUB? Har fått min kallelse och enligt den är de inte välkomna vid KUB eller RUL (pga covid). Här har jag naivt nog tänkt att vi inte skulle påverkas av pandemin. Känn lite snopet.

Vår barnmorska förvarnade oss om att vissa ställen har och kommer fortsätta ha (under våren antar jag) restriktioner. Så vi fick tips att välja att skicka remissen för KUB och RUL till några specifika privata kliniker som hon med säkerhet visste godtog att partnern får följa med. Det gäller Stockholm, kanske inte är möjligt att välja på samma sätt i övriga landet. 
Svar på tråden BF oktober 2022