Inlägg från: samejentan |Visa alla inlägg
  • samejentan

BF oktober 2022

Hej! Plussade igårmorse med fina starka sträck. Har ett barn sen tidigare och detta är 4e graviditeten då jag har två missfall i bagaget från förra året, senaste i oktober. Dock båda två efter jag vaccinerat mig så jag hoppas verkligen att denna ska gå vägen nu! Är såklart rädd varje dag och känner mig orolig. Har knappt några symtom heller mer än att jag är så himla trött och molande värk till och från, och dålig apiti, nånting sker där inne i alla fall. Om det går som det ska så är det Bf 4 oktober ??

• samejentan
    Karrrooo skrev 2022-01-25 12:43:29 följande:
    Håller tummarna! Och Grattis! :) Är också orolig. Jobbigt såhär i början  
    Ja det är just så här i början man känner så mycket oro. Sista missfallet var i v.6 så känns som att bara jag tar mig till vecka 7 i alla fall kanske det kommer kännas lite bättre Skäms
  • samejentan
    NIML skrev 2022-01-25 15:04:08 följande:

Massa oro här också. Känner ingenting speciellt jag heller. Lite trött men det kan lika gärna bero på att jag hade covid förra veckan. 
    Detta blir min åttonde graviditet och jag har tre barn, så statistiken är ju inte så kul. 

Jag har fler test liggandes men har egentligen lovat mig själv att inte testa fler gånger för man blir ju lika knäpp. Har ni testat fler gånger sen ni plussade? 

Jag hade också covid, men för två veckor sedan och insjuknade precis vid ÄL så var helt övertygad om att det var därför min mens var sen för att min ÄL uteblev eller nått. Men så var det inte Skäms 

Nä känner likadant, statistiken är inte så hög för min del heller tyvärr. Men vi får hålla tummarna tillsammans! Jag har inga fler test hemma och jag kommer inte testa fler gånger, som du säger man blir knäpp tillslut. Jag fick väldigt fina sträck på mitt plus så jag känner inte att jag måste pröva igen, säger jag nu, fråga igen om en vecka låter det nog annorlunda haha Tungan ute

• samejentan

När jag väntade min dotter fick jag jätte problem med illamående v.8 och då fick jag tips om åksjuketabletter, det var min räddning! Grattis till plusset {#emotions_dlg.flower}

• samejentan
    Gerberan skrev 2022-01-25 19:13:20 följande:

Jag har bf 4e oktober! Haft upprepade missfall så är också väldigt orolig. Fått progresteron av min läkare, känns skönt! Bokat in ett ultraljud den 21a också! Håller tummarna för mig och oss alla

Hur många missfall? Om jag får ett nu blir det min tredje så då borde jag få hjälp, är jätte rädd att jag har för lite progrestosteron Rynkar på näsan
  • samejentan
    Gerberan skrev 2022-01-26 08:51:53 följande:

Mammamalin: jag började testa 9 dpo, fick suuupersvagt och fortsatte testa till 15 dpo Och sen fick jag slut test så bestämde mig för att sluta! Det blev en stegring hela tiden :)

samejentan:
    har haft tre missfall.. har gjort utredning, men dom hittade ingenting. Var ett år sedan mitt sista missfall så vi hade precis ställt in oss på ivf 

Hur kom Dom fram till att du skulle få progrestosteron utskrivet? frågar för att jag är nyfiken och rädd att jag har det som sagt. läst lite om olika symtom och jag har inga symtom förutom spottings från dag 10 och så kommer mensen igång två dagar senare, men har även läst i en tråd här om folk som blivit gravida fast de har spottings innan mens så jag vet inte. Är orolig för det i alla fall men har inte vågat pröva kräm eller så för att jag vet ju inte om det är det som är problemet  
  • samejentan

Miss oro här igen! 

mina symtom har stannat av. från att ha vart så trött att jag måste sova på toan på jobbet en stund för att orka, igår fick jag jätte känsliga nippels och idag på eftermiddagen försvann de också. Känns som allt bara stannat av. Precis som med mina tidigare missfall. Brösten har sjunkit också, de som va så svullna och fina men nu är de i typ vanlig storlek. Vill bara gråta, är det verkligen över redan? 

• samejentan
    NIML skrev 2022-01-26 18:31:50 följande:

Symptomen såhär tidigt är lite vad de är.. jag har aldrig mått illa  en endaste dag i någon av mina graviditeter. Knappt haft ont i brösten heller. Kan då och då känna små stick/drag i livmodern eller ut mot äggstockarna. That?s it. 
    Symptomen kan även komma och gå under loppet av ett par timmar  

Tror inte att det behöver betyda något faktiskt. ???? Håller tummarna iallafall. 
    Oron är skit kring dessa veckor. Man vet ingenting och kan ingenting göra. 

jag googlade lite och läste precis att symtom kan komma och gå, men efter missfallen och symtom som stannat av så blir man traumatiserad. Hade lovat mig själv att inte testa mer men jag måste nog köpa ett test imorgon. Dock så sist jag fick missfall fick jag jätte starkt positivt och dagen efter började jag blöda och hade inte haft symtom på typ en vecka, så vet inte hur mycket det kommer dämpa min oro egentligen. Magkänslan säger sitt lugnt i båten, hjärnan säger det är kört haha. Nej precis det är så jobbigt, första veckorna är så kritiska och det är sååååå långt till v.12 med Tack för ditt svar dock det känns lite bättre nu  
  • samejentan
    Jemalon skrev 2022-01-26 18:49:31 följande:

Halloj! Grattis till era plus :) Jag plussade igår och har bf 2 oktober. Fick missfall för tre månader sedan och har covid just nu vilket såklart oroar. Men jag kan bara hoppas att det ska gå bra. Roligt att få följas åt! 

Grattis till plusset Jag känner med dig, hade själv missfall för tre månader sedan och hade covid precis när jag hade ÄL så jag trodde det var pga det som gjorde att mensen var sen, men så var inte fallet Håller tummarna för oss båda att detta går vägen
  • samejentan
    Angelika07 skrev 2022-01-26 19:44:01 följande:
    Mina symptom har också stannat av förrgår, men igår hade jag mensvärk både i magen och rygg, konstigt kände jag. Ringde till BM idag och hon sa att det är inget att oroa sig för. I dessa veckor kam symptom försvinna, komma tillbaka eller i mindre doser. Väldigt vanligt sa hon. Mensvärk är normalt med då livmodern växer för fullt. Jag har samma oro som dig då mina symptom avstannade vid förra graviditet men enligt BM från idag sa att det är vanligt och behöver inte betyda något. Viktigaste är att man inte har jätteont, blöder eller väldigt ont på ena sidan.

Det kommer bli bra. Vi går igenom dessa tillsammans! 
    Jag hade lite mensvärk tidigare idag men det avstannade och nu känner jag bara som små "hugg" av och till typ, är det normalt? Minns typ inte hur det var när jag väntade dottern, hon fyller fem snart så det är ju ett tag sen hehe Men det lugnade mig lite, tack <3 Ska nog åka och köpa mer tester imorgon haha  
Svar på tråden BF oktober 2022