Inlägg från: samejentan |Visa alla inlägg
  • samejentan

BF oktober 2022

Gerberan skrev 2022-01-26 19:36:51 följande:
    För att jag haft upprepade missfall, gått utredning och är ansluten en klinik med jättebra läkare! Det finns egentligen inget bevis på att det kan hjälpa vid upprepade missfall om man inte har något bevisat problem men man kan få det utskrivet ändå för att känna att man har något stöd. Så du behöver inte oroa dig för just det <3
    Okej, ironiskt nog har vi en tid bokad för utredning nästa vecka på torsdag men jag har inte velat avboka tiden än fören jag ser om graviditeten håller sig till dess, kanske hemskt men om detta inte går vägen innan dess så har jag ju min tid kvar för att få hjälp å vi har gått igenom missfall 3 gånger i så fall <3
  • samejentan
    Angelika07 skrev 2022-01-27 13:34:07 följande:
    Ja det är fullt normalt. Tecken på att livmodern jobbar :) Hade rätt jobbig och ibland mensvärk för några dagar sedan, det var enligt bm också normalt. Livmodern växer i full hastighet så det är ingen fara. Slappna av och njut för varje dag. Fokusera på att må bra, äta bra och promenader är bra :) Har fortfarande inga symptom heller, bara lite ömma bröst. Känns konstigt men skönt att slippa illamåendet än så länge :p 
    Skönt och få höra att det är normalt kan man slappna av lite. Otroligt nog är jag inte ett dugg sugen på nått ?onyttigt? vilket är olikt mig men craving på paprika, aromat och inatt drömde jag om lime haha men aptiten är lite av och på med så kanske därför. Tränar regelbundet men är så trött denna veckan så har inte orkat åka på gymmet. ja verkligen skönt! vill minnas att med dottern kom den som en storm i V8 så hoppas jag klarar mig till denna gången för den var hemsk :-P hur mår du annars? Några cravings?
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-01-27 13:56:57 följande:

Hej! jag joiner gärna - är i vecka 5 , plussade för 1,5 vecka sen. Det är mitt första barn, hade ett mf i vecka 5 i oktober så är ganska nervös det ska hända igen. Men har det ok, lite symtom som kommer och går. Känner igen mig i nervösiteten att man ena dagen tycker symtomen känns för mkt och nästa dag för lite! 

Vi verkar vara några som haft en tuff oktober, hade själv mf då, så nu borde det va vår tur tycker jag! Grattis till plusset  
  • samejentan
    NIML skrev 2022-01-27 13:27:03 följande:

Någon mer som börjar känna av tröttheten? :( 
    Vet inte om det är efterdyningar av covid från förra veckan eller om det är graviditeten eller om det är en blandning. Men fyyy vad trött jag är. Vill gråta för jag vill bara ligga och sova. Så jobbigt att hålla igång på jobb. Är lärare också, så kan liksom inte sega en dag. 

Jag känner av tröttheten, hade covid i samma veva jag hade ÄL så tror inte det är den för min del. Idag tog jag powernap på rasten  
  • samejentan
    Angelika07 skrev 2022-01-27 14:36:41 följande:
    Åh det låter ju gott :) Jag är mest sugen på frukt och grönsaker..  Igår fick jag extremt sughet på thaimat. Lagade ca 7 kg thaimat. Ni skulle sett min sambons min. Stekt ris med kyckling, lövbiff, paprika, majs, ärtor, ägg, soja och morötter. Nu kan jag äta både på dagen och natten (är jättehungrig på natten haha). Jag tränar inte så mycket, så det är dags att börja, måste bara hitta inspirationen haha.... Jag mår normalt, lite sömnig kanske och natt hungrig. 

Har ni skrivit in er än? Gjorde det i samband med när jag ringde till BM och frågade om brist med symptom och mensvärken jag hade. Nervöst inför första besöket... 

Har fått Gravid 3+ nu på digital, så det stiger iallafall. Aldrig fått det tidigare så det var roligt att få :) 

Ja men faktiskt jag med, mycket frukt och grönt, helt tvärtom mot för vad jag ville ha när jag väntade dottern då jag levde på choklad, haha. Sen senaste graviditeten fick jag värsta suget på leverpastej och det var min höjdpunkt på dagen när jag fick äta knäckebröd med min leverpastej på  

Har inte skrivit in mig än, är nervös för att göra det eftersom jag fått ringt och avboka mötet två gånger, så jag vill avvakta. Kanske ringer nästa vecka. Vill verkligen vänta och se vad som sker först för jag vet inte om jag orkar ringa och avboka en gång till  

Kul att du fått ökning på digital, jag vågar inte ta ett för jag har hört att de kan visa fel och skulle jag få fel skulle jag bli väldigt nervös. men jag tog ett nytt vanligt test idag och det var ännu starkare än i måndags, även fast det i måndags var starkt men detta var ännu starkare så det kändes skönt  

• samejentan

Hur ser ni på viltkött? har läst lite på Livsmedelsverket och där ska man undvika framför allt grytbitar och färs. Sambon är jägare och jag är soon 2 be och frysen är full med älgkött. Ska jag våga äta nu? Vi som lever på köttfärs från älg här hemma. hur tänker ni? 

• samejentan
    Gerberan skrev 2022-01-28 10:51:04 följande:
    Perfekt med jägare hemma ju, nyttigt med viltkött Glad Det enda man ska undvika är kött nära sårkanalen om man skjutit med ammunition som innehåller bly, plus såklart att man ska tillaga köttet ordentligt. Så mumsa på!
    Ja jag läste också att just köttet nära såret sen att de oftast är köttfärsen och grytbitarna vilket gjorde mig lite ledsen för vi lever ju på köttfärs som sagt här hemma så frågan är hur försiktig jag måste vara? Känns ju dumt att köpa kött när vi har två frysar fulla, haha. Samtidigt vill jag inte skada det lilla i magen  hur hade du gjort? 
  • samejentan
    Mangopassion skrev 2022-01-28 19:53:20 följande:

Haha ja jag har också läst hela familjeliv tror jag men blir ändå inte nå klokare ???? får avvakta och se vart det tar vägen. När jag fick missfall I somras började det också med blödning men då hade jag redan en dålig känsla att det inte skulle gå vägen eftersom jag inte kände av några som helst symtom. 
    Denna gången är jag också orolig att det inte ska gå vägen men mest pga att jag hade corona i samband med ägglossning. Är orolig att det tagit skada. ????

Jag hade också corona i samband med ägglossning, tror inte det är någon fara eftersom ägget förmodligen fäste när du blivit frisk, så jag försöker trösta mig själv i alla fall :-P Grattis till plusset! 
  • samejentan
    Blucky skrev 2022-01-28 19:46:33 följande:

Hoppar in här :) grattis alla! Jag var på tidigt besök hos MVC idag och de daterade BF till 1 oktober. är i vecka 4+5 enligt dem. Finns det någon FB-grupp att gå med i?

Jag kolla varje dag efter FB grupp, ingen än så länge hoppas någon startar en snart
  • samejentan
    skaviblifyra skrev 2022-01-28 20:27:53 följande:

Hej ansluter här. bF 7/10. Väntar tredje barnet vi har försökt av och till i1.5år. tre graviditeter har det blivit,  femte försöket nu. hade ett missfall v 7 och ett MA vecka 11. Tog också ppiller under ett halvår i väntan på vaccinet. Men nu håller vi tummarna. de andra är 8 och snart 12 år så vi hoppas på en sladdis!

Grattis till plusset och välkommen
Svar på tråden BF oktober 2022