Inlägg från: samejentan |Visa alla inlägg
  • samejentan

BF oktober 2022

Solskensdag skrev 2022-02-02 09:50:14 följande:
    Skickar en bamsekram - nej man kan ju tyvärr inte göra något alls, det är så hemskt att man är helt utan kontroll! Det låter verkligen tråkigt med din magkänsla, men ja försök att inte tappa hoppet innan du vet det! Eftersom du tycker dina symtom har minskat, vill du försöka att få mätat hcg-nivån? Vet inte om man kan få hjälp till det hos en bm? Förstår det är jobbigt om de säger inget är fel när man känner det borde finnas något att göra :( Jag håller tummarna för dig, och du kanske ska vänta med att avboka på torsdag, så du har tryggheten i att ha konsultationen?
    Jag har tidigt ultraljud på tisdag så hoppas man kan se nått då även om jag vet att det finns en chans att det är för tidigt, men då skulle jag få en ny tid sa BM Sen ringde jag till kliniken vi skulle till för att prata utredning och förklarade hur läget var och vi fick behålla våran plats och bokade ett nytt möte IFALL att det inte skulle gå vägen nu så får vi komma dit och de ska hjälpa oss då, så det känns skönt, går det inte vägen nu så kanske det ändå blir bebis detta år eller början på nästa. Försöker dock leva lite dag för dag just nu och se hur detta artar sig och hur veckan tar sig. Går jag förbi nästa vecka tror jag att jag kommer känna mig lite lugnare eftersom i helgen kommer jag vara lika långt gången som jag var sist när jag fick missfall, men jag vaccinerade mig också ca en vecka innan missfallet (visste ej att jag var gravid) så vet ju inte om det faktiskt påverkade då. Vi får se helt enkelt hur det artar sig till veckan, tack för att du svarat mig <3 
  • samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-04 14:20:58 följande:
    Hur har det gått för dig? 

Själv hade jag ju mina rosa "blödningar" i ca 4 dagar i början av graviditeten. Trots det så har mina gravidsymtom stannat kvar(väldigt ömma och svullna bröst). Tog en ny sticka idag som visade gravid vecka 3+. Det tyder ju på att det HCG-nivån stiger i alla fall :) Ska till BM på måndag och göra ett tidigt ultraljud. Har du testat göra ett nytt test för att se om graviditeten fortskrider?
    Härligt att se att det stiger och går åt rätt håll, jag har tagit ett till test och det visar fortfarande starkt plus men nu tänker jag inte testa mer, jag blir manisk och mår bara dåligt utav det. Försöker lita på min kropp att den vet vad den gör Jag ska också få göra ett tidigt ultraljud på tisdag, hoppas verkligen det går vägen, även fast jag vet att det finns en chans att man inte ser nått eller så, men hoppas i alla fall. Lever dag för dag nu och varje dag jag inte blöder tänker jag är en bra dag, jag är fortfarande trött hela tiden och lite känsligare än vanligt, ibland ett vagt illamående efter jag ätit men tycker mig känns något lite i brösten men jag vet inte om det är inbillning. Nu fokuserar jag på att ta mig igenom helgen, till helgen är det samma tid i förra grav jag fick missfall så jag håller tummarna för att det inte blir så denna gången
  • samejentan
    Mandyyy skrev 2022-02-05 13:55:50 följande:

Jag är i vecka 5. Men har inte så mycket symtom. Molvärk och såklart utebliven mens.

Med mina andra barn har jag tidigt känt ömma bröst. Men inte denna gång.

Hur har ni andra det?

Jag hade lite ömma bröst första veckan, sen gick dom tillbaka till normal storlek och slutade ömma. Nu är jag mest trött, har lite mol/skavande värk då och då, lite känsligare än vanligt, känner kanske lite liiiite i brösten men det är verkligen inte mycket  
  • samejentan
    svansmamman skrev 2022-02-05 13:22:00 följande:
    Det låter positivt tycker jag! Jag ska tänka en extra tanke åt dig på tisdag och håller alla tummar för att allt ser bra ut och att ni kan se något, så att din oro förhoppningsvis dämpas så fort som möjligt. Kram på dig! <3
    Tack snälla <3 
  • samejentan
    Mandyyy skrev 2022-02-05 13:55:50 följande:

Jag är i vecka 5. Men har inte så mycket symtom. Molvärk och såklart utebliven mens.

Med mina andra barn har jag tidigt känt ömma bröst. Men inte denna gång.

Hur har ni andra det?

Jag glömde tillägga att jag är i v5+4  
  • samejentan
    Mandyyy skrev 2022-02-05 19:35:47 följande:
    Tack för ditt svar!
    Då är det säkert som det ska, hoppas jag.
    Sjuk i covid just nu. Så mår kasst pga det. 
    Ja, jag vart sjukt orolig först men har pratat både med BM och lite andra här på FL och alla säger samma sak, symtom kommer och går och vissa får inte symtom fören senare osv. Så man får försöka sitta lugnt i båten och hålla tummarna att allt går bra. Allt är säkert bra med din lilla ska du se, kan ju vara att du är sjuk också som du inte känner symtomen för att du mår kasst pga andra saker, det kommer nog när du blir frisk  
  • samejentan
    Go o gla skrev 2022-02-05 22:34:58 följande:

så kul med så många - grattis alla!

Jag har mol, mindre idag dock, sen är jag allmänt trött och springer på toa titt som tätt. Tycker det är skumt att jag har så skarpa symptom så tidigt men vet jag brukar känna av rätt snabbt efter bim. Här var det ju känningar, speciellt molandet, som fick mej till att testa tidigt.

Hoppas det går vägen och att groddis utvecklas väl. Vi är ute efter en sista innan vi stänger verkstaden. Jag blir snart 39 och detta är sjätte barnet om allt vill sej väl. 

Grattis och hoppas allt går vägen för er  
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-02-05 20:24:31 följande:

Vad trevligt med fler i tråden! Jag har ömma bröst, molvärk till o från, orolig i magen och ibland illamående. Känner också en oro i kroppen, som att den typ ?flimrar? lite / som jag har druckit mkt kaffe haha. Någon som känner samma? Är i vecka 5+5. Tycker tiden går så fruktansvärt långsamt! Hur ska man orka denna väntetid? men varje dag utan mf för mig är ändå en vinst :)

Så får jag också av och till, som att jag druckit mycket kaffe och jag har inte druckit koffein sen i somras då jag slutade med det helt. :-P Det känns som tiden står still och symtom som kommer och går. Försöker tänka precis som dig, varje dag utan mf, utan blod, är en bra dag. Men jag vågar inte riktigt hoppas än ändå. :-/ 
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-02-07 18:27:34 följande:
    Hehe jag försökte salta kex men tyckte inte det funkade, har köpt äpplen, surt godis, gurka, saft och apelsiner, får se om något av det funkar haha men är nog bara att stå ut! 

ja jag är också lite rädd att ringa för tidigt och jinxe det, men tänkte det ändå var bra att höra vad de säger. Har även ett inbokat VUL om 3 veckor (i vecka 9), så räknar dagarna!

En annan fråga - de av er som ev också har haft mf (om det finns några, minns inte helt). Hur går oron för er? Jag känner mindre oro nu när jag är 2 veckor längre än sist, vilket såklart då i sin tur gör mig nervös att jag kommer bli ?för glad?? vet det är bra att bara glädja sig, men ja. Man är så rädd att bli ledsen :/ 
    Jag är i en jätte orolig period just nu eftersom jag är i de dagarna jag fick MF sist, 6+2 började jag blöda sist (men då hade symtom helt avstannat ca en vecka innan) är 6+0 nu. Men är verkligen så nervös, också eftersom jag har så svaga symtom och de har kommit och försvunnit, men har tidigt UL imorgon så jag hoppas så innerligt att man kan se något, även om det är tidigt. Jag vågar inte heller hoppas, så jag förstår din känsla, jag försöker glädjas dag för dag helt enkelt.  
  • samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-07 19:05:42 följande:
    Hej igen! Var på ett tidigt vaginalt ultraljud idag då jag haft ett missfall förra sommaren samt att jag hade en mindre "blödning" i ca 4 dagar strax efter att jag testat positivt gravtest denna graviditeten. 

Här är en bild på min lilla böna. Jag kan inte med ord beskriva känslan över att få se och höra det lilla tickande hjärtat. <3 Hela 4,7 mm lång ????
    Underbart! Grattis Vilken vecka är du i?  
Svar på tråden BF oktober 2022