Inlägg från: Solskensdag |Visa alla inlägg
  • Solskensdag

BF oktober 2022

Hej! jag joiner gärna - är i vecka 5 , plussade för 1,5 vecka sen. Det är mitt första barn, hade ett mf i vecka 5 i oktober så är ganska nervös det ska hända igen. Men har det ok, lite symtom som kommer och går. Känner igen mig i nervösiteten att man ena dagen tycker symtomen känns för mkt och nästa dag för lite! 

• Solskensdag

Hej! Jag har inte testat mig igen sen mitt första testa-tidigt 5 dagar innan bim (1,5 vecka sen). Tänkte göra det nu - vilka testa skulle ni rekommendera att använda för att få en idé om stegringen? Har tidigare bara använd CB testa tidigt.

• Solskensdag
    Angelika07 skrev 2022-01-28 12:03:04 följande:
    Rekommenderar* inte kommenterar... 
    tack för tips!! Får se vilket jag testar - kanske jag bara ska försöka med en till testa tidigt från CB, har en hemma nämligen. Man blir så nojig, har ju inte jätte många symtom, och tiden går sååå långsamt ju
  • Solskensdag
    samejentan skrev 2022-01-31 07:21:33 följande:
    Ja hon tjatar om syskon av och till och känner som dig har så dåligt samvete över att hon inte har något syskon än.  

jag ska ta ett nytt test imorgon, för min del känns det egentligen meningslöst för när jag hade förra missfallet tog jag ett test och det var super starkt så börja jag blöda dagen efter så litar inte riktigt på dom ändå nu går jag dessutom in i den veckan då alla symtom försvann för mig och en vecka senare började jag blöda så denna vecka blir nog tuff  
    Skickar en stor kram! Jag fick ett mf i oktober och känner verkligen igen mig i det ni skriver om att när man först har känd hur skört det är med graviditet då är det svårt att släppa. Jag har kommit förbi en liten milstolpe då jag i lördags var en dag längre än jag kom sist (slut v 5), så det kändes bra. Hoppas verkligen du kommer igenom denna vecka också samejentan, håller alla tummar jag har! Men nervositeten sitter ju där konstant - jag känner också efter och är konstant nervös att det värsta händer? 
    tänker försöka ringa en gyn på torsdag, om det går bra tills dess, och boka en privat VUL i vecka 8 . Men gud vad rädd jag är att jinxa något! 
  • Solskensdag

Å, jag var hos gyn idag, och hon kollade på VUL och kunde se att det fanns något där - kändes ändå lugnande och skönt! Sen kunde man inte se om det var ?levande?, är för tidigt (är i v 5+2). Dock såg hon två stycken ?böner? (är det gulsäcker det heter?), hon sa det bara kunde vara bilden, men det också kunde vara tvillingar. Å gud haha. Men just nu är jag bara väldigt lättad att det fanns något där att se. Hon var också otroligt förstående för att man är extra nervös efter ett mf, och skulle skicka en kallelse om 4 veckor igen :)

• Solskensdag
    mammamalin skrev 2022-02-01 17:14:18 följande:
    Ååh men vad häftigt om det skulle vara tvillingar! :D Har du det i släkten?
    Ja det är ju jätte häftigt, även om det är skrämmande haha! Både min och min mans pappor har syskon som är tvillingar, så det finns i släkten ja?
    Å men vi får se. Hoppas bara på att det faktiskt tar vägen och blir ett - eller två - livsdugliga barn Hjärta Väntetiden är så lång! 
  • Solskensdag
    Anonym4848 skrev 2022-02-01 17:57:16 följande:
    Grattis! Att din man har tvillingar i släkten spelar dock ingen roll för ärftligheten, han kan inte påverka dina ägg ändå.
    Tack! Nej jag vet inte helt hur det är med det, som jag förstår det är det enäggs som kan vara ärftligt men inte tveeggad.. men det är ju som sagt inte alls säkert det är det, och förstår att många tvillingar också ?försvinner? med tiden. Men lire kul ändå
  • Solskensdag
    samejentan skrev 2022-02-01 22:52:46 följande:

Nu börjar jag vara ganska säker på att jag har ett MF till på G? idag har verkligen mina bröst sjunkit ihop och känner knappt nått i bröstvårtorna längre. Känner inget annat än lite trötthet (som egentligen även kan va för jag jobbar eftermiddag denna vecka) och lite extra känslig. Känner ibland att de grejar på där nere men inget annat. Inget blod än, men sist tog det en vecka från avstannad symtom tills det kom. Någon som har en solskenshistoria jag kan trösta mig med? ?? sitter på jobbet och vill bara gråta ???? detta blir i så fall tredje sen augusti.

Å nej å nej Skickar en jätte kram! Jag hoppas verkligen inte det är ett mf som är på g! Men din hjärna är väl kanske extra benägen att känna efter alla symtom i denna vecka eftersom du ju är rädd för att mf ska hända igen! Då kan man ju nästan känna vad som helst? Det är ju vanligt att symtom kommer och går från dag till dag! Jag var själv helt 100% på ett mf häromkvällen, och tänkte nu är det slut, men det var det ju inte då iaf. Det är så svårt att skaka av rädslan när det händ innan. Så hoppas verkligen det inte är något! Sen, en typ solskenshistoria, en kompis till mig fick fler upprepade mf i v 7. Hon hade lätt för att bli gravid men kom aldrig längre. Det visade sig det var något med hennes livmoder, hon fick en utredning och de löste det. Och hon har idag två friska barn Så om det nu är ett mf, kan du kanske söka läkare och se om det finns något som kan förklara det? Håller tummarna för dig och att allt är helt ok!
  • Solskensdag
    samejentan skrev 2022-02-02 08:06:29 följande:
    Hoppas verkligen du har rätt men min Magkänsla är inte så säker längre men det är bara vänta och se vad som händer, nått mer kan man inte göra. Ironiskt nog har vi tid på torsdag för att se om vi kan få en utredning eftersom vi försökt bli gravida i ett år nu, men så kom detta plus och nu måste jag avboka vilket ger mycket olika känslor med tanke på vad jag själv tror nu men men, så länge man inte blöder kan jag ju inte säga nått, en dag i taget. Tack det känns ändå skönt att höra, till mig säger dom att de oftast inte är nått fel och den är ju jobbig att höra ändå för då känns det som att det inte finns nått att göra liksom. :-/ 
    Skickar en bamsekram - nej man kan ju tyvärr inte göra något alls, det är så hemskt att man är helt utan kontroll! Det låter verkligen tråkigt med din magkänsla, men ja försök att inte tappa hoppet innan du vet det! Eftersom du tycker dina symtom har minskat, vill du försöka att få mätat hcg-nivån? Vet inte om man kan få hjälp till det hos en bm? Förstår det är jobbigt om de säger inget är fel när man känner det borde finnas något att göra :( Jag håller tummarna för dig, och du kanske ska vänta med att avboka på torsdag, så du har tryggheten i att ha konsultationen?
  • Solskensdag

Vad trevligt med fler i tråden! Jag har ömma bröst, molvärk till o från, orolig i magen och ibland illamående. Känner också en oro i kroppen, som att den typ ?flimrar? lite / som jag har druckit mkt kaffe haha. Någon som känner samma? Är i vecka 5+5. Tycker tiden går så fruktansvärt långsamt! Hur ska man orka denna väntetid? men varje dag utan mf för mig är ändå en vinst :)

Svar på tråden BF oktober 2022