Inlägg från: Solskensdag |Visa alla inlägg
  • Solskensdag

BF oktober 2022

Tack ni! Kloka ord från din chef majarg :)

Ja alltså jag har hund så jag går 3-4 promenader varje dag så kommer ut, och gör yoga också. Vågade för första gång boka gym igår men fick avboka och sov i stället? håller med att det känns bättre när man tänker på något annat, men det är också hemskt att vara ute / på jobbet när man mår illa och är trött tycker jag! 

Får väl ta det i små steg och hoppas det blir bättre. Ska på AW i kväll och har ett par små planar i helgen så kommer ut lite iaf :) Får bara ha en påse med i väskan ifall det skulle bli nödvändigt haha.

• Solskensdag

Sådär ser jag också ut majarg! Usch alltså, hade ju varit kul om det var riktig gravidmage men när man vet att 75% av det väl är pruttar känns det mindre kul haha. 

Imponerad över ni som kommit iväg på träningen även om ni mår illa. Så bra jobbat. Jag. Måste. Försöka. Med! Ska se om jag kommer iväg till simning i kväll. 

Ni som varit gravida innan, hur har det gått med aptiten efter graviditeten? Jag är så vrålhungrig nu och äter en del mer (inte vansinnigt mycket men ändå) än jag brukar. Fick ni naturligt mindre aptit efter födseln? Man är ju lite nervös att man ska bli van att äta konstant haha.

• Solskensdag

Hahahaha skrattade verkligen åt bikini-beskrivningen! Känner igen allt ni skriver - läste till och med lite högt för min man så han förstår jag inte är ensam om att känna så XD
    majarg det låter som en så härlig helg ni har planerat med överraskningsfest och spa! Här ska vi också fira min mans födelsedag men som tur blir det ett ganska litet firande för jag är Såå trött konstant. inspirerad testade jag mina badkläder för vi ska också på spa nästa vecka  och jag ser lite ut som en korv med för mycket fyllning hahaha. Kommer i dem men kan knappt andas? Ser också fram emot att magen börja bli mer ?riktig? mage och till att kanske köpa lite riktiga gravi-kläder också. Har ni köpt nya bher? Mina bröst har växt typ 1-2 storlekar så får väl investera i det också? det här är som puberteten om igen, man har ju ingen aning om vad som händer med kroppen man bara stirrar förbluffat i spegeln?

Önskar alla en härlig lördag :)
    ps jag kräks fortfarande, senast i morse. Slutet av v 11 nu. Hur mår ni andra som är så långt, mår ni bättre?

• Solskensdag

Juste förlåt jag spammar men tänkte även på, hur har ni andra det med sex? I början var jag inte sugen för att det kändes skört på något sätt, nu känner jag mig bara inte riktig sexig, men mer typ mysig? Liksom mindre femme-fatale mer moder-jord hahaha. Vet inte hur jag ska beskriva det. Dessutom inte super på när man har molvärk/ont i magen/illamående? hoppas det blir bättre :) 

• Solskensdag

Spolformad hahaha! Juste amnings bher har jag tänkt på, såna ska man väl förhoppningsvis investera i ändå. kanske ska köpa ett par :) 

• Solskensdag
    Nejlika08 skrev 2022-03-12 14:06:27 följande:

Ja det är smart att göra det för dom kan du ju använda även efter graviditeten! Och spara om du ska ha fler barn. Alltså sex, nej?har känt mig magsjuk nu i typ tre veckor så det har inte varit att tänka på. Säl-sex i så fall haha. Jag är formad som en säl. 

Hahahaha säl-sex XD
  • Solskensdag

hej mig igen - en fråga, vi köpte serrano skinka till förrätt i kväll, sånt som är friskt skuren från en affär. Glömde det helt då, men kom på nu att chark ska man ju vara lite försiktig med pga listeria. Jag vet risken är ju väldigt liten och det är upp till mig att besluta - men vad hade ni gjort?

• Solskensdag
    majarg skrev 2022-03-14 08:57:32 följande:

Ja, så härligt och han blev så glad :D ja, jag var nog inte riktigt beredd på det men tror allt grundar sig i att jag var obekväm och att ingen annan visste. 

vad härligt att höra, hoppas du kan ta dig ut mer snart då och får gå på fest :D 

mitt illamående har varit helt ok, förutom idag men tror det är pga störd sömn. Hade en 4åring som bökade runt inatt och slutade med att jag sov några timmar i hans säng med honom. 

Sen tror jag att jag har en lite skev bild av mitt illamående, pratade med killen om det i helgen att jag knappt mått illa, enligt min mening. Hans uppfattning är att jag mår illa varje dag. Vet inte om jag bara fokuserar så mkt på de stunder som är bra att jag glömmer? Hahah

Så glad att höra att till blev super lyckat i helgen, så bra jobbat! Imponerande du hade energi att fixa det

Kan verkligen tänka mig att det blev lite jobbigt med efterfest i ett sällskap där andra inte vet man är gravid dock. Jag tycker det är ganska utmattande att prata / vara med någon som inte vet det, eftersom det motsvarar lite att ha influensa men låtsas men är helt frisk typ? jag har det iaf lite som när man är små-sjuk, kroppen värker konstant nånstans, lite lätt huvudverk, ont i magen också typ konstant, svullen, illamående, listan är lång med saker som gör man absolut inte känner sig jämförbar med en festklar 18-åring haha. 

Hoppas ni alla får en härlig dag, jag har varit på super dåligt humör två dagar i rad, det har annars varit att lita på men nu är jag som en ilsken drake hah. Plus sitter just nu på badrumsgolvet och väntar på att kräkas medans jag har super mkt på jobb. Kul att vara gravid!

Svar på tråden BF oktober 2022