Inlägg från: Solskensdag |Visa alla inlägg
  • Solskensdag

BF oktober 2022

Jag har verkligen också börjat må illa, gick också in i vecka 7 idag! Tänke köpa olika sorters mat / snacks / saft och se om något hjälper haha. Så fruktansvärt! kan som tur jobba hemifrån största delen av tiden, vet inte hur jag skulle klara det annars. 

Har ni andra skrivit upp er hos barnmorska än? Jag tänkte ringa den bm som ligger närmast där jag bor i morgon och höra om det finns plats :) 

• Solskensdag
    Mangal skrev 2022-02-07 16:46:14 följande:
    Vilken tur att du kan arbeta hemifrån. Salta kex brukar ju vara ett bra snacks när man mår illa Glad

Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte göra det någon gång i v 8 kanske, är bara i v 5 just nu. Alltid kul att gå till barnmorskan, känns mer verkligt då på något sätt!
    Hehe jag försökte salta kex men tyckte inte det funkade, har köpt äpplen, surt godis, gurka, saft och apelsiner, får se om något av det funkar haha men är nog bara att stå ut! 

ja jag är också lite rädd att ringa för tidigt och jinxe det, men tänkte det ändå var bra att höra vad de säger. Har även ett inbokat VUL om 3 veckor (i vecka 9), så räknar dagarna!

En annan fråga - de av er som ev också har haft mf (om det finns några, minns inte helt). Hur går oron för er? Jag känner mindre oro nu när jag är 2 veckor längre än sist, vilket såklart då i sin tur gör mig nervös att jag kommer bli ?för glad?? vet det är bra att bara glädja sig, men ja. Man är så rädd att bli ledsen :/ 
  • Solskensdag

Kan inte citera, men som svar till Mangal

Hehe får helt säkert testa citronvatten också!

Ja jag bokade privat VUL, jag har haft mycket problem med svamp/BV och har därför ett besök hos gyn för att kolla status på det. Var där även v 5 där hon var så gullig att kolla med VUL också. Det var verkligen skönt, också för att hon var väldigt lugnande, så skulle rekommendera det! Annars är det ju oändligt till v 12

Å jag har också försökt att söka fram någon statistik men inte hittat :/ Haha har tyvärr inte några tips på hur man lugnar hjärnan, men läste nånstans i en tråd att man blir lika ledsen om man tror det värsta eller bästa, så man kan likaväl hoppas, och det tyckte jag var klokt! 

• Solskensdag

Samejentan, å hoppas de kan lugna dig på det tidiga vul i morgon, vad bra du har det inbokad. Förstår verkligen nervositeten när det var denna vecka det inte gick sist. Du får berätta hur det går! Även om oddsen väl varken blir mindre eller större av att det var då det gick illa sist känns det ju psykologisk som en jätte milstolpe, så var det också för mig

• Solskensdag

Hehe Mangal, jag har också funderat på man borde ha ett apparat hemma, men nog bra det inte finns, man skulle ju inte hålla på med annat

å något konstigt hände i morse. Vaknade runt 4 för att kissa, och kände ett litet stick i livmodern, olikt hur det annars känns. När jag la mig mådde jag fruktansvärt, nästan kallsvettig och Väldigt illamående, och fick en konstig neråtgående kramp i ett par sekunder, och sen var det som mina symtom lättnade. Jag var typ 100 på ett mf, men det har fortfarande inte kommit något blod, så jag får väl se. Men verkligen konstigt! Jag vet det kan ha varit hundra andra saker, men det var bara jätte märkligt hur ?säker? jag kände mig på att något typ förändrades. Får hoppas det är mina nerver och inte min intuition Mår iaf fortf piss och har bara kunnat äta lite äpple till frukost pga illamående så helt borta är symtomen ju inte än iaf!

• Solskensdag

Samejentan, skickar en stor kram och hoppas det går bra på ultraljud! Jag håller alla tummar jag har

• Solskensdag

Ja men jag hoppas det! Jag har väldigt mycket molvärk och kramper så det gör mig inte så nervös, men var det att det kändes så annorlunda. Men man kan ju också bli super nojig och hitta på konstiga saker där mitt i natten! Hoppas det inte var något :) Det värsta är ju risken för ma där man tror man fortfarande är gravid men inte är det?

kräktes för första gången nu på morgonen, fy fan vad hemskt alltså. Hoppas inte jag ska hålla på att kräkas jätte mycket! När typ illa konstant. Samejentan var det du som hade testat åksjukepiller? Är det ok att använda eller behöver man recept/råd från en bm?

• Solskensdag
    samejentan skrev 2022-02-08 12:42:17 följande:

Vill bara skriva en uppdatering om att mitt besök hos läkaren idag gick jätte bra, fick se ett pickande och lilla fröet som var i rätt storlek för veckan, framflyttad en dag så 6+2 idag. kanske man kan slappna av lite mer nu?  

Å vad bra!!!! Underbart att höra! <3
  • Solskensdag
    samejentan skrev 2022-02-08 13:49:23 följande:
    Har också hört att har man sett hjärtat minskar risken för MF, skönt att få höra av fler med läkaren sa att jag kunde slappna av till 90% nu <3 
    Hur lyckades du boka tidigt vul? Jag har ett i v 9, men nu när jag känner mig nervös skulle jag gärna vilja betala för att få ett snabbast möjligt. De klinikerna jag hittar (Stockholm) ser dock ut att tidigast vilja ta en in från v 8.0 :(
  • Solskensdag

Så trött på jag inte kan citera annat än senaste inlägg!
    men Samejentan tack för tips om åksjukepklar, får testa det om mitt illamående kommer tillbaka. 
    Och Mangal, haha jag känner det med svullen mage, men bra ändå , då kan du öva på hur det känns

Svar på tråden BF oktober 2022