BF oktober 2022
Oj hjältar inte kämpar skulle det stå haha
Oj hjältar inte kämpar skulle det stå haha
Fick idag provsvar på hcg som går ner från 46000 till 11000 på tre dagar. Så det är definitivt missfall.
önskar er andra stort lycka till
Å jag känner igen mig med Illamående och trötthet, går också runt i ett moln! Var på kontoret idag för första gången på 5 veckor, fick gömma mig på toan och andas djupt ett par gånger för var rädd jag skulle kräkas, inte kul :( igår jobbade jag hemma men var så trött jag sov 2 timmar på soffan mitt på dagen och la mig kl 20? mina närmsta kollegor vet som tur om att jag är gravid men är ändå väldigt jobbigt att man inte är sig själv, jag orkar verkligen inget heller. Man känner lite man borde ?pull yourself together? men energin finns bara inte! Känns som man är bakis och har influensa på samma tid hah. Sen äter jag super mycket och känner verkligen inte igen mig själv. Jag har åksjukearmband och lergigan comp. Har bara tagit 3 tabletter över många dagar men känner inte riktigt något av det hjälper, men vet ju inte hur jag hade haft det utan
skickar styrkekramar, skönt att veta man inte är ensam
Håller tummarna för ditt UL i morgon! :) Är ju ett bra tecken att du har så symtom :) Jag har Inskrivningssamtal i morgon och UL på tisdag så hoppas tvillingarna mår bra.
själv mår jag också mycket bättre än vecka 7, hade familjbesök i helgen och var ju därför mer ?på? än vanligt, men fick så också sova 4 timmar på eftermiddagen haha, och samma idag, så inte helt som vanligt ;) Har också vågat mig på sexet lite hehe, och det kändes bra, men inte haft energi till att träna än tyvärr.
jag tar också gärna emot tips på bra mamabyxor. Tror HM har bra saker, men hade ju varit guld om man kunde hitta begagnad också? jag har köpt lite klänningar som är sköna men ska nog också snart köpa riktiga mamabyxor :) jag köpte ett sånt inlägg som utvidgar vanliga byxor men tycker inte det funkar? ser bara tokigt ut!
Bra fråga med magen! Min känns ganska stor också, men börjar tro det faktiskt är lite mage och inte bara gas? Hoppas / tror dock att jag mest ser det själv men att andra inte ser skillnaden än? de kanske bara tänker man har ätit för mkt godis hehe.
Jag går in i v. 10 nu och var till inskrivning idag. BM var jätte gullig och hade själv tvillingar så det kändes bra! hoppas bara allt ser bra ut på scanning i morgon :) Tycker jag känner mig mindre trött och mindre illamående nu, mycket bättre än för 3 veckor sen.
Men alltså gud jag är hungrig konstant och äter Såå mycket. Har idag tex ätit en stor frukost pizza-leftovers runt 11, lunch och nu åt jag en stor skål yoghurt. Låter kanske inte mkt men går runt i köket konstant haha. Är en storlek 32/34 så brukar äta ganska lite men äter ju som en häst nu, lite osäker på om man ska hålla igen men kanske inte? Hur gör ni?
Var till UL Idag och den ene tvilling hade tyvärr dött :(
Tack fina ni! Är en sorg som är svår att hantera, man är ju glad det finns en kvar men så ledsen över att ha sett en liten utan hjärta. Och så himla rädd att något ska gå fel med den andra nu också :( Man hade ju hunnit tänka så många tankar. Men så är det, men gud vad tufft det här med graviditet är alltså, så otroligt många känslor :/
Heej har inget bra tips mot illamående tyvärr - jag tar Lergigan Comp men även det funkar inte alltid? har varit super illamående idag även om jag tyckte det hade blivit bättre senaste veckan, kräktes på förmiddagen och fick lägga mig kl 16, sov til kl 19 och mår fortfarande super dåligt!
roligt att vara gravid alltså? får väl hoppas det blir bättre och ja glädjas över att det förhoppningsvis är ett tecken på en hälsosam graviditet? :)
majarg vad härligt att en liten förändring gjorde skillnad!
Hur tänker / upplever ni andra det att vara hemma vs att ?gå ut? när ni mår illa? Det känns som jag typ varit isolerat hemma i 2,5 vecka nu. Har varit på kontoret en gång och haft väldigt få avtal ute som har gått ok, men tex idag valde jag att stanna hemma (fick precis avbryta mitt skrivande för att jag skulle kräkas så var kanske rätt beslut). Men en del av mig tänker jag borde åka mer ut och att det kanske hjälper att vara ute? är Väldigt extrovert vanligtvis och blir tokig av att vara hemma så mycket! men vill verkligen inte kräkas på kontoret tex. Så jobbigt alltså :(