• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Nomen123 skrev 2023-09-29 12:20:34 följande:

Hörni alla kämpade kvinnor 🌸
    Vi valde att ställa oss i kö till IVF ifall om att det inte kommer ta sig på naturlig väg.. Vi har försökt i mer än 1 år, men inte lika aktivt varje månad.. 
    Idag får jag ett meddelande om att vi behöver lämna svar innan 1 okt om vi vill ha en snabbare tid, då kommer dem prioritera oss och det blir behandling inom kort.. Fick lite panik här.. 😶

Det är ju bra väntan inte blir så lång. Men förstår känslan, är mkt att ta ställning till och mkt som händer när man väl kickar i gång den karusellen jag tänka mig. Plus kostnader. Vad får du mest panik över? 
  • Cocachins
    Alvedon83 skrev 2023-09-29 12:09:39 följande:
    Beklagar😓 
    Tack fina 💓 Känner mig lite låg och trött. Tycker ovissheten är det värsta. Jag vet man ska leva på och inte pausa livet osv men ändå blir det lite så för mig. Vi tänkte gifta oss tex men orkar av olika anledningar inte graviditet och giftemål samtidigt och prioriterar därför det första först. Men det verkar ju inte hända så.. Så känner jag att man kanske borde ta tag i nån utredning, men tvekar av flera orsaker, en är absolut kostanden. Någon mer som känner igen sig? 
  • Cocachins
    EFW skrev 2023-10-09 05:55:20 följande:

Hej tjejer, har inte hunnit vara inne i helgen men är tillbaka nu. Jag äter också extra D vitamin och tog faktiskt den där boosten på Äl dagen förra cykeln (50000IE) och jag tror det hjälpte gulsäcken med progesteronet eftersom jag fick längre leutuelfas😊 Tänkte göra det denna gång också. Jag har nämligen också fått kortare cykel och sparsammare mens de sista två åren (är 39) 
    Men förra cykeln med D vitamin bootsen samt bidrottninggelé fick jag en cykel på 29 dagar och blödde ordentligt åtminstone i 36  timmar innan det började minsk.
    Denna månad har jag lagt till rosenrot och hoppas på fertilt sekret 🤞😁

Hur många tabletter tog du då? Mina på 20 ûg skulle typ innebära uppåt en 40 tabletter då vid ett och samma tillfälle om jag omvandlat och räknar över till IE. Det känns så mentalt fel att ta så många tabletter samtidigt..? Hur många tabletter tog du och hur många ûg var de på?
  • Cocachins

Hej tjejer, har troligen haft äl idag. Någon som är på ungefär samma dag som jag i cykeln just ju? Har tagit lite extra d-vitamin senaste dagarna och fått till det med mannen 3 dagar i rad. Får hoppas det kan ge resultat. 

• Cocachins
    Symetrical skrev 2023-10-12 06:42:04 följande:
    Härligt! Och bra legat 👏🏼
    Jag är på äl +3 idag, så bara ett par dagar före dig. Har dock fortsatt molvärk sen äl, så känner att det kan bli en dryg lutealfas 😆 I vanliga fall brukar jag få en paus på några dagar efter äl innan det drar igång igen, men så kul ska vi tydligen inte ha den här gången!
    När blir din bim?
    Hahah tack 😅😃 Det var verkligen ett kämpande sista dagen där med liggandet.. haha det här med schemalagt sex är inte riktigt att rekommendera för lusten 😂 Drar nog av ett första grav test kör den 21 okt men bim är den 25 okt. När har du BIM? 
  • Cocachins

Oh my vilken svag äl jag måste ha haft denna månad. Äl brukar alltid komma cd 12-13 så körde aldrig några stickor utan såg bara ut att ligga yre dagar på rad där. Men vad hjälper det om jag som FF satt ut hade äl för cd15. Jag lutar nog mot att jag hade äl tidigare men tempen är ju onekligen extremt svag denna cykel, brukar ligga på åtminstone 26.8 efter äl. 

• Cocachins

Alvedon83, tänker att lägre temp kan tyda på lägra aktivitet i gulkroppen vilket ger lägre petigheterna nivå och lägre temp. Vilket kanske tyder på en mindre lyckad äl? 

EFW, gaaah ja vad trist, tiden går ju sakta som det räcker, orkar inte om kroppen också börjar vaska en hel äl. Känner mig ovanligt negativ och har just nu noll hopp för denna cykel. 

• Cocachins
    Symetrical skrev 2023-10-19 06:56:59 följande:
    Alltså förlåt för kapning, men fick ett härligt garv här på morgonen när jag läste om att kroppen skulle vaska en äl! 🤣🍾 Hoppas att din temp stiger mer dagarna framöver! ✊🏼
    Hahah ja känns som kroppen lyxar lite väl och tar sig sådana friheter Skrattande😂 Dags att inte bara glassa nu kroppen utan jobba lite !!
  • Cocachins
    Symetrical skrev 2023-10-20 06:43:01 följande:
    Alltså.. nu är jag minst sagt förvirrad och chockad. Tyckte att tempen låg lite väl högt efter mens både igår och idag och eftersom mensen vägrade dra igång ordentligt (mest kommit lite blod vid toabesök, som om det ansamlats långsamt därinne) tog jag ett gravtest för att utesluta graviditet, då jag ska på två stycken aw idag. Men alltså, tji fick jag! Men jag blöder ju fortfarande lite. Är det ett tidigt mf på g? Måste säga att testet blev ju inte direkt svagt 🙈 Och så var det såklart mitt sista babyplan early, så jag kan inte ens följa upp det under helgen! 😆
    Woohoo Grattis Grattis!!! Härligt! Jag håller alla tummar och tår! <3

Var detta din första cykel med progesteronkrämen? Vilken cd började du smörja? Väntade du till efter bekräftad äl med tempen?
  • Cocachins

underbart Symetrical! Så glad för din skull!!

Lite uppdatering från mig. Tempen har kommit upp och legat stabilt på 36.8 nu iaf efter den svaga tempoökningen i början, ska bli intressant när mensen kmr för att räkna bakåt för att se om jag haft äl cd 13 som jag tror eller cd 15 som ff satt ut. Hur som helt kmr nog mensen snart för tog grav test imorse som var negativt. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida