• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Minaälsklingar skrev 2023-05-30 08:28:55 följande:

nu är jag helt säker på Ma eller liknande.
    testet är inte starkare och fortfarande 1-2 v på clearblue och skulle ju varit i 4+5 idag. 

jag vill bara börja blöda så jag kan få börja om men kroppen verkar ju inte vilja ta hand om det själv?
    vad ska man gör, bara gå och vänta?

Jag kollade faktiskt tillbaka på hur starka mina streck var kring BIM när jag plussade och utifrån det tycker jag inte dina test ser konstigt saga ut på något vis utan jag hade ungefär samma styrka. Men med det sagt så vet man ju alltid bäst själv och ska lita också på sin egen känsla. Man känner ju ofta på sig själv om nått är fel. Vad du kan göra, jag vet faktiskt inte? Kanske be om blodprov för att få hcg stegringen uppmätt. Tidigt ultraljud, men då måste du nog betala själv. Annars är det nog tyvärr bara att avvakta. Kram <3
  • Cocachins

Hej! Jag sitter kvar på avbytarbänken här. Idag chockade kroppen mig lite. Har känt i två dygn att nog mensen är påväg (har ju blödigt och sen småblödning non stop i 5 veckor sen missfallet) men nu började molvärk i magen lite smått och kände det bara i kroppen. Men. Det var helt sjukt. Plöttsligt från ingen mer förvarning alls känner jag att det bara forsade. Hade satt in en tampong dessutom 45 min tidigare men det hindrade inte forsen. Blev faktiskt rädd. Det kom med sådan kraft att så mkt har jag inte blödigt sen den där timmen när missfallet kom ut för 5 veckor sedan. Nu kom det klumpar, och fors. Det varade typ 10 min sen klart. Och nu har jag vanlig mens. Så märkligt. Så nu är nog iaf allt ute, trodde ju redan det var klart men tydligen inte. Och nu har jag fått mens tänker jag. Ni kanske blir förvånade nu men jag tror inte vi kommer försöka nästa äl, jag orkar faktiskt inte. Jag måste få lite paus från allt detta i sommar känner jag. Tar nog nya tag efter sommaren om jag får regelbunden cykel då. Så om jag inte är här inne lika ofta som förut och skriver är det för jag har tagit lite sommarlov kan vi säga :) Ha en fin sommar alla! 

• Cocachins
    Lojsan DN skrev 2023-06-16 08:34:12 följande:

Här är min graf, och jag kan ju ärligt talat säga att det är en av de finaste jag haft 😄
    Jag slänger in testet som jag lovade att ta i dag. 

Ni får hjälpa mig att tolka lite. 

Men Lojsan, så roligt! Vilken härlig start på sommaren! Håller tummarna och tror stenhårt på detta!! <3
  • Cocachins

Men hallå?! Så mycket härlig läsning här inne nu! Lojsan och Brallans så kul med så fina grafer! Äter du nått extra tillskott nu om du plussar Brallans? Har så bra känsla för er nu?!!!

Grattis Loreena1 och Hoppapåplus+ Hjärta Underbart! 

• Cocachins
    HjärtaHej hej checkar bara in här för att säga hej, har ju tagit semester i dubbel mening. Flört

Stort Grattis Lojsan, hur går det?! HjärtaHjärtaHjärta
  • Cocachins

Hej,

Jag ska beställa hem en ny omgång såna ?billiga-stickor? alltså både grav test och Ägglossningstest. Vilka ska jag beställa vilka är bäst? Framförallg Äl test verkats skilja endel i kvalite..? 

• Cocachins

Håller tummarna brallans Hjärta Blir långa dagars väntan tills på lördag kan jag förstå?

• Cocachins

Hej hopp gänget, ville bara annonsera min återkomst haha (!) Vi är på bollen här igen denna cykel. Har ju haft paus efter missfallet och två cyklers till paus efter det. Men nu har jag äl idag eller så blir det imorgon. Har inte tempat denna cykel hittills då vi varit bortresta och jag ju haft paus. Så tyvärr ingen graf. Men tog äl test som gav starkt utslag igår och då brukar äl komma efter 2 dygn för mig. Har haft noll sug och vilja att försöka pånytt senaste månaderna. Så är faktiskt positivt överraskad av mig själv att vara tilllbaka nu, hade nog tänkt vänta tills hösten. Men nu var jag redo igen vilket känns skönt. Var ett så bra beslut att inte alls försöka förra cykeln, har fått ny energi nu. Hoppas ni andra har en bra sommar i kyla och regn (som det ju verkar vara i större delar av Sverige). 

• Cocachins
    Påtal om tillskott, detta äter jag nu: B12 (framförallt för jag tycker de är bra på min pms och gör mig piggare), gravidvitamin, järntillskott  (jag har ständigt för låga värden när jag testas) och så det sista är att jag äter aktiv folsyra dvs folat. Har läst att 15 procent i befolkning har en medfödd gendefekt vilket gör att de har nedsatt förmåga att omvandla folsyra till aktiv folsyra. Plus att det är vanligare med denna defekt om man även är överrörlig och/eller tex har bindvävssjukdom, vilket jag har. Så kör på aktiv folsyra nu eller metyl folat som det står på burken. 
  • Cocachins
    Hej, få satte ut äl efter pos äl test och sen senaste dagarna har jag börjat temps igen. 37 som jag fick är en väldigt bra temp för mig hoppas den håller sig där uppe.. Jag har känt mig sjukt jobbig i humöret sista dygnet verkligen pms humör, först ledsen utan anledning och sen irriterad/arg. Kanske bara är semestertrött på detta regnet. Här kmr min graf:

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida