• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej, tänker att jag postar en sista graf nu när jag passerat BIM. Har fortsätt att testa lite här varannan / var tredje dag och tycker strecket blivit starkare. Skulle gärna vilja få lite illamående här framåt slutet på veckan eftersom jag fick så tidigt illamående med mitt första barn (och inget illamående alls när jag sen fick missfall i vecka 8). Samtidigt fasar jag för att må illa? ja ni förstår.. 
    Känner inga direkta symtom, iaf inga starka, och inga som jag inte också känt innan mens? Eventuellt lite känsliga bröstvårtor, lite molvärk i magen nån gång ibland, lite kissnödig och extra hungrig, eller så inbillar jag mig bara det för att få äta mera haha ;) 
  • Cocachins
    MalinJ skrev 2023-03-20 12:31:03 följande:
    Maymom, Tack för ditt svar, men har ägget alltså släppt samma dag jag gått positivt? Fattar inte 🙈 tar alltid testet på morgonen runt 06-07. 

Nåja vi får se hur det går. Hehe
    Att det släpper samma dag man får positivt tror jag är ganska vanligt. Tror också du hade äl igår om testet är neg idag? Annars om du får ytterligare en höjning av temp imorgon och äl testet är pos även idag så släpper det kanske idag? 
  • Cocachins
    MalinJ skrev 2023-03-20 14:49:45 följande:

Nu kör jag med monitor, och den visade som sagt maximal igår och likaså idag och strecket var väl starkt även idag När jag kollade efteråt. Men jämförde inte med gårdagens.

Ja vi får se vad som sker, idag har jag en hel del lotionflytningar.  

Kikat på lite olika grafer nu och sett många där dom fått en höjning trots ägglossning och den har tempen blivit ännu högre bara.
    Så vi får se imorgon helt enkelt haha 

Vet inte om jag missförstår nu, men du skrev att många får en höjning trots ägglossning; och det är precis så jag har fått lära mig är så det ska vara, alltså inte trots utan pga av att man haft äl så stiger progesteronet? och därmed stiger tempen. Och sen efter ytterligare nått dygn från äl så stiger tempen ofta ytterligare. Så har även mina grafer sett ut efter ägglossning. Hur ser din graf ut nu? :) Jag tror att du kan räkna med att du hade äl 1-2 dygn efter att du hade pos äl test, har du dessutom efter det fått en temphöjning stärker det bara ytterligare att ägget lossat. Så hade iaf jag tänkt. 
  • Cocachins
    MalinJ skrev 2023-03-21 14:35:44 följande:

Hihi jag som är otydlig bara. Ja att man får en höjning så är det ju men jag menade när själva ägget skäller då brukar ju tempen dyka för att sen stiga igen. Blev det bättre tro?

Det jag menar är att jag brukar få höjning någon dag innan positivt ältest, fortfarande hög när den kommit men sen dagen efter då ägget släppt då sjunker den och sen nästa dag höjs den igen. 

Men här blev det inte så utan här sjönk min på positiv dag för att sedan höjas dagen efter, blev typ omvänt, var lite så jag tänkte. Jag fick en höjning direkt dagen efter positivt. Aldrig hänt mig.

och nu får jag gå med ovisshet för min sambo har smittat mig med magsjuka och hög feber, legat med 39.6 graders feber sen i morse. Helt galet!
    Så har inte loggat något idag för min basala visade 38.95 medans örontempen 39.6. Vet inte varför den basala visade lägre men tror det är för att jag av en slump drack kallt innan eftersom jag kokade sönder. 

Så denna äl är körd, haha
    Kan det få gå bra någon äl för mig? Nu sista månaderna har det varit något hela tiden. 

Heja er andra!
    Lojsan, vad skönt att det börjar ordna upp sig för dig. Kanske ör det något positivt att det plötsligt krånglar till sig för oss det kanske betyder att det snart vänder och blir ett plus. Att kroppen behövde ?krascha? och börja om. 

Håller tummarna för dig 

Jaha nu förstår jag. Det kanske släppte vid en senare tid på dygnet så den där lilla dippen aldrig kom med i din morgontemp. Ni såg ju ut att fått till ett bra ligg där iaf., så håller tummarna stenhårt nu!

Elisabeth83 Grattis det är positivt, ett hcg test ska i princip aldrig kunna visa fel om det är ett tydligt streck så som du har (och inget torkstreck). Så Stort Grattis, det är ett pluss! Hjärta
  • Cocachins
    Hannis1983 skrev 2023-03-24 11:31:48 följande:
    //

Alltså halsbränna måste ju vara djävulens påfund! Aldrig haft det förut men förra månad fanns den och nu igen jag blir tokig 😂
    Tycker också du ser ut att ha en fin graf, sprikrakt uppåt nu håller vi tummarna för. Men sen måste jag bara säga; att jäkligt bra legat alltså, så imponerad, har själv inte alls den uthålligheten. Ägget måste ju ha släppt nu och gott om simmare att välja på, tror på detta! 
  • Cocachins
    Anonym (Kanskenr4) skrev 2023-03-25 08:55:23 följande:
    Äta lite och ofta, suga på något salt. Har både läkartid och tid till bm nästa vecka men har läst att illamåendetabletterna är testade överallt😢 Hade hoppats på att få det utskrivet men verkar ju kört just nu🙈

Hur mår du?
    Nej är det sant?! Finns postafen receptfritt då? Men inte lergigan eller lergigan comp? 
  • Cocachins

Fina tempar MalinJ och Hannis 1983, följer er här inne med spänning! Ska ni testa med sticka eller invänta temp? 

Gaiaria ja det ser ut som att du har Äl på gång nu. 

• Cocachins
    Brallans skrev 2023-04-09 17:29:38 följande:

Ja vi får väl se, räknar dock iskallt med att vara med i äl fajten nästa månad... vågar liksom inte ens hoppas lite. 

Samma temp som igår och samma styrka på testet so igår, den där jäkla tiden får väl utvisa osv 😬 

Håller tummarna Brallans! Har du börjat med de där tabletterna nu vid pos test? För ett svagt streck är ändå ett streck! Hjärta
  • Cocachins
    Brallans skrev 2023-04-10 07:27:53 följande:
    Japp nästa månad då är det allas våran tur 😊
    Cocachins skrev 2023-04-09 21:22:36 följande:
    Håller tummarna Brallans! Har du börjat med de där tabletterna nu vid pos test? För ett svagt streck är ändå ett streck! Hjärta
    Jag skulle få de utskrivna när jag fick plus, så har inga hemma redo att knapra tyvärr :( Tempen tok dök, har sovit som en kratta men det har jag gjort natten innan med så borde inte påverka, tog ett test som det inte var något starkare så gissar att mensen kommer som vanligt.. 

Ska nog ringa läkten och kolla om jag kan få hämta ut trombyl och ha hemma så jag kan ta den direkt, kanske är det just detta som saknas för att det ska lyckas.. jaja nu ska jag hämta en snusdosa i frysen och sura ☹️

Ja bra idé att hämta ut och ha hemma <3
  • Cocachins
    Phozie skrev 2023-04-11 11:57:32 följande:

Tyvärr så kommer jag nu tillbaka till denna tråd, då vi inte hittade några hjärtslag på embryot idag på det tidiga ultraljudet, som även slutat växa för ca 1 vecka sen, så nu måste vi avbryta allt?

Åh fy vad tråkigt, lider verkligen med dig ❤️❤️❤️
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida