• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jäkla skit piss helvette där kom mensen? vad less jag blir!! Och mästarbälte är jag rädd att mannen kanske precis är bortrest. Gaaah tiden rinner verkligen iväg är känslan just nu. Blev så förvånad av mensen idag för är på cd25 idag så då blev förra cykeln bara 24 dagar lång? Har aldrig haft så kort, brukar ha 26 eller 27 dagar. 

• Cocachins
    MalinJ skrev 2023-01-26 18:40:19 följande:

Usch vad tråkigt att mensen kom och dessutom tidigare :(
    Kan det vara att du känt dig stressad lr något senaste tiden? Det kan ju påverka cykeln. 

Men det har du nog såklart redan koll på. Verkligen trist iaf att du fick en så kort cykel. 

Brallans skrev 2023-01-26 20:47:08 följande:

Åh lider med dig och känner verkligen igen mig i dina känslor ☹️
    Jag har haft något kortare cykel dels vid utebliven äl men främst efter mitt utomkveds, kanske är något tillfälligt bara och du är tillbaka igen nästa cykel.. 

Snorkfrökenhär skrev 2023-01-26 20:13:44 följande:
    Fan så tråkigt. Känner exakt samma, tiden går och jäkligt fort. Önskar jag hade startat mission bebis nr 3 tidigare 😩 Jag törs nästan lova att jag joinar dig och alla andra  i mensträsket imorrn typ. Tycker att jag känner nåt som liknar mensvärk nere i magen nu och tyckte kanske att det var lite ljus,ljusljuuuuusrosa på toapappret nu ikväll. Blir vin eller bubbel för mig med till helgen med andra ord 🥂😄 

Jag önskar med jag startat tidigare även fast jag vet att jag inte var redo då, snacka om att slå på den som redan ligger ner liksom.. 
    Vi ska fan lyckas alla men det kommer ta lite längre tid bara 😊
    Du tog inget test nu här på em? 

Jag hade ju missfall i december och första cykeln efter det blev ovanligt lång, och nu då denna cykel ovanligt kort. Så kroppen kanske kompenserar på något finurligt vis även om det inte känns helt logiskt. Men cykeln verkar helt klart vara i gungning fortfarande. Alt så hade jag ingen äl, det var ju väldigt märkligt att jag fick utslag på äl testerna i 4 dagar, det har ju aldrig heller hänt mig. Så det har inte riktigt varit som vanligt. Hoppas det kan bli som vanligt igen denna månad som kommer? 
  • Cocachins
    Magnolia010 skrev 2023-01-30 18:59:51 följande:
    Min sambo ska lämna spermaprov nästa vecka, så planen är att boka in ett möte en vecka efter det (dvs om 2 verckor).
    P AMH (äggreseverna) där jag hade Resultat: 5,1 mikrog/L ska tydligen delas med 7,14 vilket ger mig ett värde på : 0,7 µg/L. Näst sämst på skalan :(
    (Har du lämnat prov på AMH men fått svar i enheten pmol/L? Dividera ditt värde med 7,14 så får du det i µg/L.)
    Men jag tror verkligen mitt S-TSH resultat på: 2,9 mE/L håller på spöka mycket nu. Jag flertalet symtom.

Ingen som testat kinesisk medicin med örter och akupunktur för att få kroppen i balans för en garviditet? Jag känner verkligen i obalans med allt i kroppen och funderar på att testa
    Hej, går du privat? Har ni tagit sperma prov, sköldkörtel och äggtemprov om jag förstår rätt? Vad ungefär betalar nu för dessa prover? 
  • Cocachins
    Magnolia010 skrev 2023-01-31 22:19:10 följande:
    Eftersom jag försökt bli gravid i över ett år betalar jag bara 250 kr per besök, när sambon är med så blir det ju 250 kr till såklart.
    Då lämnade jag blodprover, fick en spolning och ultraljud.
    Eftersom min mens precis var över gick det att genomför spolningen vid samma tillfälle.

Sambon ska lämna spermaprov i nästa vecka och vi har återbesök i början av mars.

Jag ringde de idag och frågade om mina provresultat och jag hade missuppfattat allt, ett värde på P-AMH: 5,1 = hög ägg reserv.
    Efter lite googling ser jag att det innebär PCOS. 

Så hoppas nu i mars att det kan sätta in letrozol eller liknande och medicinera mig för sköldkörteln.

Ska tillägga att jag inte orkar vänta till mars, då jag har mycket känningar av min sköldkörtel, ska ska köra akupunktur och kinesiska mediciner under tiden jag väntar (det kostar däremot mer..)

Har du tagit några prover?

Hej, nej vi har inte tagit några prover. Så är det privat klinik men ni betalar bara patientavgift 250kr? Ni har inget gemensamt barn sedan tidigare?

För läste nämligen att har man gemensamt barn sedan tidigare så får man ändå inte hjälp även om man försökt mer än ett år (eller så har jag missuppfattat). Är inte där än själv men tänker det var bra att få lite kunskap utifall att vi behöver en utredning. Vi har ett barn sedan tidigare men som idag är 5 år sedan, mycket kan ju ha hänt med fertiliteten sedan dess.. Blev dock även gravid i höstas med blev missfall. Men känner mig bara lite frustrerad och dåligt tålamod.. 

• Cocachins
    Brallans skrev 2023-02-02 09:26:05 följande:

Halloj, 

Ville bara glutta in här och skicka ett heja till er som väntar på bim, varit inne och läst varje dag nästan men inte orkat skriva något då jag varit så sjukt off sen senaste skiten men nästa vecka när äl räknas för mig hoppas jag vara på banan igen och tagga till lite igen iaf. 

Lojsan din temp ser ju suverän ut Skrattande dags för pom pomsen igen tror jag!

Härligt du skriver Brallans, undrade just va du tagit vägen. Även mig gick luften lite ur här vid senaste mensen. Är inte alls taggad på äl nu i nästa vecka? blir så jobbigt med kravet på att ligga börjar jag känna. Plus hormonerna innan äl mår jag aldrig bra av? konstig alla andra verkar ju må så himla bra av dom. Jag blir bara hjärntrött, trött, dåligt humör osv. 
  • Cocachins
    MalinJ skrev 2023-02-03 21:03:23 följande:

Jag har en fråga, jag har varit torr hela kvällen men så gick jag på toa, fortfarande ingenting på trosskyddet men när jag skulle torka mig kom det lite utspett rött liksom. 

Men sen såg jag som en klump, ursäkta mig nu men jag tog upp den och det var som en slemmig säck typ, svårt och förklara. Men jag tänkte om någon ev vill se och hjälpa mig med vad det är, misstänker en sak men jag vet inte. 

Men om någon vill så skriv ett meddelande till mig, vill inte lägga upp det här liksom. 🙈

Har ingen värk lr så heller, bara den där molande känslan i magen.
    Men igår kväll när jag la mig hade jag ont i magen och kände lite över livmoder och äggstockar som då ömmade lite När jag tryckte. 

Hmm vad jobbigt och konstigt <3 Även om jag hade velat så kan jag tyvärr inte hjälpa dig för har inte kunskapen. Har du tagit ett graviditetstest? 

Själv har jag också problem kring blödningsmönstret. Är på cd 9 nu och har fortfarande spotting?! Fattar ingenting. Förr när jag var yngre kunde jag ha mens i 6-7 dagar, men numera är det max 5 dagar. Så att det fortsätter på dag 9 är för mig helkonstig. Har dessutom blödigt väldigt sparsamt sedan cd1. Detta är 3:e cykeln jag gått in i sedan missfallet, och kroppen fortsätter krångla och vara oregelbunden. Jag blir så less.,, för känns som att så längre kroppen håller på så här så kommer jag inte bli gravid, det bara känns så + att vi inte då verkar lyckas pricka äl på något bra vis.. Så tack nu har även jag fått skriva av mig lite? 

• Cocachins
    MalinJ skrev 2023-02-03 21:56:04 följande:

Ja det är sjukt konstigt detta, tog 1 test igår förmiddag va? och det var negativt. 

Sist jag plussade så gjorde jag det på äl+14 och då var det väldigt svagt på stickan. Men positivt! På alla 3 jag tog 🙈
    Så visst kan det vara för tidigt men jag tror inte det.

Men vad denna klump är undrar jag. 

Fy vad jobbigt, ja det är inte kul detta. Verkar inte som min kropp vill komma tillbaka sen mitt missfall heller. Och det är inte kul. Så jag lider med dig. 

och jag är tacksam över denna grupp där man kan skriva av sig lite med andra dom vet och förstår ens sist Och känslor. hoppas det blir bättre, det kommer det.

Vad tror du själv att klumpen kan vara? Var det länge sen du hade missfall? Kan det vara någon rest? 
  • Cocachins
    Lojsan DN skrev 2023-02-04 09:33:02 följande:

Dagens graf är fortfarande hög, och i morgon smäller det 😃 Då ska jag ta alla tester jag kommer åt 😄 
    Gud jag blir så peppad på detta, blir spännande att logga in här imorgon!
  • Cocachins
    Brallans skrev 2023-02-05 17:30:05 följande:

Jahopp hade glid i brallan igår så idag tog jag ett äl test även fast jag bara är på CD10 och tur var väl det, ikväll blir det rond ett.. hoppas ägget inte släpper förens tidigast CD12 men vågar inte chansa.. 

Känns ju sjukt tidigt om de skulle släppa imorn 😩

Vi är i ungefär samma läge Brallans. Är på cd 11 idag, fick lite svagt utslag igår på cd10 och idag pos äl test. Tror ägget släpper imorgon på cd12. Brukar ha äl cd13 skulle jag säga så lite tidigare nu, det som dock känns mest konstigt är att jag hade mens spottings fram till cd9 så blir riktigt tajt mellan mens och äl haha. Ja förhoppningarna är väl inte skyhöga men vi kämpar på? 
  • Cocachins

Då tror jag att jag har haft äl. Även om jag tycker att äl testen inte stämmer mot tempen. Precis som förra cykeln fortsätter de visa starkt utslag i drygt ytterligare 2 dagar efter äl (om man ser till tempen). Så totalt pos på äl testerna i 4 dagar. Men men tror vi lyckades ligga rätt bra ändå denna cykel. Skulle så gärna vilja ha ett plus denna månad för sen snart (nästa eller om det blir näst nästa) blir ju BF så nära jul och slutet på dec känns inte heller optimalt med bebis. FF har inte satt ut äl ännu men tror det var cd 12 om jag tittar på grafen. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida