Magnolia010 skrev 2023-01-31 22:19:10 följande:
Eftersom jag försökt bli gravid i över ett år betalar jag bara 250 kr per besök, när sambon är med så blir det ju 250 kr till såklart.
Då lämnade jag blodprover, fick en spolning och ultraljud.
Eftersom min mens precis var över gick det att genomför spolningen vid samma tillfälle.
Sambon ska lämna spermaprov i nästa vecka och vi har återbesök i början av mars.
Jag ringde de idag och frågade om mina provresultat och jag hade missuppfattat allt, ett värde på P-AMH: 5,1 = hög ägg reserv.
Efter lite googling ser jag att det innebär PCOS.
Så hoppas nu i mars att det kan sätta in letrozol eller liknande och medicinera mig för sköldkörteln.
Ska tillägga att jag inte orkar vänta till mars, då jag har mycket känningar av min sköldkörtel, ska ska köra akupunktur och kinesiska mediciner under tiden jag väntar (det kostar däremot mer..)
Har du tagit några prover?
Hej, nej vi har inte tagit några prover. Så är det privat klinik men ni betalar bara patientavgift 250kr? Ni har inget gemensamt barn sedan tidigare?
För läste nämligen att har man gemensamt barn sedan tidigare så får man ändå inte hjälp även om man försökt mer än ett år (eller så har jag missuppfattat). Är inte där än själv men tänker det var bra att få lite kunskap utifall att vi behöver en utredning. Vi har ett barn sedan tidigare men som idag är 5 år sedan, mycket kan ju ha hänt med fertiliteten sedan dess.. Blev dock även gravid i höstas med blev missfall. Men känner mig bara lite frustrerad och dåligt tålamod..