• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej, ny cykel nytt försök, tycker tiden gått fort fram till äl denna cykel iaf. Hade låg temp idag och är på cd 12 så tror jag ägglossar idag eller imorgon. Tempen kmr få bekräfta. Har iaf fått till två ligg igår och idag, hade varit optimalt att även få till cd13 imorgon, men nu är det färdig legat för denna äl för ska åka bort idag. Så nu börjar den långa väntan då och tiden kmr stå still som vanligt haha. 

Tänk att man hållt på såhär med schemalagt sex i över 1 år nu. Har iaf för nu slutat med äl stickor dels pga att de tagit slut men också för känner att jag vet när äl är ändå nu. 

Om man har ett barn sedan innan måste man väl bekosta en utredning själv? Vad kostar det att göra en fetilitetsutredning och vad innehåller den? Har ju tagit egentest för fertilitet på werlabs (vilket inte avvek något) och har ju under dryga året haft 2 missfall så kan ju uppenbarligen bli gravid. Har även ett snart 5 åring barn men fertilitetem kan ju ha ändrats sedan dess. Vad hade ni gjort om ni var jag? Hur länge till ska vi fortsätta försöka innan det är dags att kolla upp? Har som sagt försökt i 15 mån (med uppehåll nån månad efter respektive 2 missfall) och är 36 år. 

• Cocachins
    Phie84 skrev 2023-09-16 19:49:17 följande:

Jag hade nog velat ta bort dina tempar den 7:e och 8:e aug för tycker de är så pass märkliga och så höga att de är nära feber. Sen hade jag flyttat ner skiljelinjen till 36,85 ungefär och sen att du hade äl på cd 12. Så gissar jag. Men mensen får utvisa den brukar ju komma ganska exakt 14 dygn efter äl. 
  • Cocachins
    Syskonförsök skrev 2023-09-16 19:35:28 följande:

En konstig fråga kanske men jag är idag äl+5 och har denna cykel upptäckt att jag haft väldigt rikligt med flytningar även efter ägglossning men i form av krämiga men rikliga vita flytningar. Verkligen på det vis att en är blöt och får torka flera gånger vid toabesök. det här är ovant för mig och tanken slog mig idag att det kanske ger något tecken för något visst hormon? Brist eller ökad av något? Alltid annars har jag haft väldigt mycket mer torrt efter ägglossning. Någon som känner igen eller vet något jag inte kan?😄 

Jag får alltid den typen av flytningar efter äl. Före äl märker jag inte av mina flytningar, dagarna efter är de som du beskriver.
  • Cocachins

FF har bekräftat min äl nu och lagt in den på cd 12. Vilket ju blev passande eftersom vi låg på cd11 och cd12. så bara vänta och se nu då. Några runda ringar pga har varit förkyld här i veckan men ingen feber så tror alla temp är normala. 
  • Cocachins
    Phie84 skrev 2023-09-18 07:13:45 följande:

Mensen kom inatt här så bara å börja om?..igen. 

Läkarbesök om några veckor för å prata om å börja me Letrozol igen. 

Gjort en mega beställning på ÄL-stickor, CB advance digitala ÄL-tester å g-test. 

Kom mensen på cd23 alltså? Blir förvirrad av din graf, kanske hade du äl ännu tidigare då på cd 10 har du ju en låg temp. Fast fick du pos på äl test låter det ju som cd13, haha jag vet inte! Blir nog bra med en ny termometer! Bara att ta nya tag ❤️
  • Cocachins
    Phie84 skrev 2023-09-18 11:25:40 följande:

Nej igår va cd26.
    Ja e lika förvirrad över min kropp som graf! 

Min cykel är också nästan alltid på 26 dagar (Plus minus nån dag). Och då har jag äl på cd 12 eller 13. Är det första månaden du tempar? Det tar lite tid att lära känna sin cykel så ge inte upp utan fortsätt så har du snart kläm på det :) 
  • Cocachins
    EFW skrev 2023-09-22 07:34:53 följande:

Inte en tillstymmelse till pluss 😂 Tempen lite ner i dag och Bim om 3-4 dagar. 😊 Känslig och sötsugen som vanligt innan mens 😬

Dennis kurva ser bra ut än! Har tidigast plussat äl + 10 med vanlig sticka. Jag tror testa tidigt är rätt likvärdiga vanliga när man testar tidigt, jag har iaf inte fått nån direkt skillnad. Däremot att det kan slå in från en dag till en annan. När jag tempar sist skulle man kunna tyda det som att jag fick svagt plus två dygn efter ägget sett ut att ha fäst för hade låg temp på äl +8.
  • Cocachins

Min graf, hoppet lever inför imorgon.Var så skeptisk igår när jag hade låg temp men nu hoppas jag det var implantiobsdipp. Som jag skrev här ovan så fick jag en dipp på äl + 8 sist jag var gravid. haha nu låter jag superpositiv och det är jag inte kan jag säga, men litet hopp fick jag upp idag iaf. I övrigt inga symtom eller känningar år nått håll, kmr testa imorgon på äl + 10 som jag alltid gör hehe

• Cocachins

Mensen kom idag, känns trist, känns som om att det aldrig kommer bli något mer barn just nu. Och är för trött för att påbörja nån utredning. Så kör väl på som vanligt en månad till. Här är iaf grafen från denna cykel. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida