För oss 35+ som försöker bli gravida
Hej, ny cykel nytt försök, tycker tiden gått fort fram till äl denna cykel iaf. Hade låg temp idag och är på cd 12 så tror jag ägglossar idag eller imorgon. Tempen kmr få bekräfta. Har iaf fått till två ligg igår och idag, hade varit optimalt att även få till cd13 imorgon, men nu är det färdig legat för denna äl för ska åka bort idag. Så nu börjar den långa väntan då och tiden kmr stå still som vanligt haha.
Tänk att man hållt på såhär med schemalagt sex i över 1 år nu. Har iaf för nu slutat med äl stickor dels pga att de tagit slut men också för känner att jag vet när äl är ändå nu.
Om man har ett barn sedan innan måste man väl bekosta en utredning själv? Vad kostar det att göra en fetilitetsutredning och vad innehåller den? Har ju tagit egentest för fertilitet på werlabs (vilket inte avvek något) och har ju under dryga året haft 2 missfall så kan ju uppenbarligen bli gravid. Har även ett snart 5 åring barn men fertilitetem kan ju ha ändrats sedan dess. Vad hade ni gjort om ni var jag? Hur länge till ska vi fortsätta försöka innan det är dags att kolla upp? Har som sagt försökt i 15 mån (med uppehåll nån månad efter respektive 2 missfall) och är 36 år.