• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-29 11:00:05 följande:

Ja precis det kan bli lite hur som helst har jag förstått.Jag tempar. lägger in min tempkarta efter förra missfallet och den nuvarande. Får se om det blir någolunda liknande med ÄL lite senare. La in mitt negativa test idag men FF tycker ändå att jag är fertil. Fortsätter testa ÄL kommande dagar. 

Jag är så tacksam för den här gruppen. ❤️ tack för att ni finns och för att vi kan peppa varandra. 

Jag har tittat på dina grafer och du fick ju en väldigt låg temp där också i samband med lågt äl test. Jag brukar gå låg temp dagen innan äl typ. Men var det en äl borde det ju visa sig i tempen närmsta dagarna, ser att ni legat för säkerhetskull också! Lurigt? du får helt enkelt vänta och se både på tempen och om den inte stiger fortsätta äl testa.  
  • Cocachins
    Bunny s skrev 2024-05-29 11:18:37 följande:
    Så kul med plusset! Förstår att det känns overkligt 😍
    Hur var det nu, har du passerat bim och är i vecka4+?

Okej, du tog rosenrot. 
    Jag stod och valde mellan rr och munkpeppar och landade i att testa det sistnämnda. 
    Första cykeln med det nu. 

Har i alla fall inte fått äl tidigare. 
    Har haft 3 cykler med äl dag 16,16 och 19. 
    Nu med munkpeppar så är jag på dag 16 och inget fertilt sekret än (brukar komma 2 dagar före äl) och inget positivt äl-test heller. 
    Det kan ju dock ändå stärka äl även om jag inte lyckas få en lite kortare cykel ☺️
    Nej inte passerat BIM än, har BIM imorgon. Såg i nån uträknare att jag var på 3v +  5 dagar idag. Jag försöker verkligen att inte tänka på det så mkt.. men det är ju typ allt jag tänker på mellan varven. Men känner mig noll gravid (inte så konstigt) och hade varit skönt med nått symptom, hoppas det kmr om nån vecka. Vill inte se nått blod nu iaf?! Har inte testat nått mer för vill inte stressa upp mig och jämföra stickor med för kofta intervallet. Men snart kan det nog vara daga för ett nytt test och då hoppas jag det är starkare..! Usch blir nervös bara jag tänker på det,? orkar inte ta besvikelsen om det inte blir ännu en gång.. Jag kmr inte kunna pusta ut förrän efter vecka 12 minst. 
  • Cocachins
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-31 22:44:41 följande:
    //

Suck! 

Trodde strecket skulle fadea ut helt. Men det händer ju inget. Och ingen tempökning. 

ser det starkare ut nu igen? CD14 idag. 

Ja konstigt det ser starkare ut nu, du kanske är påväg in i äl på riktigt nu.
  • Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-05-31 23:43:49 följande:

Åh vi fick verkligen inte ihop ett ligg idag. Kände äl tydligt runt 17 i em. Riktigt synd. Får se om vi får till ett tidigt morgonligg, annars hoppas jag att igår kväll vid 22 räcker... Suck. Vi brukar få till det mkt bättre, men äl kom så plötsligt den här gången att vi liksom hade annat inbokat 😅 Någon som har peppande ord eller statistik att komma med gällande få ligg runt äl?

Nu denna cykel när jag blev gravid låg vi kvällen före äl och dagen efter äl. Missade alltså äl och det var nu det tog sig tillskillnad från många cykler vi legat 3-4 dagar i rad. 
  • Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-06-10 16:35:47 följande:
    Hur går det för dig förresten, Cocachins? Har du börjat få symtom?
    Gullig du är som frågar, tack! 🥰 Ja lite symptom har smugit sig på, som ömma bröst, molvärk i livmodern och en lite jobbig tung/trött/smått illamående känsla som kommer och går. Det där sista gör mig dock lite nojig, att jag inte är tillräckligt trött och illamående? minns lixom inte exakt när det slog till mer ordentligt i tidigare graviditeter. Vet bara att när jag inte mådde illa det var då jag fick ma i vecka 8. Vid ma i vecka 12 hann jag må illa flera veckor. I graviditeten för 5 år sedan som ledde till barn mådde jag sjukt illa ända fram till vecka 21, men noterade aldrig när det startade ordentligt.. Så som du kanske kan utläsa så finns mycket oro och tvivel här från mig.. vill bara att dagarna ska gå framåt..
  • Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-06-11 22:02:16 följande:
    Jag veeet, så tråkigt att man inte bara kan vara glad och lyckligt ovetande om att det kan gå snett. Men oftast går det ju bra! Ändå. Vilken vecka är du i? Det är ju sjukt individuellt med symtom, men för mig brukar illamåendet komma ordentligt i vecka 7 när det går vägen.
    Skönt att höra att det slog till mer ordentligt för dig i vecka7. Jag är i vecka 5+4 idag så då har jag lite tid på mig än. Jag blir nästan lite sur på mig själv att jag inte noterat när jag fick symptom i tidigare graviditeter, särkilt den gången när jag var gravid för 1 år sedan och gick till vecka 12 hade varit intressant att jämföra med nu. Men den gången var jag mindre orolig och trodde lixom att DET var sista gången jag skulle vara gravid så var ingen info att spara ner för framtiden. 
    Det är så sjukt men jag känner mig mentalt så emellan två världar, en där jag fortfarande ser mig själv som försökande för att bli gravid/få barn.. och en som inte kan låta bli att hoppas och tro på detta att jag ska få fortsätta vara gravid. Är kanske att jämföra med att vara nykär, man är så jävla rädd för att bygga upp luftslott för sig själv, planera och tänka för framtiden, för man är så rädd för att bli sårad. Samtidigt som man kmr bli sårad nu oavsett hur jag än tänker? Den inre rösten i huvudet är både kritisk när jag tänker för positivt och för negativt. Har varit mer optimistisk i mitt tänk de andra ggr jag varit gravid, så denna otroliga skeptiker i mig är på en ny nivå så vet inte riktigt hur jag ska hantera tankarna. 
  • Cocachins
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-06-12 16:41:36 följande:
    //

Suck! 

nu har FF flyttat min ägglossning från CS 17 till 19. och Bim väldigt långt fram. NC tycker att ägglossningen ska ligga kvar (CD17) ? fick en ganska hög temp imorse. 

Orkar inte med detta! Blir så förvirrad

Ja jag förstår verkligen du blir förvirrad.. men oavsett så har ni ju legat bra! 
  • Cocachins
    Hej, jag skrev just i fortsättnings gruppen men kände jag ville skriva här också. Jag kände när jag hängde här inne att efter 2 år av försök så uppskattade jag positiva historier. Och nu hoppas jag att det äntligen ska bli en positiv historia även för mig. Det var länge sedan jag skrev här, för har bara ?hållit andan? här i flera veckor (rädd efter mina 3 missfall) för att ta mig förbi vecka 12! Och nu är jag på 12+2 och har gjort ul tvp ggr och sett att hjärtat slår och den är i rätt storlek. Mår ocskå mycket illa och till och från en otrolig trötthet. Så nu har jag börjat hoppas att detta ska gå vägen! Väntar dock på svar från nipt nu men sen ska jag försöka slappna av och våga tro helt .. <3
  • Cocachins
    Brallans skrev 2024-07-29 14:08:09 följande:
    Åh vilken fantastisk läsning, är så glad för din skull! ❤️ 
    Fina Brallis, tack! Hur går det för dig, hur är det med dig?
  • Cocachins

Åh vad många ni var som hade kommenterat och skrivit så fint till mig såg jag nu..! Tack tack tack verkligen! EFW, Pandarinen, längtan efter barn, idaho ❤️❤️❤️ 

• Cocachins

Har ni testat Rosenrot? Jag tror det kan ha hjälp på traven när jag blev gravid. Det och att jag slutade med Naproxen. Vi försökte två år (3 missfall). Sista året hade jag ingen graviditet alls, men blev sen gravid när jag tog rosenrot ( som sen blev missfall) och sen en månad imellan, tog rosenrot igen och blev gravid och är nu vecka 18. Är inte att jag tror att detta enbart spelade roll, var nog massa olika faktorer och slumpen? men kanske att jag ändå tror det kan ha hjälp lite på traven. Så kanske värt att lägga till det på listan om ni ändå tar endel andra tillskott. Tog alltså rosenrot från första mensdag till strax innan äl. Gäller att man har koll på sin äl först men hade tempat länge. Ska även finnas en tråd om rosenrot på familjeliv, där är flera väldigt pepp på detta tillskott. 

• Cocachins

Ge inte upp alla fina här inne som kämpar. Två år tog det för oss att bli gravida och tre missfall. Denna grupp betydde mycket för mig. Men nu efter också 9 mån graviditet är hon äntligen här! <3 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida