• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Herregud jag måste börja dubbelkolla innan jag skickar iväg min texter.. det är ju helt obegripligt vad jag skrivit. 

*när du skriver att äl uteblivit, har du då haft mens den månaden

• Cocachins
    Brallans skrev 2023-01-23 12:31:35 följande:
    Eeeeeh okej fick en chock när jag kollade på testet nu för detta sträck var INTE där inom testtiden, hmm har ett test kvar tills imorn men beställt fler 😆
    Men Brallans!!! Det där kan ju bara betyda en sak?!? Har aldrig varit med om att ett test slagit om positivt efter testtiden fast det inte är positivt?! Jag tror stenhårt på detta!! Såklart ska du ta fler test imorgon.. meeen.. Woop wooop!!
  • Cocachins

Stort Grattis Brallans Hjärta Jag håller tummarna för att det får stanna nu!!! Hjärta

Äl+10 idag och det var då jag plussade sist. Men neg test även imorse och har en temp som ligger kvar varken upp eller ner. Blev lite besviken hade hoppats på idag just eftersom jag plussade sist då.. så nu känner jag mig genast mycket mer skeptisk till denna månad från att ha varit super hypad och inbillat mig det ena och andra.. haha

• Cocachins
    Hanna Gitta skrev 2023-01-24 20:37:38 följande:

Cocachins: det var samma för mig, plussade på äl +10 och blev sjukt besviken nu när det inte blev. Nu är jag på äl +15 och inte mens i sikte men fortfarande inte positivt gravtest heller! Ingen mensvärk, ingen rosa flytning inte en bloddroppe har jag sett, jag är så förvirrad!!! Aldrig haft så långt från äl till mens, brukar vara 11-14 dar. Har mensen inte kommit i morgon så blir det till att köpa ett test igen 😄 

Jag förstår du tycker det känns konstigt, har man en stabil cykel så brukar det ju vara samma sak varje månad? hmm.. du borde ju hur som helst få ett svar väldigt snart inom närmsta dagarna. Håller tummarna! 
  • Cocachins
    Hannis1983 skrev 2023-01-25 07:13:04 följande:

Alltså min graf är helt bananas om någon vill ta en kik 😂

Ja vilken tidig dipp, kanske implationsdipp kan vi hoppas..!
  • Cocachins
    Brallans skrev 2023-01-25 09:54:33 följande:

Ja jag vet ☹️ svettats inatt med så skulle inte förvåna mig om mensen kommer idag

Här kommer dagens blanka test 

Vaaa?!?! Men det är ju inte klokt! Helt galet konstigt ju, att det ens kan bli så? Fattar ingenting. Obestämd Sååå tråkigt oavsett hur utfallet blir för förstår att det blir känslomässig bergochdalbana för dig?! Skickar dig en extra kram! Hjärta
  • Cocachins
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-25 15:55:38 följande:
    Glömde resten, haha 😂 Såhär ser stickan ut iaf?

Ett supersvagt men fullt synligt streck i verkligheten? vad faaaan ska man tro 😆😱 Kunde jag inte bara låtit bli och gått i godan ro och väntat på mens?
    Hade absolut sagt Grattis i vanliga fall om jag sett detta :D . Men nu efter Brallans så kallade eventuella lurmus som jag trott stensäkert på så vågar man ju inte ta ut något innan det är bekräftat flera ggr.. Men det ser ju väldigt positivt ut! Håller tummarna för er båda <3
  • Cocachins

Snorkfröken är detta din första graviditet? Hur har det annars känts förut?

Vid min första graviditet hade jag jättemycket mensvärk och jag var så övertygad om att mensen var på g så jag tog Ipren. Hade även testat neg bara dagar innan, så hade inte en tanke på att jag var gravid. Men så kom ingen mens utan hade bara mensvärk i 2 dygn.. då tog jag ett nytt test som var positivt. Så jag vill säga är alltså att det kan kännas precis som mensvärk när livmodern börjar växa. 

• Cocachins

Fasen vad deppigt det känns här i tråden nu för oss alla, blir ledsen, vi hade behövt ett plus här inne?! 

Äl +12 och neg test här. Inväntar mensen nu. 

• Cocachins
    Mariatess skrev 2023-01-26 12:11:18 följande:

Hej alla!
    Tänkte bara tala om att jag plussade idag bim+2
    Nu håller jag tummarna för alla er andra 🤗❤️
    Stort Grattis!! Så härligt! 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida