• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Brallans skrev 2023-01-10 22:55:54 följande:

Tempar jag avvikande tider så räknar jag om tempen och lägger in rätt temp med den vanliga tiden jag brukar ta tempen, finns en sida man kan räkna om tempen på men jag räknar av en grad per timme om jag sover längre och tvärtom om när jag går upp tidigare.. 

Kul då har vi nog äl hyfsat synkat denna gång 😃

Aha vad heter sidan googlade lite men hittade inte för visste inte vad jag skulle ta för sökord hehe. 

Menar du 0.1 grad per h? Får man högre temp alltså ju längre man sover, intressant ju..! 

Kul om vi synkar denns cykel. Jag är på CD 13 på lördag så borde få äl då men ska bekräfta med äl stickor och nu även se om jag kan utläsa något av tempen. Känner mig taggad inför att försöka pånytt igen efter missfallet. Förra cykeln blev ju längre än vanligt och missade äl så blev på så vis aldrig något försök riktigt. 

Hur mår du nu Brallans? 

• Cocachins

Tack Lojsan för länken! :D Kan nog behövas en del omräkningar för inte ser min graf helt normal ut? Haha

Jag förstår vad du menar med att man vill ha extra kontroll, känns inte som om att jag vill gå och tro en till gång i flera veckor. Kommer bli kämpigt de första veckorna om jag väl plussar känner jag redan nu, kommer vara svårt att verkligen tro på det. Kommer absolut iaf boka ett tidigt ultraljud privat. 

Fick förresten utslag på äl stickan nu på morgonen så då borde äl komma om 2-3 dagar så känns skönt kroppen beter sig som den brukar. 

Dock tror jag inte man kan utläsa något av min graf än så länge, lite skumt jag fick högre temp idag? 

• Cocachins

Det där med extrakoll var som svar på det du skrev Brallans, ditt namn kom inte med.. 

• Cocachins
    Lojsan DN skrev 2023-01-11 05:17:29 följande:

Ja där kom den! 😩 Nedförsbacken som jag inte såg fram emot, men men bara invänta tanten och sen ta nya tag. För det lyser ju inte gravid om den här grafen nu. 

Tråkigt när man känner att man vet vartåt det barkar. Men testar du även med grav stickor? Annars kanske inte helt kört ännu om inte mensen kommit än? Jag är ju inte så inkörd på det här med grafer ännu så litar mer på stickorna hehe
  • Cocachins

Åh Lojsan vad spännande, ser ju riktigt lovande ut med överlag graften där hoppade ju din temp också lite upp och ned men aldrig under strecket, håller tummarna! 

Snorkfröken, jag brukar få lite starkare först på Äl test. Sen som starkast i 2-3 dagar. Och sen ca 12 h efter att det senast varit starkt så bli det plötsligt svagt igen. Jag tolkar det som att kroppen bygger upp LH i 2-3 dagar tills ägget släpper. När det väl släppt minskat LH ganska snabbt och jag får ett neg test. Dvs att ägget släpper på sista dagen med starkt utslag på testet. Så har jag alltid tänkt iaf.

Jag är på dag 2 men starkt utslag på Äl test just nu så tror ägget släpper imorgon (inte känt nått i magen ännu). Blir det imorgon så kom äl en dag tidigare än beräknat denna cykel, vi får se. Fortsätter med tempen men jag har insett att mina sovtider kan vara lite oregelbundna för appen, den uppskattar inte helt mina registreringar haha. Ska bli spännande om man kan utläsa nån dipp och höjning nu vid äl. 

• Cocachins

*overlay inte överlag skulle det stå Lojsan. 

Förresten alla ni som kör FF betalar ni för VIP/premie versionen eller tycker ni man får ut bra av den ändå? 

• Cocachins
    Maymom skrev 2023-01-13 07:40:37 följande:

Temphöjning på cd5, så förmodligen ÄL då som jag misstänkte...
    Så det är bara att vänta till nästa cykel.

Det var en snabb äl! Men är du säker på att du verkligen har älossat? Jag har sådär och högre temp utan äl. Bekräftar du äl med stickor? Hur lång brukar din cykel vara? 

Själv hoppas jag få klarhet i min egna äl under kvällen eller imorgon. Jag är hopplös när det gäller vilken tid jag vaknar på morgonen. En fråga är det viktigare att ta temp direkt när man vaknar (oavsett när man vaknat). Eller är det bättre att fokusera på samma tid, dvs temp fast man legat vaken i sängen redan i 1,5 h. 

• Cocachins

Hur går det för dig Brallans, har du nån äl på g? Stickor eller känningar? Får ni till det bra?

Cd 12 här. Jag har noll äl-smärtor vilket bara gör mig skeptisk till att det inte kommer bli nått denna cykel. Dock har jag känt mig deppig och orolig i kroppen här två -tre dagar vilket brukar vara symtom för mig innan äl. Det är konstigt jag läser ofta om folk som mår så bra vid äl, själv blir jag bara rastlös orolig och får ofta huvudvärk.. Hur har ni andra det? 

• Cocachins
    Phozie skrev 2023-01-14 22:16:18 följande:

Efter en orimligt lång paus från denna fantastiska tråd så har jag idag läst igenom över 100 sidor! Heja er som kämpar på!

Jag skrev väl senast i oktober, åkte då på semester en sväng och sen hände allt möjligt emellan som gjorde att pausen blev superlång!

Inget plus än för min del, räknar dessutom med mens inom nån dag, men här langas en inte helt komplett graf i alla fall.

Jag vågar inte riktigt hoppas (eller testa), räknar med skarp dipp imorgon och mens typ på måndag.

Kul du är tillbaka även om det såklart hade varit ännu mer kul om du hade plussat. Imponerande graf, ser så stabilt och tydligt ut, hoppas du håller tempen..!

Till er alla; det var ingen som
    svarade på detta sist men vad är bäst att göra om jag vaknar 1-2 h för tidigt och jag har att välja på dess två scenarion:

- Tempa direkt fast jag vaknat för tidigt & sen räkna om tempen 
    - Vänta med att tempa tills rätt tid (men somnat inte om utan ligger vaken i sängen). 

Har för övrigt fått till det nu flera dagar i rad med mannen så det känns ju lovande. Skulle vilja ha en bekräftelse på min äl bara, hade varit kul om det syntes på tempen imorgon..

• Cocachins

Håll till godo jag levererar er mitt livs första graf Haha SkrattandeEtt problem med omräkningen (som jag ej utfört här ser) är att jag inte vet vad appen anser som min normala tid, men det lär jag väl komma underfund med.. förresten kalkylatorn hur funkar amerikansk klocka är 10.30 då kanske AM 10 och sen 30 i den andra skroll rutan? 

Jag tror jag haft äl nu iaf dels pga neg äl test imorse och en pyttehöjning som ni ser här i kurvan? 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida