• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Brallans skrev 2022-12-02 21:41:18 följande:

Förstår att du är orolig, även fast det är väldigt vanligt med det tidigt i graviditeten så hjälper ju inte det! 

jag fick komma in direkt till gyn akuten men det var för att jag hade magsmärtor i kombo med blödning, skulle du få det så ska du åka in direkt annars är det nog privat som gäller. 
    Håller så tummarna för dig att allt går bra ❤️

Tack Brallans för ditt svar ❤️❤️❤️ Känner mig riktigt deppig idag är som om att jag bara vet att detta inte går bra och jag kmr få börja om.. vägen till bebis känns ännu längre bort nu. Hade varit skönt med ett konkret svar också till att börja med? men just idag drar jag bara täcket över huvudet?
  • Cocachins
    Brallans skrev 2022-12-03 14:49:12 följande:

Blöder du fortfarande, är det nu du skulle ha mens om du inte varit gravid? Läst om många som får mindre blödningar när de ska ha mens som om kroppen inte riktigt förstått att den är gravid. 

Lider så med dig, känner igen känslan så väl. ❤️

Du kan inte försöka boka in ett vul privat så du inte behöver gå runt och må som du gör. 

Hannis1983 skrev 2022-12-03 11:57:22 följande:

Tror det är vanligast sådär att man inte får komma om man inte har ont eller blöder färskt blod. När jag fick mitt missfall fick jag åka in på grund av färskt blod då det konstaterades att inget hjärta slog och sen fick jag bara vänta på att kroppen skulle ta hand om det själv. Men man kan ju blöda av så många anledningar som inte är missfall. Håller tummarna för dig ♥️♥️♥️

TACK tjejer ni är fina ni ❤️❤️🙏🏻🙏🏻 Jag blöder idag också brunt gammalt blod men kmr inte igång något mer än så. Tack för tanken om mensen men det är också det här med att gravidsymtomen nu helt försvunnit, har varit svaga hela tiden men nu känner jag inget, går inte att jämföra med min tidigare graviditet då jag tex kräktes varje dag. Då blödde jag heller aldrig. Så detta känns verkligen inte hoppfullt längre. Jag har ett tidigt ultraljud inbokat privat nu på torsdag för att jag skulle göra nipt sen senare och då måste man ha gjort det.. men nu fick ju det ultraljudet ett helt annat syfte.
  • Cocachins
    MaddeBreli skrev 2022-12-04 16:08:09 följande:

Vet knappt hur jag ska börja men jag har liksom befunnit mig I klimakteriet i snart två år, är 43 år gammal men sitter här med tre positiva graviditetstest framför mig!! Är detta ens möjligt?? Vågar inte riktigt bli lycklig än!

Stort Grattis!! ❤️❤️❤️😍
    Brallans skrev 2022-12-04 13:30:01 följande:

Förstår känslan men tänker att alla graviditeter är olika med symptom mm, sen kan det ju vara så att din oro tränger bort dina symptom nu, hoppas på det! 

Håller tummarna för att allt ser bra ut på torsdag ❤️

Tack Brallans ❤️❤️❤️ Det har börjat blöda färskt blod nu och ökat på lite, ska nog ringa gyn imorgon men de verkar inte ta in en för UL i första taget? för har ingen smärta..
    Hannis1983 skrev 2022-12-04 08:14:37 följande:
    // Symetrical: Ingen mens ännu och idag gick tempen upp lite och jag vaknar med lätt illamående. Fattar ingenting och tycker bara mensen kan börja så man kan börja om. 😩

Jag ser att ni skriver förkortningen ff ibland är det fertilitet friend ni menar då? Är det en gratis eller betal app? Är den kopplad till någon speciell termometer eller bara att mäta med vanlig. Ska nog testa att tempa nu om det blir missfall och jag måste börja om.. 

Lycka till alla som närmar sig BIM! 
  • Cocachins

Hej tjejer, jag fick komma in och göra ett VUL tillslut och tyvärr hittade de inget men får fortfarande utslag på graviditetstest så blödningen i helgen var troligen ett missfall. Gissningsvis så tror jag att det inte utvecklades och växte rätt så kroppen avslutade det. Jag kände redan i helgen att detta inte skulle sluta bra när jag började blöda.. så kom inte som någon chock vid ultraljudet. Det känns ledsamt var ju ca i 8+ och man hinner ju börja planera och tänka. Känns jobbigt med tidsaspekten också att börja om, denna graviditet hade varit så bra planerad i tid också. Tog oss ca 4 mån att plussa också och tiden går.. Men som bekant är ju detta inget man kan planera. Ni som haft missfall kan man räkna detta som en mens sett till när nästa äl borde bli? 

• Cocachins
    Brallans skrev 2022-12-13 13:29:26 följande:
    Jag knaprar epa glandin jämt :) 

Spännande, vad är det för tillskott? Är det något du läst dig till själv eller fått rek av läkare? 

Egentligen samma fråga till dig Symetrical, ang
    letrozoltabletten. 

Jag vet inte hur jag ska tolka min kropp just nu. Fick ju en blödning som startade för ca 1,5 vecka sedan och sen missfall ca för 1 vecka sedan. Och igår testade jag i princip neg på grav test (bara jättesvagt.) Idag har jag fått ?mens-ont? i magen pånytt och tog då även ett äl-test som visade starkt utslag? Om jag fortfarande visade positivt på hcg tester hade jag ju tänkt att det var det som spökade på äl testet. Men nu när hcg är neg och äl test positivt så undrar jag, kan jag ha äl redan? Eller så är det bara efter kramper från missfallet. Har för övrigt haft som kramp i magen hela helgen (men hade lagom blivit bättre). Tänkte då i helgen att det var nog bara livmodern som drog ihop sig igen. Vore ju fantastisk om jag redan har äl samtidigt kan jag stilla undran hallå kroppen ska du inte det lite lugnt, orkar du detta nu..? 

• Cocachins
    Brallans skrev 2022-12-13 22:19:04 följande:

Jag hade så lite mens förut samt hyfsat svag äl, dvs lite flytning så fick jag tips om att jag kanske har en lite klen slemhinna så då började jag knapra EPA glandin och Membrasin vilket efter ett tag ökade min mens samt äl symptom, slipper också spottings dagen innan mens.. började den även med inositol mellan mens och äl.. min äl har även stadigt legat på CD14 och inte CD11-12 som innan..så nu vågar jag inte sluta men skulle säkert kunna välja membrasin eller EPA Glandin och inte båda 😆

Ja kroppen är helt fantastisk, tänker att får du äl så är kroppen redo igen så var det för mig när jag fick missfall, var så förvånad att den liksom hoppade igång igen så snabbt nu när jag fick x så tror jag den hoppade över äl och gick direkt på mens istället, kände säkert att den behövde rensa lite till.. 

Orkar ni köra så gör det, finns ingen anledning att vänta om kroppen är redo 😊

Tack för utförligt svar :) Blir man mer fertila av att ha äl CD14 istället för CD11-12? Jag har förstått förut att fasen mellan äl och BIM inte får vara för kort så ägget ska hinna fästa. Men den första fasen innan äl trodde jag spelade mindre roll, har endast tänk att det är pos med en kortare cykel då när man ska skaffa barn pga går snabbare mellan försöken hehe 
  • Cocachins

Gahh det går inte bra för mig nu. Sovit max 1 h inatt har haft SÅ ont. Tänkte jisses vilka äl smärtor men så tog jag nyss ett hemmatest för uvi som var solklart positivt. Googlat lite och nu är jag även lite orolig jag fått någon infektion i livmodern efter missfallet, men förhoppningsvis är det ?bara? uvi. Hoppas på att få penicillin eller liknande. Känner mig lagom mörbultad efter olika typer av värk i de nedre regionerna senaste tiden.. vet inte riktigt vart jag ska vända mig bm, gyn? 

• Cocachins
    Lojsan DN skrev 2022-12-14 13:47:08 följande:

Kan ni se något på dessa testen då? Jag gjorde kortet lite mörkare bara. 

Jag instämmer i kören med de andra, jag anar också streck! Håller tummarna, så spännande!! 

Själv har jag varit på undersökning idag och fick konstateras uvi. Jisses visste inte det kunde göra såhär ont.. helt golvad av värken och har fått penicillin nu. Skönt det inte var något annat ändå. 

• Cocachins

Hej allihopa,
    Mysigt att titta in här och läsa hur det går för er alla. 

Jag tänkte ta ett grav test på julafton för är då på äl +11 ungefär. Har BIM sen ca 28 dec. Fick ju Äl (bekräftade med stickor) ganska kort efter missfallet, och vi gav det ett försök, känns inte som jättestora chanser men lite spännande ändå. Men känns lite knasigt då jag så nyligen testat med grav test för att se så strecket ska försvinna till att nu börja titta och hoppas på starkare streck igen på de där stickorna. Hade lixom fortfarande svagt på hcg samtidigt som jag ägglossade, trodde inte man kunde ha så men bm bekräftade också äl med ultraljus ska sägas. Så har för bara några få dagar sedan slutat få pos på grav test efter missfallet. Kroppen är ganska fantastisk ändå att den resan är igång.  En brasklapp är ju dock att vi båda tagit fel och cykeln inte stämmer denna månad.. 

Är det någon mer som planerar att grav testa på julafton? 🎅🏻 

• Cocachins

Hej, kul med en eller två till som
    tänkt testa på julafton. 

En fråga till alla er så befinner er efter äl men innan pos grav test. Hur gör ni med tex julmaten? Finns ju mycket på julbordet man inte ska äta som gravid? men känns ju också skumt att avstå det när chansen att man faktiskt är gravid känns ganska liten.. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida