• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hade utslag på äl stickorna cd 10,11,12,13 (Vilket jag även registrerat). Brukar inte få pos utslag så många dagar på raken. Men utifrån det gissar jag att jag hade äl på cd 12 eller 13 (kanske låg kvar LH i urinen). Men att jag skulle ha haft äl på cd 11 som appen nu föreslår det har jag svårt att tro på? Eller? Vad tror ni?
  • Cocachins
    Symetrical skrev 2023-01-17 06:54:20 följande:
    Jag tror också att du snarare hade äl på cd 13 och tror även att ff kommer att flytta äl dit om du får högre temp imorgon med. Ff behöver 3 dagar med hög temp innan den bekräftar äl. Hade du inga fertila flytningar dessa dagar? Isf är det bra att registrera dessa, så får ff ytterligare hjälp med beräkningen 😊
    Vad menar du förresten med utslag på stickorna? Var de helt positiva eller bara starka? Skicka gärna bild om du har 😀

Aha den kan komma att korrigera sig själv och flytta äl alltså, intressant! Det där med att tyda flytningar har jag tyvärr aldrig förstått mig på så har tyvärr inget svar där, märker alltså ingen skillnad.

Så här såg mina stickor ut, det som är förvirrande för er kan vara att jag numrerade dem efter datum så den det står 11 (betyder 11 Jan) vilket är cd10 och 12Jan cd 11 osv. Ser då en stegring 11, 12, 13, 14 Jan (motsvarar cykelslang 10,11,12,13) . Jag borde väl därför haft äl på cd 13? Kan tillägga att jag aldrig får sådär superstarkt utslag som vissa verkar få, utan såhär stark blir alltid min stegring som mest. 

• Cocachins
    Brallans skrev 2023-01-17 08:39:40 följande:

Aug va jag ju gravid, senaste kan jag inte jämföra med då den är alldeles för lång. 

Min är plockades bort idag, får se vad som händer med tempen imorn 😆

Haha ja helt galet denna planering, kör så det ryker bara 😂

Som nybliven tempare så försöker jag för glatta livet tyda dina grafer men känner att jag blir rätt snurrig.. hahah men kanske man kan tolka som att när du är gravid håller sig tempen uppe efter dag 22 och att din förra cykel var lite kort? Och nu är tempen lite hoppig? Vilken analys va haha
  • Cocachins
    Symetrical skrev 2023-01-18 08:31:25 följande:

Vad är det för märke på testen? Minns att när jag köpte från graviditetskollen fick jag aldrig helt positivt heller. Usla test helt enkelt! 😝
    Utifrån dina test skulle jag säga att den 11:e är närmast positivt, men även 12:e och 13:e är starka. 

Kan du inte langa grafen med? 😇

Men åh jaha, det är ju goda nyheter att det kanske är testen som är skit, för här har jag gått och trott att jag var en låg LH-hormonare som får så svaga utslag. Har absolut beställt testen från grviditetskollen? synd bara att jag fortfarande har ca 1 miljon stickor kvar av dom hehe
  • Cocachins
    Mariatess skrev 2023-01-18 07:21:23 följande:
    7 dagar till mens här ÄL +8 så ska göra test på fredag,om jag kan hålla mig till dess 😂 Lycka till 🤗
    Spännande Hanna och Mariatess, uppdatera när ni testet! Håller tummarna. Sist plussade jag på äl +8! Men i min första garv plussade jag först på jag tror Äl+16. Väldigt konstigt faktiskt det kan vara sån skillnad? 
  • Cocachins

Känns som många av oss hör inne har saker på gång nu med äl och närmar sig testning och BIM! Kul att följa och se alla grafer och test, heja heja! Jag ska langa min imorgon igen tänkte jag. Vad kan jag förvänta mig nu när BIM närmar sig. Brukar tempen stiga lite ytterligare innan mens för att sen falla ett dygn innan mens? 

• Cocachins

Men både Brallans och Snorkfröken ni har ju stigningar, ser riktigt fint ut!! 

MalinJ du hade en riktigt låg temp där på 35.8, men i övrigt ser den ganska lika ut, du kanske fick äl dippen nu om det visar sig att du får höjning imorgon..

Här är min graf den är rätt ointressant än så länge. Jag räknade förresten om några temp i efterhand tack vare den där hemsidan och då flyttade sig äl till den 13:e från den 11:e och det tycker jag själv också tycker känns mer korrekt, men vem vet säkert.. 

• Cocachins

Gomorron! Brallans, Symetrical, MalinJ med flera, hur ser era grafer ut idag tjejer? 

Min temp hoppade upp lite idag, sov väldigt dåligt inatt vet inte om det påverkar..

• Cocachins

Har en fråga ang det du skrev maymom, när subskribera att äl uteblivit, har du då haft men den cykeln? Eller jag det gått typ 2 månader tidsmässigt och sen mens? För om man får mens så innebär väl det per automatik att man haft äl, eller? Du symetrical kanske vet? Skrattande

Brallans din kurva ser ju riktigt lovande ut, som du själv konstaterat brukar ju din temp alltid vända ner här, blir spännande imorgon och varje dag nu. 

Min temp hoppar lite och tog ett neg test imorgon. Kan landa testet men syns inget. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida