• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Ni som skriver om Äl känningar så för mig har det skiftat lite. Jag känner av hormonerna mer nu på så vis att jag blir hjärntrött och typ lite ångest stress i kroppen dagarna innan äl. Men jag får inte alls den där molande mensliknande äl smärtan som jag hade förr. Även mensvärken dagarna före och vid mens har avtagit jättemycket för mig, blöder även mindre och kortare. Vet inte om detta beror på ålder, att jag fått barn. Eller kanske att jag äter B-vitamin komplex tillskott nu? 

• Cocachins

Här kmr min graf. Min temp var hög idag för hade 36.9 när jag vakande, men vakande ca 1,5 h för tidigt. Sen tog jag tempen när jag legat vaken i sängen fram tills rätt klockslag och då var tempen 37.1 (hade inte så hög en dag förra månaden..) 
    (Nu reggade jag den lägre 36.9 tempen i denna grafen pga förra månaden höll jag på och justerade med omräknaren osv men då blev min graf mer hoppig så testat denna månad att regga den temp jag mäter även om tiden diffar 1-2h.)
    Hur som helst tyckte jag det kändes positivt att den går uppåt och var ändå intressant med 37.1 tempen även om den inte var helt korrekt mätt då jag legat vaken..

• Cocachins
    medioker skrev 2023-02-14 13:37:59 följande:

HEJ på er!
    har försökt gå in och läsa ibland för att se hur det går för er alla kämpar. Håller allt jag har för er att ni snart får ett plus med superägget! Jag plussade ju i slutet av oktober & minns hur härligt det var att kunna ventilera sig här ❤️

Verkligen kul att du är inne och skriver! Vi behövde lite positiva hejarop här från nån som plussat känner jag. Tack och Lycka till med allt! <3
  • Cocachins

Tack för den hårda tumhållningen Snorkfröken Hjärta

Brallans
     jag håller som bäst på att fundera vilken dag jag är mest mentalt redo för att testa haha. Men egentligen har jag min egen ?tillåtelse? fr.o.m imorgon för då borde det vara äl +10 och den dagen plussade jag ju sist på. Kommer definitivt testa för BIM iaf så mkt kan jag säga. Hur gör du? 

• Cocachins

Dag äl+ 10 brukar vara avgörande för din temp Brallis vill jag minnas. Så ser fram emot att se din graf imorgon. 

• Cocachins

Oh hoppas så mkt för din skull Brallan.

Här gick tempen ner men kände mig ändå manad att testa hehe Fick total blankt tyvärr. 

• Cocachins
    Brallans skrev 2023-02-16 08:53:11 följande:
    Brukar ju tänka en temp är ingen temp så fortsätter hålla tummarna för dig, mäter inte de testen du tog med från 25? tänker att det kan vara för tidigt bara... fingers crossed.
    Symetrical skrev 2023-02-16 09:17:10 följande:
    Attans! Men kan vara för tidigt bara ✊🏼
    När är bim?

Jo testet är från 25, vad mätte ditt test från Brallans? Sist jag plussade äl +10 var det samma test dock. 

Men absolut jag hoppas att det bara var för tidigt, ger inte upp helt riktigt ännu. Om min cykel lyckas vara normal denna månad så är BIM på tis cd 27. Men sist kom ju mensen på cd 25 och det är på söndag. Så vi får se.. 
    Tack för tumhållningen Symetrical.. 

Men du Brallans jag instämmer med övriga jag har en riktigt bra känsla för dig just nu, nu ska det bli! Men försök att sysselsätta dig med saker och tänka på annat också, jag vet hur jobbigt det är med oro.. Hjärta

• Cocachins
    Hanna Gitta skrev 2023-02-16 11:48:01 följande:

Cocachins du och jag är ganska synkad även denna månad, jag har BIM tisdag. Ska testa tidigt i morgon om jag hinner få hem testet. Men jag har ett vanligt hemma också... Men då är det nog för tidigt 

Åh kul då får vi ?hålla hand? lite extra närmaste dagarna här tillsammans Hjärta  Testa tidigt är det ett sådant från 10? Jag har också ett sånt ligger här hemma men har desto fler 25 stickor hemma så testar med dem först och tar bara det andra om jag misstänker nått, det är min strategi, hehe. Sist då när jag var gravid så tyckte jag att strecken var lika starka på de båda så har fått för mig att de inte spelat så stor roll vilket av dem man använder utan att visar de nått så visar de ganska samma för mig.
  • Cocachins

Hej era ägg och liggandet MalinJ och Symetrical Drömmer

Uppdateringen från mig är inte särskilt spännande, tempen ser visserligen bra ut men hade tot blankt test idag med. Jag vet inte hur det är för er men jag blir lite smågalen de här sista dagarna innan mens, vänta på svar är inte min starka sida. Kan lixom slappna av övriga dagar i cykel och koppla bort barngörandet rätt bra.. men dessa sista dagar jag vill typ bara googla ALLT. Är som om att jag tror att bara jag googlar lite till så ska Google ge mig att svar om jag är gravid eller inte. Vill bara ha ett svar, sen oavsett svar så kan jag chilla en stund sen igen förhoppningsvis haha? nån som känner igen sig? 

Just det här kmr min graf också :

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida