• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Oh herregud styrka till dig/er som ska försöka bli tillräckligt bra för att orka ligga trots magsjuka och förkylningar,.. haha vad gör man inte för att inte missa en tänker jag haha..

Till Nyponet01 som frågade.., vi brukar försöka ligga varje dag 2-3 dagar i rad kring äl, och kör sen ingen som helst schema resten av månaden. Jag tror man ska ligga inom 10 h när ägget släpper, det tappar kvalitet rätt snabbt har jag förstått.. 

• Cocachins

Kul ni har en BIM lista, lägger in mig själv har dock BIM idag eller imorgon. Har fått neg test i veckan så väntar mig mens när som helst. 

29/12 Cocachins- andra barnet, 1:a försök efter ma, försökt i ett halvår tot 
    31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    3/1 PernillaAndersson - första barnet, 2a försöket
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 Elisabeth83 - 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    11/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli.
    13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
    15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
    18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket 
    19/1 Anonymcola andra barnet
    20/1 Kazi2, andra barnet 13:e försöket
    22/1 Frufröken, andra barnet, andra försöket 
  • Cocachins

Vid närmare eftertanke jag tror den där BIM listan av misstag kommit in hit från BIM januari gruppen? Eller? 

• Cocachins

Ingen mens ännu och hel blankt (negativt test idag också). Kanske hade jag inte äl när kga trodde ändå? Känner mig mycket förvirrad?, vill bara att mensen kmr så att vi får börja om igen. 

Samtidigt nästa cykel har jag lite funderingar kring, för om det tar sig då kommer bf krocka med en nära familjemedlems bröllop. Jag kommer få göra kejsarsnitt därför kan jag redan nu räkna ut ganska exakt på dag när det blir för de kmr plock ut bebis i vecka 37+ till 38 som sist antar jag. Så är inte helt optimalt. Samtidigt har vi nu  inkl missfallet försökt över ett halvår nu och känns inte som vi har råd att bara vaska en äl, man blir ju inte yngre så att säga :P Hur hade ni gjort? Antar att ju längre man försökt ju mindre börjar man bry sig om att försöka tajma någon viss årstid etc. 

• Cocachins

Jag tror jag hade äl 13/14 dec så borde vara på äl +15/16  nu. Jag tror jag hade äl pga äl smärta, pos äl stickor samt att jag var inne på gyn och gjorde ultraljud den 14 dec och då sa hon att det såg ut som om att jag precis haft äl.  Tyvärr tempar jag inte. Men jag hade ju ett missfall som startade den 2:a december så därför så är det mkt möjligt att min cykel skulle kunna vara försenad, MEN samtidigt det borde då vara att äl kmr senare, har jag väl haft äl så borde mensen oavsett att jag precis haft missfall ju komma 14 dygn senare. Men grav testet är verkligen tvärblankt. Äl testerna kan ju ha gett utslag pga hcg och bm kan ha sett fel på ultraljudet och jag kanske hade ont i magen av andra anledningar (hade dessutom urinvägsinfektion då samtidigt.). Så är helt klart en hel del olika omständigheter kring min cykel denna månad haha blir spännande att se när mensen kmr.. 

• Cocachins

Wow spännande Brallans!! Vilken cykelslang är du på? Har du tagit något test hittills??

Och så spännande @symetrical att vara förbi äl vilken dag tar du första testet? hehe 

Fortfarande ingen mens här, har landat i att jag inte hade äl när jag trodde och sen då eventuellt har missat den? Så nu är jag totalt lost och har noll koll på vart jag är. Känns lite jobbigt för vill lixom veta ska mensen komma imorgon eller om 2 veckor? Man gillar ju inte ovisshet.. känns också som jag är lite i limbo inför nyår, även om det känns extremt osannolikt så finns ju tanken där ?tänk om jag är gravid? men blir nog att ta några glas vin ändå. Ska även ta ett extra grav test imorgon bitti har massa sådana billiga stickor. 

• Cocachins

Hanna Gitta; sperma testet ser pos ut.

Brallans: Hahah cykelslang XD Mindre kul med mensen? hoppas du trots allt fick en bra nyårsafton!

Gott Nytt År till er alla, känner att det är nu 2023 det händer?!!!! 

Jag väntar fortfarande på mens här.. känns som jag haft lite små mensvärk i flera dagar nu men kmr ingen, är väl inbillning bara för jag varit så säker på att den skulle komma nu. Ska bli sååå intressant att räkna tillbaka sen när den kmr för att få veta när jag faktiskt hade äl. 

Jag är lite sugen på att börja tempa tror jag. Om man är helt nybörjare vad är era bästa tips? Kör ni vaginal temp direkt när ni vaknar? Registrerar i fertilityfriend? Något annat att tänka på? Start mensens första dag? 

• Cocachins

Hallelulja idag kom mensen på dag 31 efter missfallet startade. så måste alltså ha fått äl på cirka dag 18. Inte riktigt som jag trodde så missade ju att ligga då. Men nu ny cykel och förhoppningsvis är kroppen nu tillbaka enligt sin vanliga kalender. 

Brallans, hur långt gången var du när du fick missfall? Har du haft flera på raken? 

Tack från flera av er med temp tipsen, tänkte starta upp imorgonbitti. 

• Cocachins

Hej jag har ju börjat tempa för första gången denna cykel. Registrerar i fertility friend, fick imorse en blå trekant för att jag tog tempen för sent (sovmorgon) haha. Läst någon gång att ni räknat om tempen, hur funkar det, hur gör ni då? 

Börjar närma mig äl som borde komma framåt helgen så börjat ta äl stickor nu också från och med idag. Inget starkt utslag imorse. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida