• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Herregud jag var så säker där under några minuter på att jag igen skulle komma tillbaka till er grupp med tempning, äl stickor och allt. Var nämligen på ett tidigt UL idag och hon kunde inte se någonting, hon började fråga om jag ens fått pos graviditets test, när jag tagit det, när sista mens var osv osv. Gick sen och hämtade en kollega, men kom tillbaka utan kollega, började leta på nytt och då tillslut hittade hon något! Herregud vilken pers, jag trodde verkligen det var totalt kört. Pga den skakiga början gjorde hon sen även ett VUL (konstigt? hon inte gjorde det från början men hon sa det skulle synas på UL) och då syntes det mycket tydligare. Lättnad. 16.6 starka mm, ett tickade hjärta och datering 8+1 vilket stämmer perfekt. Så nu blir nästa steg för oss Nipt. Jag hoppas ni inte tycker denna form av uppdatering är störande men kände lixom bara att ni varit med mig hela vägen här under året med försök missfallet etc så ville dela även detta med er. Jag är inne och läser här så gott som dagligen och hejjar och håller tummarna för er ska ni veta <3
  • Cocachins

Hej tjejer, fick lite bruna flytningar i söndags och har fortsatt lite till och från om än väldigt sparsamt tills idag. Fick ett UL och nej, det fanns inget pickande hjärta längre. Skulle ha varit i 11+2 idag men storleken på fostret var 8+4. Vi gjorde ju ett ultraljud på 8+ 1 och då slog hjärtat. Har mått illa så sent som hela förra veckan och kräktes senast i söndags samma dag jag fick flytning. Det känns lite konstigt. Kanske tillbakabildades fostret något efter att hjärtat slutat slå, för har så svårt att acceptera att det skulle ha slutat för 2 veckor sedan. Eller så tänker jag om det underutvecklades sista tiden. Det spelar ju ingen roll egentligen men känner mig bara så lurad med alla symtom så sent som i helgen. Känns så tomt nu. Sen vet jag inte hur jag ska göra, fick tre alternativ. Vänta på att blödningen kommer igång av sig själv (har inte ens nån flytning just nu), alt 2 ta tabletter, alt 3 boka in en skrapning. Vad hade ni valt och varför? Kunde inte ta ett beslut där och då förut idag och hade svårt att acceptera situationen så fick gå hem och landa och fundera.  

• Cocachins

Tack fina ni för stödet och empatin. Har beslutat nu att påbörja tablettbehandling på måndag om inte kroppen kommit igång själv, då kan jag även ringa dem osv om det blir nån komplikation (eftersom stängt i helgen). Just nu är känslan mest tom och en känsla av värdelöst. Ihop med ma höstas har jag nu varit gravid en halv graviditet 20 veckor men lixom inte kommit någonstans. 

Hur går det för dig HannaGitta med testandet? Såg spännande ut på stickan?! <3

• Cocachins
    HannaGitta hmm konstigt med ett pos och sen två neg, Var det olika märken? Håller tumma mensen håller sig borta!

Hur är läget hos er andra? Har ändå haft en jättebra helg trots allt, solsken och värme kan ändå göra så mkt för ens välbefinnande tycker jag. Man kommer ut mer får lite perspektiv osv. Dock såklart mkt ledsna tankar som kommer över än hela tiden och lite oro för veckan som kommer, fasar inför att det ska ut? 

En annan lite udda fråga kanske; vad har ni för skroll intressen? Vad intresserar er just nu? Behöver lite inspo till distraktion då det är så lätt att  jag hamnar i massa fertilitets och missfalls googlingar när jag tar upp mobilen.. eftersom det är mkt det som kretsar i mitt huvud, men behöver lite fler spår så att säga.. Har lixom följt grav dag för dag fram till nu också och det känns så tomt. Jag behöver fler intressen i mobilen.. 
  • Cocachins

phozie ja verkligen jobbigt är det. Tack för empatin <3 från dig alla från alla andra fina hör inne Hjärta Skönt och starkt att du ändå lyckas hitta positiv motivation till tempning etc igen <3

Jag tror det värsta är över nu. Fick stegrande värk igår kväll och sen började jag blöda rikligt vid 02 inatt då jag tror allt kom samtidigt. Fast ändå mindre blödning och smärta än jag hade föreställt mig. Dock ska sägas att jag tog en pancod vid midnatt som jag blivit rådd till vilket gjorde mkt för värken. Så totalt har det ändå blödigt mindre och gjort mindre ont än jag hade målat upp i mitt huvud vilket var skönt. Hann aldrig ta de vaginala Cytotek tabletterna eftersom jag skulle göra det nu imorse. Var bara en avstannande tablett jag fick måndags. Det räckte tydligen för att sätta igång det hela. Fick nu istället ta 3 tabletter cytotek att svälja idag, de sa jag skulle göra det som en efterbehandling för att säkert få ut allt. Detta har ju ökat på molvärken idag likt en mensvärk men inte farligare än så. Så nu känner jag mig faktiskt lite lättad och hoppas vara på benen så fort denna molvärk lagt sig. 

MalinJ och Lojsan, era grafiter ser ju riktigt spännande ut! Bra stigningar! Hoppas verkligen på lite positiv läsning här i gruppen framöver..!!

• Cocachins
    Minaälsklingar skrev 2023-05-21 21:10:37 följande:

var tvungen att prova med digitalt också Flört

Underbart - Grattis!! 
  • Cocachins

Hej, hur går det för er alla just nu, uppdatera mera vart är ni i cykeln hur mår ni? <3 

Malin din graf ser mkt lovande ut, följer med spänning just nu.. 

Vad gäller mig själv så har jag eventuellt ägglossning just nu (haha vilken galen kropp ändå) iaf om jag ska tro på äl stickan jag tog imorse, har typ aldrig visat så starkt? men kan säga som så att här blir inga barn gjorda. Blöder fortfarande rätt rikligt efter missfallet och hade oavsett det inte varit redo mentalt just nu. Tog även ett grav test (var egentligen huvudstadstest med morgonen testning men så fick jag en känsla pga ny molvärk i magen och slängde på även ett äl test..) Kan ju också vara att det reagerar på hcg kroppen(?) men det är väldigt starkt utslag på LH testet kan jag säga.  Hur som helst så tog jag ju dö även ett grav testet, vilket också visar två streck men väldigt svagt nu, så allt hcg hormon är nog inom kort ute ur kroppen vilket känns bra. Sjukt dock om det är så att jag ägglossar trots hcg hormon trodde inte det gick.. Måste leta på min temp, men kommer inte på vart jag kan  ha lagt den..  

• Cocachins
    Symetrical skrev 2023-05-22 16:58:05 följande:
    Förstår att du inte är mentalt redo än, ffa inte om du fortfarande blöder. Precis som Brallans skriver börjar äggblåsetillväxten igen när hcg är under 50, så lite beroende på hur starkt gravtestet var kan det hypotetiskt sett vara äl, även om det inte är särskilt troligt. Du kan väl slänga in en bild på båda testen..? 😊

Själv är jag på cd 13 (tror jag 😆). Börjat få lite älkänningar och ew, så skulle tro att äl kommer typ till helgen. Är mer på händer det så händer det-stadiet nu.

Jajjemen här kommer bild på båda testen. De är från imorse så nu har de ju hunnit torka och försvagas i styrka båda två. Men sparade testen bara för jag ska jämföra om några dagar så jag ser skillnaden tänkte jag framförallt på hcg testet. 

• Cocachins
    Minaälsklingar skrev 2023-05-24 15:55:34 följande:
    Bim imorgon 
    Jag tycker det ser normalstarkt ut för att ja BIM imorgon om man nu kan säga så. Kanske kan vara svårt att se skillnad dag till dag, tänker kan variera med koncentration på urinen osv. Men om tex en vecka då borde det vara starkare. Men jag vet precis hur otålig man är?
  • Cocachins
    Symetrical skrev 2023-05-28 18:59:04 följande:

Förstår dig så väl Hanna Gitta! Känner att jag är på liknande plats nu. Är verkligen på händer det så händer det-nivå. Lever dock precis som vanligt hela tiden. Orkar inte välja bort det goda i livet pga en ev graviditet, som ärligt talat inte verkar vilja bli av såhär 15 månader utan preventivmedel 🙄

Hur går det för dig, Brallan? Borde inte du vara nära bim? Har du testat nåt? Och har du någon graf att langa? 😃

Hur har det gått med testandet Minaälsklingar? Har det ökat mer i styrka?

Och var det äl på g för dig tidigare i veckan Cocachins? Eller berodde det på hcg?

Själv är jag ganska säker på att jag har äl nu idag på cd 19. Slarvat massor med tempningen så lagt in fejktempar, men ska försöka komma ihåg att ta den imorgon för att se om den ökat 🤪

Hej, jag är faktiskt helt lost, kanske är min kropp det också hormonmässigt. Jag tror att jag legat högt på LH hormon nu i en vecka, ska testa igen imorgon och se om det är någon skillnad. Men tror inte att ägget släppt. Min temp som jag tagit lite sporadiskt har legat på en väldigt märklig mittemellan nivå för att sen dippa något, dvs ingen temp höjning. Till saken hör att jag blöder fortfarande likt en mens och har typ lite lätt molvärk i magen varje dag. De sa att jag skulle kunna blöda i 5 veckor så det är nog inga konstigheter egentligen. Blödde ju en vecka innan missfallet typ sporttings och sen nu sedan missfallet har det gått 2 veckor. Men tror helt klart min kropp är förvirrad hormonmässigt. Kommer nog få räkna bakåt den dag jag väl får min nästa mens för att bäst kunna gissa i efterhand är jag ägglossning. Men vi försöker ändå inte denna cykel så jagar inget äl utan inväntar mera bara kroppen nu. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida