• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej alla, vart är ni i cykeln? Hur ser era grafer ut ni som tempar? Någon som börjat närma sig BIM och snart ska testa? 

• Cocachins

Hej, är ca äl +10 imorgon och då hade jag tänkt gravidtesta. Men sista dagarnas temp gör att jag inte alls tror på detta tyvärr.. 

• Cocachins

Härligt Symetrical! visst menar du vd 15?

brallans, oj oj spännande tider nu igen då! Hur känns det?

Själv har jag just nu den klenare mensen i manna minne vet inte ens om den är värd sitt namn. Någon annan som har varit med om att ha fått så här klen mens i några cykler efter missfall? Min slemhinna måste ju va ultratunn med denna mängden blod, knappast gynnsamt för ett ägg. Vad är era bästa tips för rikligare mens? Ska tilläggas att jag haft rejäl mensvärk men väldigt klen blödning då som sagt. 

• Cocachins

Syskonförsök kan du inte lägga upp din graf?

Brallans & Lojsan hejja hejja inga dipp kurvor nu! Langa grafer ni med :) 

• Cocachins
    Lojsan DN skrev 2023-08-13 21:16:45 följande:

Min graf ligger här någonstans bakåt i forumet. 😊

Aj sorry nu hittade jag din graf, ja var en rejäl dipp där! Men snyggt att inte temp ökningen kom så snabbt inpå äl utan ökat flera dagar efter äl. Tycker det ser riktigt snyggt ut. När jag var gravid sist fick jag dipp på äl +6 tror jag det var, men inte sådär kraftig. Sen tror jag mig (i likhet med brallans) ha en skiljelinje vid äl +10, börjar det gå ner där osv brukar de va kört för mig. 

• Cocachins
    Syskonförsök skrev 2023-08-13 22:19:36 följande:

Här kommer min som efterfrågat: 

//

Det mest spännande med min är att den skjuter så brutalt i höjden dagarna efter ägglossning! Det brukar den inte göra - brukar knappt nå över 36,6 första 6 dagarna. Så funderar på om ägget är extra bra eller bättre progesteron denna gång. Senast den stack iväg så här i en graf så var det en plus graf (dock slutade den i missfall). så blir spännande vart denna tar vägen! 

Ser ju fin fint ut särkilt med tanke på om du inte brukar ligga över 36.6. Kul! Heja heja
  • Cocachins

Gud så spännande Brallans när kör du nästa test? Lägg upp här om du testar imorgon :)

Och hur går det för dej Lojsan? 

hejja hejja syskonförsök!

och välkommen EFW.

Här är det sega dagar i väntan på äl. Har kommit på att denna äl kmr sammanfall exakt samma tid som när jag blev gravid första gången. Dvs tar det sig så kan det bli delad födelsedag med min 4 åring. 

• Cocachins

Meeen jäkl skit vad tråkigt Lojsan! :((((( Det är så jobbigt psykiskt att svänga mellan hopp och ja förtvivlan? hur länge har du försökt? Själv är jag över året nu?

Men heeej Malin! kul med uppdatering från dig! Jag ser streck, håller tummarna!

Brallans sluta hålla oss på sträckbänken nu.. haha! 

• Cocachins
    Phie84 skrev 2023-08-16 07:16:34 följande:

Hej :)

E snart 39år å maken e 43.

Har två tjejer födda 16 å 19.

-16 blev bara till utan att vi försökte. MIRAKEL! 
    Hade i tidigare förhållande försökt utan att de gick å fick reda på att ja hade PCO med höga testosteron nivåer så bli gravid skulle jag aldrig bli.

-19 var en kamp!
    5 missfall
    Tog sprutor för å få ägget å lossna. Tabletter för att det skulle växa. Ja allt! Mådde skit!
    Vi bestämde oss att nu kör vi sista gången å då hände de :)

Vi har nu börjat att jobba på 1 sista.
    Hade mens 29/7-5/8
    Enligt min Apple Watch å cykelkoll skall ja ha min fertila period 5/8-10/8.
    Vi missa lite halvt å börja natten 10/8-11/8.
    Får alltid massa smärta vid ÄL å flytningar.
    Dessa vara ända till morgonen 12/8.

Funderar om min klocka inte har stenkoll eller om den har de.
    Den har alltid koll på när mensen skall komma, mensen kommer efter klockan *haha* 

Mensen förväntas komma nästa vecka 23/8.
    Har klickat hem tidiga tester som kommer i em.
    Funderar på att ta ett imorgonbitti men e rädd att det skall va neg.

Mycket att läsa såg ja nu menmen här e ja :D 

härligt med lite bakgrund och välkommen! :D Vem fick du/ni hjälp av sist? vad var det för tabletter? Ska ni ta samma hjälp denna gång? 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida