• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

EFW skrev 2023-10-24 08:35:32 följande:
    Jag tror du tänker rätt 😊 Så antagligen ingen tempoökning ännu, men ser ju ut att vara på g tycker jag.

Jag kan ha fel men jag tror snarare tempen skulle ha gått upp av att du varit uppe och rört på dig. 

Att tempa +/- 30 - 60 min från vanliga tiden brukar inte påverka tempen så pass mycket att jag skulle vilja räkna om den (det blir bara mer avvikande i grafen om jag räknar om har jag märkt.) 

Så jag tror du tänk rätt med den temp du lagt in. Min temp stiger ofta  två steg efter äl, först upp till coverline och sen upp till där den sen brukar ligga har jag märkt. 

• Cocachins
    EFW skrev 2023-10-24 10:27:24 följande:
    Hihi 
    Det var så jag uppfattade att hon tänkte 😆 Att om tempen borde stigit av att gå upp och att om hon då också haft äl så borde den varit högre än den hon fick. Vilket borde betyda att öl inte varit. 😂
    Haha ja! Även mitt svar var till anonym men på något vis måste det ha blivit fel när jag skrev så det la sig som ett svar på ditt inlägg. 😂 Sorry!!
  • Cocachins
    Symetrical skrev 2023-10-26 10:12:25 följande:
    EFW skrev 2023-10-26 09:58:17 följande:

Är jätte låg och grinig i dag, så gissar att mensen är på G. 😫  Ska ta ett test på lunchen för att få det bekräftat. 

Så typiskt! I går var jag ändå positiv 😂 Jäkla hormoner!

Men nej!! Pms kan man få även som gravid. Jag fick det på äl +6 den här cykeln, men sen försvann det och jag fick som ett lugn i kroppen istället. Mycket märkligt! 😂

Om du har koll på tappen är det bra om du för in det i ff med, så tar den med det i beräkningen. Typ som jag gjort här vid äl 😊
    Vilken fantastiskt graf!! Särskilt den gröna färgen!! 😉😍😍
  • Cocachins

Totalt ointressant inlägg, precis som mitt liv just nu haha kmr här:
    Fick mens idag på cd 28, vilket är en dag senare än vanligt. Så hade nog en lite senare äl än cd13 som jag brukar ha, så ff kanske har rätt att jag äl på cd15. Vem vet. Ska därför nu på nytt börja med äl stickor igen nästa cykel så att jag får bäng-koll, kan ju inte hålla på att ha planerat sex på dessutom fel dag, nej tack!! 😅🤣😂
  • Cocachins
    Symetrical skrev 2023-10-28 05:22:23 följande:

Hej alla fina tjejer!

Jag tog ett digitalt nu på morgonen och det visade bara 1-2 v, vilket stämmer ganska bra överens med  det faktum att jag mått mindre illa senaste dagarna.  Med andra ord väntar jag bara på att det skall börja blöda nu. Men var inte ledsna för min skull! Jag har landat i att det är bäst för hela vår familj att vi inte utökar den ytterligare, jag är så glad och tacksam för de tre fina pojkarna vi har 🥰

Jag önskar er alla stort lycka till! Kommer säkert kika in lite då och då och se hur det går för er ❤️🤗

Vad tråkigt Symetrical jag beklagar, känns som du haft en omvälvande tid, det är jobbigt att kastas fram och tillbaka och man får låta saker ta tid. Skönt att ni ändå börjat landa och att du verkar må okej ❤️ Ta hand om dig! Tack för all fin sammanhållning du varit med och skapat här i gruppen! 
  • Cocachins
    Hej, om du orkar så får du gärna hjälpa mig svara på detta. Vad är det för procent på denna? Och varför valde du just den mot andra, tänker om du gjort någon egen research. :) 
  • Cocachins
    Brallans vad tråkigt! Man blir matt och det känns hopplöst men vi ska inte ge upp, jag tror att det kommer hända! När du googlat progesteronbrist känner du igen dig i några av symtomen som tex trötthet, rastlöshet och oro, ångest i perioden från mensstart fram tills äl? 
  • Cocachins
    Hannis1983 skrev 2023-11-15 21:30:42 följande:

Blödningen tilltar och mensvärk på det så vill bara ha det bekräftat så man kan åka hem. Hoppas det kommer ut fort bara. Tack för omtanken ❤️

Usch usch usch så tråkigt och jobbigt, jag håller tummarna och hoppas på det bästa Hannis! 
  • Cocachins
    Brallans hur går det för dig med progesteron krämen, skulle du kunna ge en liten ?recension?? hehe <3
  • Cocachins
    Hannis1983 skrev 2023-11-20 08:55:48 följande:

Spännande grafer här.

Själv återhämtat jag mig för fullt eller försöker. Det blev inte alls som jag tänkt mig det här. 
    Fick åka ambulans i lördags kväll då jag blödde något fruktansvärt, kom in och fick akut opereras. Nu är allt borta i alla fall men inte trodde jag att jag skulle vara nära döden av ett missfall. Nu ska jag verkligen uppskatta livet 

Usch Hannis det låter helt fruktansvärt jobbigt, både missfallet i sig och sen blödningen. Ta din tid att återhämta dig och lägg ingen press på kroppen utan var extra snäll mot dig själv efter allt du gått igenom nu <3
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida