För oss 35+ som försöker bli gravida
Ni som använder fertility friend, är det värt att köpa premium eller funkar det bra att bara ha gratisvarianten?
Ni som använder fertility friend, är det värt att köpa premium eller funkar det bra att bara ha gratisvarianten?
Hej, jag har tempar ett ta nu och jag räknar inte om tempar även om jag tar temp +/- nån timme eller max två. Börjar det skilja +/- 2 till 3 h då utesluter jag nog tempen hellre för kurvan blir bara ojämn av att räkna om osv.
Ang att grav testa så har jag plusset som tidigast (2 ggr) på äl +10 och då med vanligt billig sticka. Så för mig känns det inte värt att köpa testa tidigt eller liknande för visar ändå inte tidigare på mig.
Hej tjejer, jag känner samma som ni andra kring det här med ensambarn. Hade från början inget emot en ålderskillnad på kanske 3 år imellan men nu fyller dottern snart 5. Har just idag känt mig extra deppig, sov dåligt inatt och lite allmänt ångest i kroppen. Men man kan inte alltid vara på topp. Har också en nära anhöriga som är ensam barn och när jag frågat om det finns en saknad att inte ha syskon var svaren ett solklart ?nej, det har jag aldrig saknat? hehe så kanske sitter dessa tankar mer hos än själv för att jag har syskon.
Verkar vara kört denna cykel också.. fast vi låg så mkt denna äl som ni kan se haha! Desto mindre liggande efteråt då vi blev väldigt trötta.. haha
Känns rätt hopplöst faktiskt.. börjar fundera på sån där äl-spolning att det får bli nästa steg att göra det privat. Men avvaktar nog nän cykel till. Någon som gjort sån genomspelning med kontrastvätska(?) gör det ont, är det jobbigt?
Här kommer dagens graf 😍
//
Men vad är det jag läser, Krya på dig Brallis!! ❤️❤️❤️
Den där termometern har fått ben och äl testerna var slut imorse. Men så kom nya äl tester i brevlådan vid lunch och tog ett test nu ikväll, vilket var starkt pos. Problemet är bara att jag inte vet hur många dagar det varit pos och har ingen termometer så kommer inte kunna bekräfta äl. Men är cd 11 idag så gissar på äl imorgon eller torsdag. Så bara att ligga på då haha
Fick nipt-resultatet idag. Inga avvikelser 🥲🙏🏼❤️
Jag lämnade ett rör blod, och det var en sjuksköterska jag träffade, ingen läkare var tillgänglig och sköterskan kunde inte besvara mina frågor. Jag undrade vad som händer framåt om de ser att hCg stiger, sjunker eller stagnerat. Hon bad mig avvakta till idag när en läkare ska ha analyserat och ringer mig.
hCg i fredags var 615, har det stigit ca 50% går graviditeten framåt, och tvärt om om det mknskat lika mycket. Det fick jag förklarat för mig i fredags.
igår eftermiddag började jag blöda mer rikligt med kramper och det har kommit klumpar. Det gör ganska ont till och från. Jag tror inte detta kan gå vägen ärligt talat
vaknade nyss med ganska ont i magen och en grym huvudvärk.
skulle arbetat idag men insåg snabbt att det inte går 🥹🤕
är det någon som gått igenom ett missfall tidigt i graviditeten som kan svara på hur länge man normalt blöder när kroppen avslutat graviditeten själv? Samt hur snabbt återkommer ägglossning? Från när ska jag börja testa med ÄL-test igen?
Har haft två missfall. I vecka 8 (avstannat vecka 6) blödde det inte så mkt mer än en mens, plus kraftig mensvärk. Blödde i en vecka. Fick ny äl 2 veckor efter slutat blöda. Och fick mens pånytt ytterligare 2 veckor senare.
Sen fick jag missfall i vecka 12 (avstannat vecka 9) blödde mera och framförallt under längre tid. Blödde i 5 veckor varav sista 2-3 veckorna mer var sporing. Fick sen mens pånytt så hade vän äl där nånstans under tiden jag fortfarande hade spotting.
Hej, jag har nog aldrig tidigare såhär mkt känt att jag vill att dagarna bara ska gå lite snabbare framåt. Varför? Jo för min temp kurva ser sjukt bra ut, samtidigt som jag inte alls litar på den för att jag har en ny termometer denna månad (Tappade bort gamla). Jag är helt enkelt orolig den mäter en högre temp och ger mig falska förhoppningar. Men även om denna nya skulle mäta 0,2 grader högre än min gamla temp så hade detta varit en intressant kurva. Sist jag var gravid och tempade så hade jag en liten tempdipp på dagens datum och två dagar senare plussade jag, så tolkade det då som implantations dipp. Jag känner verkligen att morgonens temp därför blir väldigt intressant om den pånytt stigit? då kan jag graviditets testa i övermorgon. Ja ni hör ju att jag överanalyserat detta lite för mkt, men blev så nu pga en helt otroligt fin graf? hoppas inte bara nya termometern spelar mig ett elakt spratt, då åker den ut, haha..
Lägger in min graf nu och grafen sist jag var gravid, håller ni inte med om att det ser lite intressant ut?