• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Brallans så spänd på ditt test imorgon, om du är på BIM borde det visa om det är något. Grafen ser riktigt fin ut. På vilket vis har du mått kasst på senaste, vilka symtom? <3 Önskar dig ett plus och en fin jul och att du ska få må bra! 

Jag väntar mensen här (egentligen idag) men kmr nog inatt eller imorgon känner det är pågång, har mensvärk. Tempen har dalat och negativa test tidigare i veckan så är beredd..  Min graf är ingen idé att lägga upp för var sjuk i vinterkrksjukan så kom av mig helt med hemlandet direkt efter äl. Dock har jag haft koll på tempen nu senaste dagarna och imorse hade den sjunkit. 

• Cocachins

Gott Nytt År till er alla! Vill bara även jag signa upp mig på att nu kör vi bebis 2024 ! 🤪 Började nya året med ett planerat ligg (haha) den 1 Jan, för nu borde min äl vara. Dock inte fått pos på äl test ännu.., men hoppas på utslag imorgon bitti.. Så står redan beredd i startklossarna för nya året hehe

• Cocachins

Efter 1,5 års försök har jag åter igen varit med om något helt nytt.. haha fattar ingenting;  Har inte fått något utslag på äl test men nu har tempen stigit. Jag brukar oftast ha äl runt dag 13, men har inträffat cd11 en gång och eventuellt cd 15 en gång. Men min skiljelinje brukar ligga vid tempen 36.5. så jag tror faktiskt att jag haft äl redan. Som tur är har vi legat 2 ggr ändå i dagarna som ni ser. Men vad tror ni andra, tror ni som jag att jag haft äl trots tvär neg äl-test tagna varje morgon?

• Cocachins
    Brallans skrev 2024-01-06 21:52:34 följande:
    Du kanske missade peaken på em/kvällen, jag har ibland bara ett test som är pos så skulle gissa på att äl är avverkad, hur Känns det i kroppen? 

Tack för input <3 Ja det kan vara så som du skriver! Jag brukar bara ha utlag på äl sticka i 2-3 dygn. Så att det bara skulle ge utslag ett halvt dygn är inte så som det brukar för mig. Men varje cykel är ju lite olika det har man lärt sig nu. Och har fått en fin snabb tempökning upp till 36.8 där det legat senaste tre dagarna, så det får jag va rätt nöjd med även om jag vill upp i 36.9 eftersom jag låg där uppe sist jag plussade. 

Hur går det för dig? Haft några mer biverkningar av krämen? Hur ser kurvan ut? 

• Cocachins
    Lojsan DN skrev 2024-01-10 10:16:56 följande:

Nu är jag ganska trött på min cykel, jag hade hoppats på att tempen skulle öka lite mer en vad den gjorde i dag. Men så länge jag inte fått äl bekräftat eller ens ett bra skutt upp på tempen, så testar jag med äl test. 

Jag fick en peak som sen blev svagare, och så i dag från ingenstans ökade det igen. Finns den någon som vill dela sina konspirationsteorier med mig? haha

Kanske kroppen försökte äl men lyckades inte och nu försöker den igen. Du får fortsätta tempa och se om du kanske får nån temphöjning närmsta dygnen
  • Cocachins
    Lojsan DN skrev 2024-01-11 17:25:19 följande:

Mina damer, nu tror jag fanimej något är på gång här. 

Jag har haft känningar hela dagen i dag 😊 Så kolla kolla, nu hoppas jag att kroppen är redo och tempen stiger. 

Men herregud, jag har aldrig förut sett ett så starkt äl-test..!!
  • Cocachins
    Startingover skrev 2024-01-11 07:02:12 följande:

Hej tjejer! Har haft en paus här inne på några dagar. Känner mig så himla less på babymaking denna månaden. Har ägglossning typ på tisdag-onsdag så borde komma igång med den här månadens försökande. Men så fort jag tänker på att ha inplanerat ägglossningssex så känner jag mig så sjukt off och osugen. Vill inte ens titta på min man just nu trots att han är världens finaste 😅

Hade vi blivit gravida på första försöket så hade vi fått en bebis I januari 2023. Om det skulle lyckas ta sig denna månaden så blir det bebis I oktober 2024. Det är så sjukt många månader av förhoppningar och väntan och göra-bebis-sex och sen deppighet och nedstämdhet när det blir ännu ett negativt test eller mensen kommer.

Funderar på att bara ge upp och vara nöjd med de två fina barnen vi redan har. 

Sorry för deppigt inlägg 😅

Jag känner verkligen igen mig i dina känslor, känner samma. Håller med här ovan om att man får dra ner på ambitionerna. Ett ligg precis innan äl är tillräckligt. Om man alltid ger utslag på äl test så vänta tills det är pos och ligg då en gång samma dag eller dagen efter är mitt råd, thats it. Allt över det är bara bonus och inget måste. Man ska inte börja ligga för tidigt i onödan heller haha.. Sen kan du följa upp med tempökning så du lär känna kroppen och verkligen får bekräftat att du ägglossat.
  • Cocachins

Här är min graf, jag är rädd att den håller på att psyka mig nu. Ge mig hopp för att sen bara BAM 36.7 imorgonbitti igen?

• Cocachins
    fancyr skrev 2024-01-13 11:07:28 följande:
    Förlåt för konstig fråga ev men varför syns inte ägglossningsdagen på din graf? :) alltså de röda sträcken 
    Jag tror appen FF som jag reggar i inte tycker den fått tillräcklig info för att fastställa äl. Fick aldrig pos på äl test denna månad och tempar bara två dagar innan äl. Jag vet på ett ungefär när den är så orkade inte tempa så mkt innan äl. Tror jag hade äl cd 13. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida