• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Ser riktigt bra ut i grafen äl + 10 imorgon och då ska jag testa. 

• Cocachins
    Alvedon83 skrev 2024-03-02 07:21:17 följande:
    Hur har det gått? 😊

Tack fina du som frågar <3 Nej det har inte alls gått.. negativa tester och en temp som dalat. Känner mig mer besviken är vanligt för nu hade jag verkligen fått upp hoppet. Men måste vara min nya termometer fel som visar så hög temp, för har inte legat såhär högt annars. Är 1 år sedan nu som jag blev gravid sist, hopplöshets känslan kmr och känns som jag inte kan bli gravid längre. 

• Cocachins
    Ehlda skrev 2024-03-20 05:32:44 följande:

När tror ni jag kan testa tidigast men inte för tidigt? Lianbra att vänta till BIM kanske, det vet jag.  Men om jag inte kan hålla mig.. har inte 14 dagar mellan ägglossning och mens utan oftare 12 dagar. Vilket är lite oroande.

Blev dock inget på ägglossningsdagen men åtminstone kvällen innan.. så jag vet inte hur stor chansen är.

//

Har plussat som tidigast äl +10 så därför tar jag alltid ett test som tidigast då. 
  • Cocachins
    EFW skrev 2024-03-26 06:33:11 följande:
    Det betyder att jag fått som en mens efter att första insättningen som skedde två dagar efter äggplocket, man satte tillbaka en två dagars embryo i fyra celler. Men den fortsatte inte att dela sig som den skulle och fastnade inte. Så nu har vi tre små pyren i frysen som är femdagars blastocyster. Insättning av en av dem blir i maj då jag har ägglossning. Man väntar alltid en månad efter ivf blödningen så kroppen ska vara ikapp efter hormoner och själva operationen som äggplocket är. 

Så nu blir det en månad av att göra barn som alla andra 😊 Även om vi vet att det inte går typ 😂
    Bra förklarat! Vilken klinik valde ni och varför? Köpte ni ett sånt paket med typ 3 återföringar? Räknas då gång nr 1 direkt i samband med äggplocket som återföring nr ett så en gång blir förbrukad direkt? Om du förstår vad jag menar hehe Är det alltid ett tvådagars då första gången när ej varit fryst? Och alltid 5 dagars när fryst?
  • Cocachins
    EFW skrev 2024-03-27 07:27:34 följande:

Vi fick en ivf av landstinget, så första insättningen samt de tre i frysen ingår då. Vi fick välja klinik och går på livio i Stockholm 😊 Kör man privat så ingår första insättningen och sedan får man betala per insättning tror jag 😅
    Anledningen till att jag fick tillbaka ett tvådagars är för att de inte viste hur de andra skulle utvecklas vidare då jag är äldre och kvaliten på äggen då kan göra så att det är svårare att få blastisar till frysen. Första ivf en blir ju lite av ett test. 

Åldern på embryon varierar beroende på patient, men det är högre graviditets ratio på femdagars då dessa har passerat det första stadiet som visar om det är ett dugligt embryo, eller hur man ska förklara. I början delar sig äggen mer mekaniskt och när cellerna ska omstrukturera sig för att bli foster/moderkaka är det många som slutar dela sig. Så om blastisen blivit fem dagar är det högre chans att den kläcks och fäster som den ska 😁

Tack vad fint du svarade på alla mina frågor :) Hur gammal är du? 
  • Cocachins

Jag är också kvar. Kan lägga ytterligare en graf till historien nu.. kanske den mest ostabila grafen någonsin. Jag börjar också tröttna på att tempa, det både stressar mig ger mig falska hopp och som denna månad var det ju ändå sjukt svårt att tyda. Får se om jag kan hålla mig borta från temp nästa månad. Vore samtidigt kul OM man väl blev gravid att få en graf på det, hur det ser ut då. 

• Cocachins

Jag har precis plussat! Känns så overkligt och inte på riktigt. Efter 2 års försök och 2 missfall och över ett år sedan jag plussade sist så har jag väldigt svårt att tro på detta. Kommer bli långa veckor fram till vecka 12. Har haft missfall i vecka 8 (avstannat v 6) och i vecka 12 (troligen avstannat vecka 9). Men ska försöka att inte tänka på detta just nu utan försöka njuta av glädjen jag känner över att äntligen fått ett plus igen! Jag hade helg gett upp denna månad vilket syns på graften då jag även slutade tempa. Men så var mensen nån dag sen och därför tog jag temp och test imorse. Men grafen är så konstig med en temp som hoppar upp och ner och plusset är inte så starkt och kom nu sent (plussat äl +10 förut). Så nu håller jag tummarna för att detta som fastnat ska vilja stanna hos oss och jag ska försök var optimistisk. 

• Cocachins

Åh ni är för gulliga 🥰🥰🥰 Tack verkligen! Testet är ett vanligt dvs mäter väl från 25 om jag minns rätt. Jag är ganska säker på äl då jag fick pos utslag på äl sticka på cd 11 och därefter temphöjning några dagar senare. Så borde ha varit äl på cd 12 eller cd 13. 

• Cocachins

Först och främst tack för all kärlek i förrgår när jag plussade. ❤️  Idag känns det dock riktigt riktigt tungt, jag tog inget test igår utan lät det gå två dagar och tog idag för att jag ville det skulle se starkare ut. Tyvärr ser det svagare ut. Tog ytterligare ett test idag även det svagare än i förrgår. Jag får streck på testen men ännu svagare. Gaaah jag vill bara gråta. Det enda jag kan tänka på är att jag kmr få missfall och att det kmr börja blöda när som helst. Är bara deppig ledsen och negativ. 

• Cocachins
    EFW skrev 2024-04-05 08:04:05 följande:

Vi gör ivf nu 😊 Även om jag har barn sedan innan så får man en ivf av landstinget.

Sedan försöker vi samtidigt ta reda på varför han har ett lågt antal för chansen finns ju alltid att man ska kunna öka på antalet på egen hand också. Med kosttillskott eller medicinering om det är något fel. 🤞

I vilket landsting bor du? Är det för att din partner inte har barn sedan tidigare? 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida