Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-05-28 10:01:06 följande:
Precis. Hade man bara fått veta att det kommer att gå bra någon gång hade jag kunnat känna större glädje i alla försök än vad jag gör nu.
Tanken på liggverkstad gör mig nästan illamående. Så har jag aldrig känt innan den här resan. Nu har det typ bara ett syfte vilket känns riktigt tråkigt. Men å andra sidan - åter igen - hade jag vetat att det skulle gå vägen så hade det kanske funnits lite glädje i det också.
Vi får bara hjälp privat och jag vet inte om vi är beredda att lägga så mycket pengar och gå igenom hormonbehandlingar med mera... vi får se hur länge vi orkar kämpa själva.
Längtan efter barn nr2, jag vill bara bekräfta dig i att jag förstår dig i dina känslor, känner samma sak. Man hade kunnat slappna av och leva i nuet och varit tålmodig bara man hade haft ett svar på ATT det kommer hända tillslut, men ovissheten stressar och förstör glädjen påvägen. Att ha sex har blivit väldigt förknippat för mig med att skaffa barn, och drivs inte så ofta längre av lust från min sida. Samtidigt tänker jag att jag accepterar det just nu, och har en tilltro till att lusten kan komma tillbaka. Det var förresten en intressant cocktail du hade för, d-vitamin tex ska ju vara bra. Jag har ätit lite olika cocktails tex vanlig sån blandvitamin när man är gravid, ren folsyra, d-vitamin, B-vitamin komplex etc men kan inte säga om nått av det gjort till eller från. Nu senaste äl tog jag rosenrot, är väl mest sannolikt att det var slump? men nu plussade jag igen. Du kanske ska lägga till den också och testa, men ta den bara mellan mens och ägglossning.