• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Tack ❤️ Ja och det är äl+ 18 idag så det borde inte bara vara en skugga nu och särkilt inte svagare än i förrgår. Men ska försöka hålla mig två dagar till och sen testa igen. Men fy hatar ovisshet.. BIM passerade jag i mån/tis och idag fredag. 

• Cocachins

Alvedon83, tack! Tempen har varit hög fram till nu på morgonen kom ett dropp. 

Didoeineis, vi verkar vara i samma situation nu, så otroligt tråkigt. Vad är skillnad på kemisk graviditet och tidigt missfall, hur länge ska man ha varit gravid? Kanske nån annan som vet ocskå?

• Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-04-06 08:22:02 följande:
    Fan alltså. Önskar att ingen av oss behövde gå igenom detta.

Vet inte riktigt vad skillnaden är. Vid kemisk graviditet så tror jag att ägget typ knappt hinner fästa. Man känner inga som helst gravsymtom. Vilket är konstigt för förra gången kände jag lite. Men inte denna. Jag kommer att bekräfta med ett till test senare idag. Så jävla trist att helgen ska gå åt till att "sörja"!! Ahh, blir galen. Och alla frågor som uppstår. Kommer det nånsin att gå? Har nog aldrig fått kemisk förut, märktes på mängden blod vid mensen i januari. Och mer mensvärk.

Ja det blir en jävla käftsmäll, min helg kmr också bestå i att bearbeta och sörja detta tyvärr, känns så onödigt alltihop. Och hopplöst. Nu har jag börjat blöda också.

MalinJ tack <3 Det var en fin snabb tempökning det där efter äl! 

• Cocachins

Med första barnet för 5 år sedan och när vi började den här benisverkstan för 2 år sedan hade jag liknande tankar om jul och nyårs bebis. Vi hoppade dock aldrig över någon månad och det är jag glad över nu, att jag ändå kan känna att jag inte slösade med tiden då utan verkligen försökt hela vägen. Skulle jag välja fritt (förut) så hade jag ju hellre haft en januari bebis än december men jag tänker inte att det har betydelse alls längre utan skulle bara vara så tacksam om en bebis valde att komma oavsett när. 

• Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-04-08 18:29:48 följande:

Alltså jag har de sjukaste nyheterna... Jag fick ingen mens idag, så jag tänkte vad fan och testade igen. Mycket starkare nu. Jag bytte batch av gravtest efter det första testet. Den andra batchen måste ha gett svagare resultat eller nåt. Så jag är gravid? Antar jag? Shit alltså. Den jobbiga helgen i onödan. Också svårt att "lita" på det.

Underbart! Sådär ska ett streck se ut 😍 Grattis! 
  • Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-04-08 06:27:17 följande:

Hur har det gått med bearbetningen, Cocachins? Här går det inte så bra. Vaknar varje morgon och har glömt det och så kommer jag på det och så vänder det sig i magen. Tror det blir lättare när mensen kommer och jag kan gå vidare. Idag är äl+14, och med tanke på hur svagt det var i lördags förmiddag hoppas jag verkligen att det är helt neg idag och att mensen kommer. Har inte pallat slösa test.

Lycka till ni andra som är nära BIM!

Nej bearbetningen går inget vidare. Även om detta missfall kom tidigare än de två föregående så är ju känslan av hopplöshet desto större eftersom det tagit så många månader att ens få ett pluss och är nu mer stressad över att bli äldre. Och så funderar jag mkt på vad 3 missfall betyder, är mina ägg för gamla? Har jag bara haft otur eller är alla ägg ruttna.. typ så går mina tankar. Hade redan innan detta sista missfall börjat fundera på ivf, men nu när jag blev gravid igen känner jag mig förvirrad? Är ivf för oss? Alltså jag menar vi kan ju uppenbarligen bli gravida men får sen missfall. Missfallrisken är väl lika stor vid ivf? Eller kan de välja ut strakare friskare embryon då? Så går mina tankar just nu. Funderar på att boka någon form av rådgivande samtal men vet inte vart eller hos vem? Eftersom vi har en 5 åring kmr vi ju måsta bekosta själva också så måste verkligen se till att vi lägger pengarna på rätt sak. Jag har redan gjort endel blodprover amh värde sköldkörtelprov, ultraljud etc. så vet inte om utredning heller är det jag behöver. Jag behöver typ nån som gentestar mina ägg det är vad jag tror.. om det nu är så att majoriteten av missfall beror på kromosom fel som de säger? Någon som sitter inne på nått bra råd eller rekommendation. Det är okej att killgissa fram förslag hehe
  • Cocachins
    Hej tjejer, tack för stöttning, känns lite bättre nu? iaf så länge jag inte tänker på hela den här skaffa barn processen och jag har försökt distrahera mig lite så det inte ska få ta för mkt fokus. Extra tack till Brallans Sand13 och EFW att ni tog er tid och svarade lite längre, det är skönt att få sina tankar bollade och diskutera lite, annars studdsar de bara runt där inne i huvudet utan svar hehe. Jag tror att vi kmr vända oss till någon form av rådgivande samtal till någon ivf klinik här längre fram i vår, men att jag blev gravid nu igen och fick missfall igen måste få landa lite. Ena dagen känner jag det som positivt att jag blev gravid och kanske kan det gå igen nästa månad, för att sen i nästa tankekrusell bli mer negativ över missfallen. Att det är så dyrt är också det som får oss att tveka och tänka att ?vi testar bara en månad till? osv., vi får se när vi kmr till tipping point och är redo att ta nästa steg.. 
    Påtal om nästa steg så är det väl dags för äl här snart igen om nån vecka.. får se om mina äl tester kan hitta äl för har ju nu rubbat cykeln lite så vet inte vart jag är. 

Startingover Jag beklagar verkligen så himla mycket, du är inte ensam här inne och vi vet vad du går igenom <3 
  • Cocachins

Mitt S-AMH var 2.7 úg/L vilket betydde sannolikhet för >15 AFC stod det i provresultatet. Och det är väl bra eller iaf okej? 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida