• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Nomen123 skrev 2023-08-30 06:36:04 följande:
    När sker själva ägglossningen efter glad gubbe? Någon som kan det här? 
    Jag tror det är individuellt allt mellan att ägget släpper några h efter och 3 dygn senare. Men vanligast är nog dagen efter eller två dagar senare(?) Jag har äl nästan alltid två dagar efter ibland 3. Om du tempar kan du lära dig din kropp hur det fungerar, när tempen stiger har du haft äl dagen innan. 
  • Cocachins

Mensen har kommit. Den kommer som en klocka precis på den dag den brukar. Men mängden är verkligen bedrövlig skulle mer kalla det spotting. Varför är det såhär? Har gått ca 4-5 cykler nu sen missfallet. Undrar om det är ett vanligt fenomen att graviditet/missfall kan minska mängden. Att jag har äl är ju positivt men tänker att en tjock slemhinna nog behöva för att det ska kunna ta sig och fästa.. 

• Cocachins
    Phie84 skrev 2023-09-04 08:16:45 följande:
    Tog test igår å de tycker ja va de starkaste denna omgång men lååångt ifrån posetiv.

Men FF tyckte så här trots min höjning på cd6.
    Men ÄL på cd10 känns så tidigt men min kropp kanske e så?

Ser ut och låter som äl på cd 12 gissar jag 
  • Cocachins
    Lojsan DN skrev 2023-09-04 14:36:51 följande:

Slänger in dagens graf, har känt den del molande i dag men har inte så mycket mer symtom än så. 

Sticker denna ut lite från dina tidigare grafer? Vilken dag grav testar du? Senaste tiden har första testet rivits upp cd 10 för mig då det är då jag som tidigast plussat. 
  • Cocachins

MalinJ Hur går det för dig? Hjärta

Och Brallans, vart är du i cykeln? 

Ni får inte vara så tysta?fick ju skrolla flera sidor för att se vad ni skrev senast.. 

• Cocachins
    Phie84 skrev 2023-09-05 13:56:59 följande:

Vet å fasiken asså. Har en jäkla ÄLsmärta just nu. Känns som min livmoder e påväg ut genom ryggen  // Foten i munnen

Tänkte kolla me CB efter jobbet om de e glad gubbe idag oxå annars går ja på din teori =D

Jag googlade det där med äl smärta en gång och vad jag förstod kan man ha det både innan, när och efter ägget släppt men av olika anledningar. Efter tex pga små kramper när ägget leds fram i äggledaren. 
  • Cocachins
    Phie84 skrev 2023-09-07 07:36:07 följande:

Jäkla konstig graf?
    Ja kanske inte e gjord för å tempas 🤦🏼?♀️
    Va menas me Luteal Line? 

Oj ja det där var en riktigt konstig och hög morgontemp! Du kanske har nån infektion på gång i kroppen. 
  • Cocachins
    Lojsan DN skrev 2023-09-07 05:45:54 följande:

Jag är i dag på ÄL+9-10 jag Och FF är inte helt överens med när ÄL va riktigt. Men så här ser grafen ut och ganska tråkig får jag nog säga. Haha 

Har ett nytillkommet symtom som jag inte brukar ha, och det är ömma bröst, lite emotionell/aggressiv med. = PMS tror jag. 😁

Negativa tester och visar det inget nu så tror jag att det inte att det blir något senare heller. 

Men håller ju stenhårt på att ni andra plussa snart. 

//

Äl 9-10 är ju tidigt men jag fattar precis, är exakt på den cykeldagen jag brukar ge mig själv domen och ställa in mig på mens om jag inte känner eller ser nått på temp eller test. Hoppet lever ju lite till men man börjar ju känna sig kropp vid det här laget. 
  • Cocachins
    Brallans skrev 2023-09-07 13:58:10 följande:

Haha har tre dagar kvar egentligen, du vet äl+10 och domedag😂

Här kommer iaf om jag får säga det själv min topp 2 av finaste grafer hittills 😊

Haha Jajjemen äl +10 har även blivit min domedag, då de avgörs så att säga..! 

Men jäklar vad stabila temperaturer med höjning i två steg ser riktigt fin ut! Spännande dagar nu då! Får hoppas dagarna går fort för dig, brukar kännas seg väntan de där sista dagarna..! 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida