• Cocachins

För oss 35+ som försöker bli gravida

Symetrical skrev 2023-02-17 14:17:00 följande:

Men alltså vilken fin ökning idag!!! Håller tummarna att gårdagen var en implantationsdipp och att det är därför det inte visar på test än. Tycker dock som Brallans att du kanske borde satsa på att ta ett testa tidigt!?! ✊🏼😬

Jaha du tänker så! Tack för input, jag tänkte inte ens på det. Jag tänkte dag äl +6 dippen kunde vara implation? men som du skriver det kanske inte är totalt omöjligt med äl+10 dippen skulle kunna vara det. Så du har rätt kanske inte ska ge upp hoppet helt och hållet ännu. 
    Hahah och ja jag hör vad ni säger och ni har även rätt såklart vad gäller testen som mäter från 25 är bara det att jag har beställt hem så många sådana stickor därför jag kör dem nu XD
  • Cocachins

Min dagens graf:

Hanna Gitta: Vi är i samma läge, dagarna går segt framåt nu sista tiden innan mens alltså. Men snart ska vi väl få ett svar iaf? <3

MalinJ jag har aldrig fattat det här med att tyda flytningar. Jag skulle i princip säga att jag har inga flytningar fram till äl, sen kanske 2 dagar efter äl så får jag flytningar. Haha thats it i min förståelse, borde kanske sätta mig in i detta bättre?

Brallans jag tror att din temp kan vara lägre för att du sovit så dåligt. Ang testet tycke krav det ser ganska samma ut med strecket från igår till idag, olika test kan också vara olika starka fast man har i samma urin har jag märkt när jag tar äl test så man kanske inte ska kolla dö rökt på nyanser. Men jag förstår att du gör det med din historik. Hjärta Om du kontakta någon gynklinik så borde de kunna remittera dig för blodprov det är en enkel grej för dem att göra. Då tar du blodprov med två dagars mellanrum och de ser då exakt i siffror hur din hcg förändras. Förklara vad som hänt innan och din oro att du inte sover osv. Håller tummarna de lyssnar in dig om du ringer <3 

• Cocachins
    Loreena1 skrev 2023-02-18 20:31:19 följande:

Nu var det länge sedan jag skrev, men nu har vi äntligen kommit fram i vårdköerna och fått hjälp med IVF.

Ett befruktat ägg sattes in igår så nu går jag och ruvar och hoppas att det ska fästa och må bra. ❤

Vi får testa 5 mars.

Härligt, vad spännande, jag håller tummarna! Fick ni bekosta ivf privat? Hur mkt har det i sånt fall kostat er? Lycka till!! <3
  • Cocachins

MalinJ hoppas ni fick tills det imorse.

Frufröken12 Stort Grattis <3

Brallans Suck luften går ur än. Visst kör du babyplan test, är dom bra, alltså att lita på? Du kanske skulle testa ett annat märke? Annars är ju positivt att du verkar ha relativt lätt att få befruktat ägg, du har uppenbarligen koll på din äl, ditt ägg verkar fästas. Men sen, sen händer nått som jag inte alls förstår? Bra du bokat besök. 

Själv har jag haft mensvärk inatt. Mensen borde komm imorgon och nu gick tempen ner lite också så har inte ens testat idag då jag nu bara inväntar mens. 

• Cocachins
    Brallans skrev 2023-02-19 18:32:29 följande:

Haha okej tjejer, fick prata med en manlig läkare idag online.. inga konstigheter med mina missfall tyckte han.. fråga om min sköldkörtel och om jag hade regelbunden cykel, han tyckte jag skulle boka in ett gynbesök för att kolla läget sen började han fråga vart jag varit när jag fick mitt x och lite kring när jag bröt armen.. läste sen på 1177 att han var ST i kirurgi... det var något med honom som jag störde mig enormt på men vet inte vad 😆

Får väl vända mig till någon gynmottagning 😬

Men alltså hallå? Haha alltså ditt sätt att skriva om detta fick mig verkligen att brista ut i skratt just nu åt eländet, att han börjar fråga om din brutna arm det är ju så himla sjuk så jag vet inte vad haha. Alltså tolka mig inte fel jag tycker det är så himla dåligt alltihop och egentligen ingen humor alls i det när man tänker på det. Men jag var bara inte alls beredd på bryta arm frågan när jag noga och intresserat började läsa din text och tänkte typ åh vad bra med lite input av nån som kan? men nej, det verkar ha varit ett riktigt bottennapp. Hoppas du kan få tid hos gyn. Jag har för mig att det är extremt lång väntetid till en bokad tid hos gyn här där jag bor, men hellre vänta och komma till någon vettig. 
  • Cocachins

Jag väntar på det stora tempdroppet och mensen. Helt säker på att det inte blev nån graviditet denna gången heller. 

Ska jag se nått pos så är det att min cykel verkar vara i princip tillbaka till normal nu. (Var ju förra månaden den bara blev 24 dagar). Vill gärna att mensen kmr imorgon så att min cykel blir iaf 26 dagar. Gillar också det här med tempningen mera nu än första månaden, lyckats ta samma tid nästan jämt och kör vaginal temp vilket gett bättre stabilitet. 

• Cocachins

Sista grafen och uppdateringen från den där cykeln. Mensen är här och nu vänder vi blad typ.. Gud jag trodde inte det skulle ta sån här tid att bli gravid, Jobbigast är verkligen ovissheten och att jag varje månad kastas mellan att vara super optimistisk till jätte pessimistisk. 

• Cocachins
    Hanna Gitta skrev 2023-02-22 15:10:26 följande:

En dag efter förväntad mens... Inga spottings, ingen mens. Konstig värk ibland men det kör liksom inte igång. Har inga gravtest kvar heller haha så typiskt! 

Spännande värre!! Har du lång till affären? Skrattande

Brallans skrev 2023-02-22 09:08:18 följande:
    Känns som man numera aldrig har några skyhöga förhoppningar man bara glider med liksom haha.. man har ju mer förhoppningar för andra än sig själv :) 

Jo jag mår bra, första missfallet var tufft men allt efter har jag varit förberedd på.. låter hemskt men ett bra skydd för sig själv att vänta missfall och inte bebis och tur var väl det för annars hade jag nog legat på psyket. 

Det som är lite läskigt är väl gyn besöket nästa vecka, drömde i natt att läkaren skrattade åt mig och sa "herregud din gamla kossa vad tror du egentligen? hela du är ju helt rutten och gammal därinne" 

Insåg att förra året hoppade jag över denna månaden för att jag inte ville ha dec bebis, nu vill jag bara ha bebis oavsett när den kommer.. 

Men fy vilken stressdröm. Har också börjat drömma på nätterna på olika vis om graviditet etc. Har tänkt att jag kunnat distansera mig tidigare men nu börjar det känns att detta faktiskt börjat påverka mig negativt psykiskt. Ska medvetet börja fokusera mera på ?andra intressen? haha för att jag har alltid haft lätt att snöa in mig på olika saker i perioder och läser på lite för mkt. Får se hur det går ;) 

• Cocachins

Tråkigt Hanna Gitta <3

Jag har en fråga till er alla; vad skulle ni säga att en kort oh liten (både till antal dagar och volym) mens beror på? Vad är det som bygger upp slemhinnan etc? Nån speciell hormon? Jag hade nämligen mycket längre mens sett till dagar  och blödde mycket mer när jag var yngre. Så kanske är det detta som är mitt problem? Är minskad blödnings mängd ett tecken på klimakteriet och minskad fertilitet? Jag får mest upp utebliven och oregelbunden när jag googlar, och det är ju inte mitt problem just nu då.. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida