• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Amanda87

Så kul att vi är så många som är jämngamla! Jag blir 33 år i år och vill försöka med tredje och sista barnet. De två tidigare har kommit till på första resp andra försöker. Sätter en press på mig själv bara för det. Chanserna minskar för varje år ja, men långt ifrån omöjligt ju :)

Ska bli kul att följas åt.

När har ni bim?

• Strangeness
    Amanda87 skrev 2020-05-14 09:25:04 följande:

Så kul att vi är så många som är jämngamla! Jag blir 33 år i år och vill försöka med tredje och sista barnet. De två tidigare har kommit till på första resp andra försöker. Sätter en press på mig själv bara för det. Chanserna minskar för varje år ja, men långt ifrån omöjligt ju :)

När har ni bim?

Nej det är inte omöjligt,det har du rätt i :)

Jag har BIM runt 25e maj :) Hur går det för dig då? :)
  • Wojsan
    Amanda87 skrev 2020-05-14 09:25:04 följande:

När har ni bim?

Ja men absolut :) BIM runt 20 maj. Har dock lite PMS-symptom redan nu med ömma bröst och svullen... Och förbannat jäkla ont i höger äggstock. Började vid (misstänkt) ägglossning och sitter i från och till nu. Har problem med cellförändringar som inte försvinner så dessa ska kollas i juni, bad då om en längre undersökning för att kolla om jag har en cysta på äggstocken. Kan inte tro det är något annat som gör så ont. Misstänker att det också kan påverka möjligheten att bli gravid...

Du då förresten, när har du bim? :)
  • Amanda87
    Wojsan skrev 2020-05-14 15:08:01 följande:

Ja men absolut :) BIM runt 20 maj. Har dock lite PMS-symptom redan nu med ömma bröst och svullen... Och förbannat jäkla ont i höger äggstock. Började vid (misstänkt) ägglossning och sitter i från och till nu. Har problem med cellförändringar som inte försvinner så dessa ska kollas i juni, bad då om en längre undersökning för att kolla om jag har en cysta på äggstocken. Kan inte tro det är något annat som gör så ont. Misstänker att det också kan påverka möjligheten att bli gravid...

Du då förresten, när har du bim? :)

Spännande! Håller tummarna!

Så bra att du ska få kolla upp cellförändringarna och bra om ni kan kolla äggstocken!

Ja..tänker också att det kan påverka. Så stå på dig att de ska kolla upp!

Bim i morgon. Men visade negativt på ett testa tidigt test för 3 dagar sen. Så tror inte alls jag är gravid. Sen kommer min mens inte alltid regelbundet på dagen liksom så får vänta några dagar till...

har köpt äl-stickor nu i alla fall! :)
  • Amanda87
    Strangeness skrev 2020-05-14 13:40:18 följande:

Nej det är inte omöjligt,det har du rätt i :)

Jag har BIM runt 25e maj :) Hur går det för dig då? :)

Vi får tänka positivt!

Hoppas det går vägen för oss!

Jag har bim i morgon men är helt säker på att jag inte är gravid. Visade negativt på ett testa tidigt test för 3dagar sen. Vill nog lite för mycket just nu..
  • Amanda87
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-05-14 20:22:23 följande:

Jag har BIM 20 maj :)

Spännande! Har du några symtom? :)
  • Strangeness
    Amanda87 skrev 2020-05-14 20:42:54 följande:

Vi får tänka positivt!

Hoppas det går vägen för oss!

Jag har bim i morgon men är helt säker på att jag inte är gravid. Visade negativt på ett testa tidigt test för 3dagar sen. Vill nog lite för mycket just nu..

Om det inte tar sig nu så finns ju fortf chans nästa gång. Det är segt att vänta absolut men som tur är så får man ju fler chanser :)

Förstår dig, man vill ju inget annat än se plus.. Håll ut! Jag hade testat imorgon för att se vad stickan säger.. jag skullr inte orka vänta till ev mens.
  • Amanda87
    Strangeness skrev 2020-05-14 20:48:45 följande:

Om det inte tar sig nu så finns ju fortf chans nästa gång. Det är segt att vänta absolut men som tur är så får man ju fler chanser :)

Förstår dig, man vill ju inget annat än se plus.. Håll ut! Jag hade testat imorgon för att se vad stickan säger.. jag skullr inte orka vänta till ev mens.

Ja men precis! Jag är kanske lite fjantig men mina två andra barn fyller år i mars och april och tanken är inte att ett tredje barn ska fylla år då med, haha. Så får samtala med min man om att ev göra ett litet uppehåll i så fall, haha.

Ah nej jag tänker bara att det är bortkastade pengar att prova i morgon haha. Är smålänning och hatar besvikelser haha.
  • Strangeness
    Amanda87 skrev 2020-05-14 22:49:24 följande:

Ja men precis! Jag är kanske lite fjantig men mina två andra barn fyller år i mars och april och tanken är inte att ett tredje barn ska fylla år då med, haha. Så får samtala med min man om att ev göra ett litet uppehåll i så fall, haha.

Ah nej jag tänker bara att det är bortkastade pengar att prova i morgon haha. Är smålänning och hatar besvikelser haha.

Tänker samma här, mars är ingen 'bra' månad för oss då nästan alla fyller då. Bara för det blir vi väl gravida i juni xD

Haha! Smålänning här med!! Bor dock i annat landskap men född uppvuxen i småland :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!