• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Strangeness

Tar ni vitaminer? Och vilka isf?

Jag är vegetarian så äter vego omega3 och 6 samt vitaminer från aco - kvinna. Men har nu bytt till mitt val kvinna då den iaf skriver att den är bra vid plan grav och under grav.

Äter ni annan kost nu som kan hjälpa grav?

• Meldy15
    Strangeness skrev 2020-05-15 15:20:01 följande:

Hade varit kul att vara med i sån grupp sen :)

Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra när du plussar. Önskar dig även all lycka till :)
  • Strangeness
    Meldy15 skrev 2020-05-17 09:49:35 följande:
    Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra när du plussar. Önskar dig även all lycka till :)
    Tack så mycket! <3
  • NiMi12

Jag gick med i den här gruppen med hoppet om att jag skulle få bli gravid under 2020. Vi tog det lite lugnt i början då vi funderade på bf datumet. Den här månaden började vi äl testa och jag åt rosenrot. Idag plussade jag :) Så glad och tacksam. Nu hoppas vi att den lill* knodden stannar och mår bra. Förhoppningsvis kommer vi träffas i slutet av januari 2021 :)

• vegaveravegavera
    NiMi12 skrev 2020-05-17 11:05:01 följande:

Jag gick med i den här gruppen med hoppet om att jag skulle få bli gravid under 2020. Vi tog det lite lugnt i början då vi funderade på bf datumet. Den här månaden började vi äl testa och jag åt rosenrot. Idag plussade jag :) Så glad och tacksam. Nu hoppas vi att den lill* knodden stannar och mår bra. Förhoppningsvis kommer vi träffas i slutet av januari 2021 :)

Ååh grattis!!! Vad roligt! Jag hoppas också på att få bli gravid 2020, äter rosenrot denna månad och äl-testar för första gången. Hoppas det funkar för mig med <3 lycka till nu!!
  • NiMi12
    vegaveravegavera skrev 2020-05-17 13:44:13 följande:

Ååh grattis!!! Vad roligt! Jag hoppas också på att få bli gravid 2020, äter rosenrot denna månad och äl-testar för första gången. Hoppas det funkar för mig med <3 lycka till nu!!

Tack! Hoppas det funkar lika bra för dig :)
  • Nathaliekarlsson90

Tog test idag och det visade tyvärr negativt. Bara försöka igen. Hade dock på känn att det inte hade blivigt något denna gången.

• Strangeness
    Amanda87 skrev 2020-05-17 19:35:28 följande:

Idag kom mensen. Så ingen januari-bebis! Hoppas på nästa månad..

<3 Ja absolut, nästa månad! ^^
  • emmapa22

Hej allihopa! Vi planerar att vi gravida och är inne på vårt 5e försök. Jag ska ha mens om några dagar och hade ett ägglossningstest hemma bara för skojs skull tog det och det är ganska hög stegring? hört att man kan få det om man är gravid. Den med ingen stegring alls är så det brukar se ut när jag inte har ägglossning

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!